וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטאטאים את המושחתים": אלפי אנשים הגיעו להפגין בתל אביב

16.12.2017 / 22:03

כעשרת אלפים איש התאספו למחאה נגד שחיתות שלטונית בעיר בפעם השלישית ברציפות. הרב שרלו אמר כי "השחיתות מביאה להחלטות לא ענייניות ומוטות, בשל השפעת הון ושלטון". ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד: "ראש הממשלה טען שהוא יכול לפרש את החוק ולנהוג בדרכו"

מאצ'י הוף

הפגנה בתל אביב - כל העדכונים

- כעשרת אלפים בני אדם מחו נגד שחיתות שלטונית
- המפגינים צעדו משדרות רוטשילד לכיכר הבימה. רחובות באזור נחסמו
- אלדד יניב למפגינים: "אל תתביישו להראות שאנחנו מנצחים"
- המשטרה אפשרה להקים במות ולחבר הגברה לנואמים

כעשרת אלפים איש הגיעו הערב (שבת) להפגנה השבועית נגד שחיתות שלטונית בשדרות רוטשילד בתל אביב. בשבוע שעבר המשטרה לא אפשרה לשאת נאומים, אך השבוע הוקמו במות, והגיעו לשאת דברים פעילי מחאה ואישי ציבור, בהם הרב יובל שרלו, עו"ד אביה אלף, ששימשה כתובעת בתיק נגד השר אביגדור ליברמן, ועו"ד אליעד שרגא המשמש יו"ר התנועה לאיכות השלטון.

בהפגנה הודלקה חנוכייה וחולקו פנסים, בשל רצון המארגנים לקיימה תחת הכותרת: "באנו חושך לגרש מאיתנו". כ-400 בני אדם השתתפו בהפגנה שנערכה במקביל בעיר עפולה.

במהלך ההפגנה סגרה המשטרה לתנועה רחובות בקרבת מקום, בהם אלנבי, רוטשילד, אחד העם, יהודה הלוי, ביל"ו והרחובות הסמוכים. ציבור הנהגים נקרא לנסוע בדרכים חלופיות. הרב יובל שרלו, שנשא דברים בהפגנה, אמר בפתח דבריו כי שחיתות שלטונית היא מצב שבו משתמשים בכוח לא למטרות שלשמן ניתן, וכי הוא יכול לדרדר את המשתמשים בו לתהומות.

עוד בוואלה! NEWS
הרשות הפלסטינית נגד טראמפ: "לא נקבל שינוי בגבולות מזרח ירושלים"
שלוש שנים אחרי: מה קרה ל-40 אלף הלוחמים הזרים שהצטרפו לדאעש?
ראש עיריית נצרת חוזר בו: "חגיגות חג המולד יתקיימו כמדי שנה"

צילום אווירי מתוך ההפגנה נגד השחיתות הציבורית ברוטשילד, תל אביב  16 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מבט מהאוויר על מסלול צעדת המפגינים בשדרות רוטשילד, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה ברוטשילד נגד השחיתות השלטונית  1 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מפגינים נושאים שלטים בשדרות רוטשילד, הערב/ראובן קסטרו

שרלו מנה כמה סכנות שנשקפות משחיתות, בהן "עצם העובדה שהיא מביאה להחלטות מוטות בשל השפעה של הון, של שלטון, ושל דברים אחרים" וכן את סכנת אובדן האמון ברשויות וב"טוהר ההחלטות של בעלי הכוח. סכנה נוספת שמפניה ביקש להזהיר היא התפיסה ש"כולם עושים את זה".

הרב שרלו הוסיף כי "הדרך להילחם בשחיתות עוברת דרך ביזור הכוח ובמדינה הדמוקרטית יש חשיבות למערכת המשפט ולתקשורת". בדבריו פנה לממשלה בקריאה "להפסיק לחוקק חוקים שבטיעון של משילות מבקשים לעקר רשויות שמטבען נועדו להגביל את הכוח שיש לכל מערכת".

בנאומו פנה גם למבקשים להילחם בשחיתות וקרא להם להיזהר מפני סכנות שטמונות במטרה שלמענה הם מפגינים. "אין משהו מסוכן יותר לאתיקה מאשר מניפולציה. יש להילחם בשחיתות נטו ולא לגייס את המאבק בה למטרות אחרות".

יובל שרלו בהפגנה נגד השחיתות ברוטשילד 16 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
הרב שרלו נואם בשדרות רוטשילד, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד השחיתות השלטונית בהבימה 16 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
"באנו חושך לגרש". מפגינים בכיכר הבימה/ניב אהרונסון

"הדבר השני שצריך להיזהר ממנו הוא לינץ', שיפוט ומערכת ציבורית מתלהמת", הוסיף. "באתי לכאן לפני שעה והיו פה סיסמאות שאסור לומר אותן. אם אנחנו רוצים להילחם בשחיתות כולם ביחד אסור שיהיה לינץ' ציבורי בלי שדברים יבדקו בידי המערכות המתאימות".

הדבר השלישי שציין הוא "חוסר חמלה כלפי אנשים שיש להם בעיות נוספות". בדבריו ציין שרלו את מפוטרי "טבע", תושבי שכונות בדרום תל אביב ו"עוד קבוצות אחרות שמי שמתכחש למצוקה שלהם לא יוכל לגייס את כולם למאבק בשחיתות". כעשרה מפגינים תושבי דרום תל אביב מחו בכיכר הבימה מול המפגינים, בהם פעילת המחאה נגד השוהים הבלתי חוקיים שפי פז. כמאה מפגינים שהגדירו את עצמם "חברי המחנה הלאומי" ערכו אף הם הפגנה נגדית.

הפגנה של תושבי דרום ת"א בהובלת שפי פז בהבימה, ת"א 16 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
שפי פז בהפגנה הנגדית בכיכר הבימה, הערב/ניב אהרונסון

אלדד יניב, פעיל במחנה הציוני ואחד ממארגני המחאה, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי ההפגנה מוסיפה להיות חשובה, כמו בשבועות הקודמים. "אל תתביישו להראות שאנחנו מנצחים, שהחיינו וקיימנו לזמן הזה", קרא יניב למפגינים מעל בימת הנאומים. "בעוד שבועיים מפכ"ל המשטרה הולך להודיע לעם ישראל שיש המלצה על כתב אישום בגין שוחד נגד ראש הממשלה".

יניב קרא למפגינים לתמוך במני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה ושותפו להפגנות המחאה בפתח תקווה, שאותו כינה "גיבור לאומי". יניב הוסיף כי המפגינים "אומרים לכחלון ושקד, הגיע זמן שתגידו לביבי, את מה שביבי אמר אולמרט, לך הביתה, אין לך תוקף מוסרי. השפה היחידה שהמושחתים מפחדים ממנה זה אלפים ברחובות".

הפגנה נגד השחיתות השלטונית בהבימה 16 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
הדגיש את חשיבות המשך ההפגנות מדי שבוע. יניב/ניב אהרונסון
הפגנה נגד השחיתות השלטונית בהבימה 16 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
זכה לקריאות אוהדות מצד המפגינים. נפתלי/ניב אהרונסון

לקראת ההפגנה אמר יניב כי "ביבי שולח את מנדלבליט למריבה שקרית עם המפכ"ל אלשיך כדי להתנקש בהמלצות המשטרה בעוד שבועיים ולהפוך את אלשיך לבוגד. רק עשרות אלפים יבהילו את המושחתים ויעירו את כחלון, בנט ושקד שמשתפים פעולה עם הטירוף הזה. יש להם רגע אחרון להתעשת ולחזור להיות ימין מוסרי - או להיות עם ביבי נגד המדינה", הוסיף יניב.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עורך הדין אליעד שרגא, אמר כי הוא "רוצה לברך את נפתלי על כך ששי ניצן סגר את התיק נגדו", ותהה "למה לקח שנתיים להגיד שאין ראיות?". עוד הוסיף כי ביבי הוא רק סימפטום של המחלה הקשה שעוברת על ישראל בשנים האחרונות".

עמי איילוןהפגנה נגד השחיתות השלטונית בהבימה 16 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
הוטרד מתגובת נתניהו למפגינים. איילון/ניב אהרונסון
הפגנה ברוטשילד נגד השחיתות השלטונית  1 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מפגינים מתאספים בשדרות רוטשילד בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

עמי איילון, ראש השב"כ לשעבר, נשא אף הוא דברים ואמר כי הגיע למקום כי הוטרד מתגובת נתניהו למחאה. "השחיתות השלטונית מסוכנת יותר מחמאס, יותר מחיזבאללה ואף יותר מאיראן", אמר איילון. "שנים רבות הובלתי אנשים בקרב, למדתי מהם שיש לנו את הכוח והחוסן להילחם בכל אויב. יש לנו את החוסן האזרחי לשגשג בכל מצב, כל עוד המנהיגות אינה מושחתת".

"למנהיגות אין סמכות מוסרית לעשות שלום ולעשות ויתורים למען הדרך. מנהיגות מושחתת לא תוביל אותנו ומאיימת על קיומנו כחברה", הוסיף איילון. פרופסור עוזי ארד, לשעבר היועץ המדיני של נתניהו טען כי ראש הממשלה "מסכן את הדמוקרטיה הישראלית ואת ביטחון המדינה".

לקראת המחאה התארח אתמול מני נפתלי, בתכניתם של אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג בערוץ 12, בוויכוח שהתפתח לאלימות מילולית. "אתה לא גבר, היית צריך לעזוב את המעון של נתניהו אחרי יום, אתה מנסה לעשות מזה קריירה", הטיח ברקוביץ' בנפתלי. "מי אתה שתוביל מחאה? אם תיכנס לפוליטיקה ומישהו יצביע בעדך, זו שערורייה". נפתלי עלב בברקוביץ' על כישורי ההנחיה שלו, ועזב את האולפן.

הפגנה נגד השחיתות השלטונית בעפולה 16 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
משתתפים בהפגנה המקבילה בעפולה/מערכת וואלה! NEWS, -

בחודשים האחרונים פתח נפתלי דף לגיוס תקציבים לקראת ההפגנות הבאות. עד כה נאספו 123 אלף שקלים מתוך יעד של 150 אלף שקלים שאותו הציב נפתלי. בעמוד גיוס התקציבים קרא נפתלי לציבור לתרום להמשך המחאה ולהגיע אליה, זאת מאחר שמדובר במחאה שאינה ממומנת בידי תנועה פוליטית כלשהי ואינה מגיעה מטעם ארגונים או מפלגות באופוזיציה.

שר התיירות יריב לוין התייחס להפגנה בפייסבוק, בפוסט אותו שיתף נתניהו ובו כתב "אותן הקריאות להפיל ממשלת ימין, רק התירוץ משתנה. ההפגנה שהתחפשה להפגנה נגד השחיתות נחשפה כשקריאות נגד הציונות קראו את המסכה מעל פניה. רוב הציבור לא קונה את הבלוף. כל השבוע מדליפים המלצות בשם המשטרה ובמוצ"ש מפגינים כביכול נגד השחיתות. כל זה לא נוגע לתקינות השלטון אלא רק לדבר אחד - לרצון של השמאל להפיל את הממשלה", כתב לוין.

הפגנה ברוטשילד נגד השחיתות השלטונית  1 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מפגינים בשדרות רוטשילד, הערב/ראובן קסטרו

השר הוסיף כי "הם יודעים שיש לנו הישגים גדולים. הם יודעים שהרוב המוחלט של המלצות המשטרה מסתיימות בתיקים סגורים. הם ממשיכים לחשוב שההטעיה שלהם תצליח ולא נשים לב שההפגנות הן ניסיון עלוב של השמאל להחליף שלטון שלא דרך הקלפי. אני מציע להם להירגע".

השתתפו בהכנת הכתבה: טל שלו ואבי אשכנזי

(עדכון ראשון 15:02)

הפגנה ברוטשילד נגד השחיתות השלטונית  1 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
שדרות רוטשילד, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה ברוטשילד נגד השחיתות השלטונית  1 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
כמה מפגינים נשאו נאומים. תל אביב, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה ברוטשילד נגד השחיתות השלטונית  1 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
שלטים שהכינו המפגינים/ראובן קסטרו
הפגנה בהבימה נגד השחיתות השלטונית  1 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
מפגינה נושאת שלט מחאה בכיכר הבימה, הערב/ניב אהרונסון
שוטרים נערכים לקראת ההפגנה בהבימה נגד השחיתות  16 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
שוטרים נערכים להפגנה בכיכר הבימה בתל אביב/ניב אהרונסון
הפגנה נגד השחיתות השלטונית ברוטשילד, תל אביב  16 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מפגינים נושאים שלטים בשדרה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה ברוטשילד נגד השחיתות השלטונית  1 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מפגין נושא שלט נגד ראש הממשלה נתניהו, בשדרות רוטשילד/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully