וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית נצרת חוזר בו: "חגיגות חג המולד יתקיימו כמדי שנה"

יואב איתיאל ואלי אשכנזי

16.12.2017 / 12:45

לאחר שהודיע על ביטול החגיגות ועורר את זעם תושבי העיר, הזמין עלי סלאם את הציבור לחגיגות בנצרת. עם זאת, במות בעיר פורקו ומופעים אמנותיים לא יתקיימו. התושבים: "הוא החשיך את עץ האשוח לאות אבל"

צלמים זמניים מורשים

אחרי שעורר זעם בקרב נוצרים ותיירים הפוקדים את עירו, הודיע היום (שבת) ראש עיריית נצרת עלי סלאם כי הפרסומים על ביטול חגיגות חג המולד בעיר אינם נכונים - וכי אלו יתקיימו כמדי שנה. "הפרסומים לפיהם בוטלו אירועי החג אינם נכונים", מסר סלאם באמצעות יועציו, והוסיף: "כמדי שנה העיר לבשה חג ואנו נרגשים לקבל את עשרות אלפי המבקרים שיגיעו ולתת להם חווית חגיגית ומיוחדת במינה".

סלאם הודיע ביום חמישי האחרון כי החגיגות המפורסמות יתבטלו בעקבות הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל. "לאור התנאים שבהם נמצא עמנו ולאור הכרזת הנשיא האמריקני, ראינו לנכון לבטל את כל החגיגות משום שאנחנו חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני ופעילות העירייה תצתמצם לשיווק נצרת בפן החברתי והכלכלי", מסר סלאם, והוסיף כי פעילויות כמו הארת עץ האשוח המסורתי ותהלוכת חג המולד יתקיימו, אך ללא זמרים ובמות שירה.

עוד בוואלה! NEWS
בעקבות ביטול חגיגות חג המולד בנצרת: צפו בנוצרי שמשבח את ישראל
עקב ההכרזה של טראמפ: ראש עיריית נצרת ביטל את חגיגות חג המולד בעיר

חגיגות חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. AP
חגיגות חג המולד בנצרת, לפני שנתיים/AP

עם זאת, בהודעתו הבוקר חזר בו סלאם והזמין את כל תושבי ישראל להגיע לנצרת ולהשתתף בחגיגות. לדבריו, יפתחו חניונים ייעודיים בחינם בדרום העיר ויסופקו הסעות למרכזי האירועים. "נצרת היא עיר השלום והאחווה בין הדתות והעמים ואין כמו רוח החג והחוויה המשותפת להוכיח זאת", מסר.

למרות שנמסר כי החגיגות יתקיימו כרגיל, אמנים מבית לחם ומעזה שהיו אמורים להופיע בנצרת הודיעו כי לא יגיעו, זאת משום שסלאם ביטל את המופעים האמנותיים בעיר. אתמול פירקו עובדי העירייה את הבמות שהוצבו עבור ההופעות, ולדברי תושבים נוצרים בעיר, "ראש העיר מיתמם לאחר שהחשיך את העץ לשלושה ימים כאבל". לטענת חלק מהתושבים, נוצרים רבים לא מגיעים לכיכר המעיין בעיר והתנועה במקום דלה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. ערן גילווארג
עץ האשוח המואר בכיכר המעיין בנצרת, לפני שנתיים/ערן גילווארג

לכיכר המעיין הגיעו הבוקר כ-40 חיילים ושוטרי מג"ב נוצרים בחופשה כדי להפגין נוכחות במקום. סרן (במיל') שאדי חלול, יו"ר העמותה הארמית-נוצרית בישראל, מסר כי "החלטת ראש עיריית נצרת להחשיך את עץ חג המולד לשלושה ימים ובזאת לפגוע בחגיגות דתיות של תושביו הנוצרים בעיר הבשורה היא צביעות וגזענות ערבית. ההתנכלות לנוצרים המקוריים שגרו כאן יחד עם היהודים לפני פלישת הערבים נמשכת בכל היישובים הערביים תחת עיניו הפקוחות של הממסד הישראלי, שחסר אונים מול רדיפה זו. כל שנה ממציאים סיפור לפגוע בחגיגות הנוצרים, אך מעולם לא ראינו ביטול של חגיגות הרמדאן".

האירועים בעיר החלו הבוקר ושיאן יהיה בשעה 19:00, אז יתקיים טקס הדלקת עץ החג המסורתי והענק בכיכר המעיין שבעיר. האירועים יסתיימו ביום ראשון, 24 בדצמבר, במיסה השנתית. החל ממחר יפתחו דוכני ה"כריסמס מרקט", שוק פתוח שמוקם מידי שנה בתאריכים אלו. השוק יפעל לאורך רחוב הצליינים עד העיר העתיקה לאורך כל השבוע ויציע למבקרים דוכני אוכל, מתנות לחג וממתקים מסורתיים.

רבים מתושבי העיר ומהנוצרים ברחבי הארץ התנגדו להחלטתו של סלאם, ואף טענו כי המהלך יפגע במרקם החברתי בנצרת ובפרנסת תושביה. מבין התגובות בלטה זו של ג'ונתן אלחורי, מנהל קבוצת המיעוטים בעמותת "מילואימניקים בחזית", שיצא נגד סלאם בסרטון ובו טען כי "שוב נוצרים סובלים בגלל מוסלמים קיצונים ומנהיגים ערבים, שמחליטים מה הם יכולים לעשות ומה לא".

חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. ערן גילווארג
חג המולד בנצרת, לפני שנתיים/ערן גילווארג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט שנכתב נגד התנהלות ראש העירייה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט שנכתב נגד התנהלות ראש העירייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully