וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים הגישה לאו"ם הצעה נגד הצהרת טראמפ: "לבטל החלטות על ירושלים"

טל שלו וסוכנויות הידיעות

16.12.2017 / 22:44

מצרים גיבשה הצעה למועצת הביטחון שלפיה כל החלטה הקשורה למעמד העיר וסותרת החלטות קודמות תבוטל. גורמים דיפלומטיים העריכו כי ההצבעה צפויה בימים הקרובים אך שארה"ב תטיל וטו על ההצעה

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שניר דבוש

(מהומות במזרח ירושלים כחלק מהמחאה על הצהרתו של טראמפ בנושא מעמדה של העיר)

מצרים הגישה טיוטת החלטה למועצת הביטחון של האו"ם לפיה יש לבטל כל החלטה בנושא מעמדה של ירושלים הסותרת החלטות קודמות בעניינה. זאת, לאחר הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בתחילת החודש על הכרה בעיר כבירתה של ישראל וכי בכוונתו להעביר אליה את השגרירות האמריקנית מתל אביב.

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה הערב (שבת) כי הטיוטה, שאורכה עמוד אחד, הופצה ל-15 המדינות החברות במועצה ולא מזכירה באופן מפורש את טראמפ או את ארצות הברית.

בנוסח הטיוטה נכתב כי "כל ההחלטות והפעולות הנוגעות לשינוי מעמדה, אופיה או הרכבה הדמוגרפי של העיר הקדושה ירושלים הן נעדרות כל תוקף חוקי ובטלות ומבוטלות". בנוסף לכך נכתב כי "יש לבטל החלטות בנושא זה בהתאם להחלטות קודמות שקיבלה מועצת הביטחון" וכי "על כל המדינות להימנע מהצבת משלחות דיפלומטיות בירושלים, בהתאם להחלטה 478 (1980) של המועצה". החלטה שבין היתר קראה לסיום כיבושה של מזרח ירושלים בידי ישראל. עוד נכתב בהצעה כי על כל המדינות "לפעול על פי החלטותיה הקודמות של מועצת הביטחון ולא להכיר בפעולות או בצעדים העומדים בסתירה אליהן".

על פי הדיווח גורמים דיפלומטיים העריכו כי ההחלטה צפויה לזכות לתמיכה רחבה אך להיות מופלת באמצעות וטו אמריקני. הגורמים העריכו עוד כי ההצעה עשויה לעלות להצבעה במועצת הביטחון ביום שני או שלישי השבוע. על מנת לאשר את ההחלטה יש צורך שתשע מדינות יצביעו בעדה ושארצות הברית, צרפת, בריטניה, רוסיה או סין לא יפעילו את זכות הווטו השמורה להן במועצה.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף את הצעת ההחלטה שהוגשה למועצת הביטחון ומסר כי "בימים בהם העם היהודי חוגג את שחרורה של ירושלים לפני כמעט אלפיים שנים, הפלסטינים ממשיכים לנסות ולהמציא מחדש את ההיסטוריה. אף הצבעה או דיון לא ישנו את המציאות הברורה, ירושלים היא בירת ישראל מאז ומתמיד".

(עדכון ראשון 21:51)

עוד בנושא:
הרשות הפלסטינית נגד טראמפ: "לא נקבל שינוי בגבולות מזרח ירושלים"
מלך ירדן בוועידת פסגה אסלאמית: "ייהוד ירושלים יוביל לאלימות"
נתניהו לשרת החוץ של האיחוד: ההכרה בי-ם הופכת את השלום לאפשרי

פגישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא מצרים א-סיסי בערב הסעודית 21 במאי 2017. רויטרס
נשיא מצרים א-סיסי בפגישה עם טראמפ, במאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully