וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקבים סמויים ומטען נפץ: פוענח נסיון החיסול של אליעד וקנין בנשר

15.12.2017 / 18:14

הותר לפרסום כי שוטרי ימ"ר חוף פענחו את פיצוץ רכבו של אליעד וקנין בספטמבר האחרון, עם הגשת כתב אישום נגד העבריינים ויקטור מישייב ויונתן אלמליח - שברשותם נתפסו שורה של אמצעי לחימה וציוד מעקב

צילום: דוברות מד"א

בבית המשפט המחוזי בחיפה הותר הבוקר (שישי) לפרסום כי היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה פענחה את ניסיון החיסול בפיצוץ מכוניתו של אליעד וקנין, עבריין מקומי בן 29, ב-11 בספטמבר. חייו של וקנין ניצלו, אך הוא איבד אחת מרגליו.

הפענוח נחשף עם הגשת כתב אישום חמור כנגד ויקטור מישייב ויונתן אלמליח, תושבי קריית ים וקריית חיים בעלי עבר פלילי, המואשמים בניסיון רצח, עבירות בנשק וקשירת הקשר לפשע. לדברי הפרקליטות, מדובר בניסיון חיסול מתוחכם ביותר שכלל איסוף מודיעין מקדים, מעקבים סמויים גם באמצעים טכנולוגיים, שימוש ברכיבים אלקטרוניים מתקדמים וכן תיאום מבצעי, כולל בזמן הפעלת מטען הנפץ.

פיצוץ ברכב בנשר סמוך ליד היכל התרבות, נשר, 11 בספטמבר 2017. מד"א
זירת הפיצוץ בנשר/מד"א

וקנין, לבוש באפוד שכפ"צ, יצא מצ'יינג הסמוך להיכל התרבות של נשר, בחן את רכב המרצדס שלו שחנה שם, אך לא הבחין שמטען חבלה הוצמד מתחת לרכב ובצמוד לרצפה.
הוא התניע את הרכב, ואחרי שנסע כמה עשרות מטרים אירע הפיצוץ באמצעות תקשורת סלולרית, סמוך לשעה 16:00, ליד סופרמרקט "רמי לוי" בשעה שהחנות והרחוב הומים אדם. הרכב התפוצץ והמשיך עוד כ-75 מטרים עד שנעצר על גדר אי התנועה המפריד בין הנתיבים. קול הנפץ נשמע למרחוק. מצלמת אבטחה של עיריית נשר תיעדה את האירוע.

עשרות סקרנים שסברו בתחילה שמדובר באירוע טרור התגודדו במקום תוך שצוות מד"א הגישו לווקנין הפצוע עזרה ראשונה ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, עם פגיעה קשה בגפיים התחתונות. הוא נותח מספר פעמים, והרופאים נאלצו לקטוע את רגלו השמאלית. המשטרה סגרה את הזירה, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף, והתנהלה תחת איפול.

כחודשיים לאחר מכן עצרה המשטרה את מישייב ואלמליח בחשד למעורבות באירוע, ומעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בעכו. במהלך החקירה נעצרו חשודים נוספים, ששוחררו זה מכבר. אחד מהם, מהנדס תושב תל אביב, בנה את הרכיבים האלקטרוניים המתוחכמים אבל טען כי לא ידע איזה שימוש ייעשה בהם. הוא טען כי הרכיבים שמכר נועדו בכלל לשליטה בשערים חשמליים.

פיצוץ ברכב בנשר סמוך ליד היכל התרבות, נשר, 11 בספטמבר 2017. מד"א
אמבולנס מגן דוד אדום בזירת הפיצוץ/מד"א

מהחקירה עלה כי "עלוקה אלקטרונית" הכוללת רכיב GPS הוצמדה לרכבו של וקנין וכך ניתן היה לעקוב אחר תנועותיו. מחקרי תקשורת שביצעה הימ"ר העלו כי כרטיס הסים שנועד לעקוב אחר מיקום העלוקה הותקן במכשיר הנייד של מישייב ביום שקדם לפיצוץ.

במהלך החקירה תפסה המשטרה במחסן בחצר ביתו של אלמליח מחרטות וצינורות וכן אמצעי לחימה רבים, ובהם אקדח ברטה 9 מ"מ, אקדח פראבלום 9 מ"מ, מחסנית וארבעה משתיקי קול מאולתרים שלטענת המשטרה הוא ייצר בעצמו.

מישייב ואלמליח לא שיתפו פעולה עם חוקרי הימ"ר, ושתקו במרבית החקירה. למרות זאת הצליחה היחידה לגבש את התשתית הראייתית שנדרשה בפרקליטות מחוז חיפה טרם הגשת כתב אישום. מחומר החקירה שנאסף ע"י חוקרי היחידה המרכזית עולה כי השניים הסתכסכו עם וקנין וקשרו קשר להמיתו באמצעות המטען. זה לא היה הנסיון הראשון להתנקש בחייו של וקנין על רקע הסכסוך, שעלה מדרגה באירוע הדקירות ליד הפיצוציה של מישייב בקריית ים: שבועיים לפני ניסיון החיסול, סמוך לאצטדיון קרית חיים, התפוצץ מטען חבלה בנסיבות דומות במכונית בה נהג עופר יונתייב בן ה-29, שהיה מוכר כשליחו של וקנין. גם הוא הועבר לבית החולים רמב"ם במצב קשה מאד וגם הוא נותח ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ.

לאחר נסיון ההתנקשות גם בוקנין, היו השניים מאושפזים באותה מחלקה, מורדמים ומונשמים. אלא שיונתייב לא התאושש, וב-9 לאוקטובר מת כתוצאה מהפציעה. המשטרה טרם פענחה את הרצח ואיש לא הועמד לדין בגינו. וקנין, שחייו ניצלו, נותר נכה 100% לצמיתות. בימ"ר יודעים על אדם שלישי, שעל פי החשד היה שותף של מישייב ואלמליח, אך נכון לעכשיו הוא לא צפוי לעמוד לדין.

למישייב עבר פלילי בעבירות אלימות, סמים, תקיפת שוטר, פירוק חלקים מרכב, רכוש ושוד. לאלמליח עבר פלילי בעבירות רכוש וקשירת קשר לפשע. במקביל להגשת כתב האישום הפרקליטות מבקשת גם את מעצרם עד תום ההליכים נגדם. הסניגורים עו"ד יעד נווה וכן עו"ד יהלי שפרלינג ועו"ד דורון נוי, ממשרד עורכי הדין נוי סננס שפרלינג חצרוני, ביקשו ללמוד את חומר החקירה ובינתיים השופטת גלית ציגלר האריכה את מעצרם עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully