וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית הלבן: "הרטוריקה של אבו מאזן מונעת שלום במשך שנים"

13.12.2017 / 19:30

הבכיר התייחס לדבריו של יו"ר הרשות, ולפיהם הכרת ארה"ב בירושלים היא "חציית קווים אדומים", ואמר כי יש "להתעלם מעיוותים ולהתמקד במה שהנשיא באמת אמר". נתניהו: "סופה של האמת ננצח, השגרירויות יעברו"

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

בכיר בבית הלבן התייחס הערב (רביעי) לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ולפיהם ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל היא "חציית כל הקווים האדומים", ואמר כי "הנשיא נותר מחויב לשלום מתמיד. הרטוריקה של אבו מאזן, שמונעת במשך שנים את השלום, לא מפתיעה אותנו וציפינו לתגובות כאלה".

לדבריו, "נמשיך לעבוד במרץ על התכנית שלנו, שתיטיב עם שני הצדדים – הישראלי והפלסטיני. חשוב להתעלם מעיוותים כאלה ולהתמקד במה שהנשיא באמת אמר בשבוע שעבר: גבולות הריבונות הישראלית כפופים למשא ומתן על הסדר קבע בין הצדדים, ארצות הברית תמשיך להימנע מלקיחת צד בסוגיית הסדר הקבע וארצות הברית תתמוך בפתרון שתי המדינות – אם יוסכם על שני הצדדים. נמשיך לעבוד על תכנית השלום שלנו, שאנחנו מקווים שתניב את התוצאה הטובה ביותר לצדדים ונצפה לחשוף אותה כשתהיה מוכנה, בזמן הנכון".

לקריאה נוספת:
מלך ירדן בוועידת פסגה אסלאמית: "ייהוד ירושלים יוביל לאלימות"
פוטין לארדואן באנקרה: "הכרה בירושלים כבירה עלולה להגביר מהומות"
נסראללה על המשלחת מבחריין שהגיעה לישראל: "לסקול אותה באבנים"

נשיא הרש"פ, אבו מאזן נואם במהלך ועידה של ה- OIC באיסטנבול, טורקיה 13 בדצמבר 2017. רויטרס
אבו מאזן נואם בוועידה, היום/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב גם הוא למנהיגי המדינות הערביות שהתכנסו לוועידת פסגה באיסטנבול בעקבות הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "מוטב לפלסטינים להכיר במציאות ולפעול למען שלום ולא למען הקצנה", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף כי "לפלסטינים להכיר גם בעובדה נוספת ביחס לירושלים: לא רק שהיא בירת ישראל, אנחנו גם שומרים בירושלים על חופש הפולחן לכל הדתות ואנחנו אלה שמבטיחים במזרח התיכון את ההבטחה הזאת כפי שאף אחד לא מבטיח אותה ולעיתים קרובות גם נכשלים בכך באופן מחפיר.

"כל ההצהרות הללו אינן מרשימות אותנו", ציין ראש הממשלה. "סופה של האמת לנצח ויכירו גם יכירו מדינות רבות בירושלים כבירת ישראל וגם יעבירו את השגרירויות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו נואם בועידת הדיפלומטים ה- 6 של הג'רוזלם פוסט, 6 בדצמבר 2017. רויטרס
"על הפלסטינים להכיר במציאות". ראש הממשלה בנימין נתניהו/רויטרס

דבריו של נתניהו באים על רקע כי מפגש הפסגה שהתקיים באיסטנבול, של הוועד לשיתוף פעולה אסלאמי, בו השתתפו יותר מ-50 מנהיגים ושרים ממדינות ערביות ומוסלמיות. הפסגה כונסה כדי לדון בהכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, ובמהלכה אמר אבו מאזן כי "כל העולם" עומד לצד הפלסטינים בסוגיה.

"ירושלים תמיד תהיה בירת פלסטין, זאת חצייה של כל הקווים האדומים", אמר יו"ר הרשות. "טראמפ רוצה לתת את ירושלים כמתנה לישראל, כאילו שהוא תורם את אחת ממדינות ארצות הברית, כאילו שהוא האדם היחיד עם הסמכות להחליט", אמר אבו מאזן, שמנסה לגייס את מנהיגי האזור לטובת המאבק בהחלטה של טראמפ. "זהו הפשע החמור ביותר והפרה בוטה של החוק הבינלאומי".

נשיא טורקיה, ארדואן, מלך ירדן עבדאללה ונשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך פגישה של ה- OIC באיסטנבול 13 בדצמבר 2017. רויטרס
אבו מאזן ארדואן ועבדאללה/רויטרס

בפסגה נאם גם עבדאללה מלך ירדן שטען כי כל ניסיון לשנות את מעמד המקומות הקודשים בירושלים, והוסיף כי לא יושג שלום ללא פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "כל מעשי האלימות הם תוצאה של הכישלון במציאת פתרון לסוגיה הפלסטינית", אמר בכינוס החירום. עמאן אחראית למקומות הקדושים בירושלים, ולכן היא רגישה לכל שינוי במעמדה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שב וכינה את ישראל "מדינת טרור כובשת". "ארצות הברית העניקה פרס לישראל על פעולות הטרור שלה", אמר ארדואן, שמוביל קו תקיף נגד המהלך. "ירושלים היא הקו האדום שלנו על כל העולם להכיר בה כבירת פלסטין". ארדואן גם קרא להאיץ את תהליך שילובם של הפלסטינים בקהילה הבינלאומית.

לדברי נשיא טורקיה, "על ארצות הברית לחזור בה מהחלטתה הלא חוקית והפרובוקטיבית. לארצות הברית אולי יש נשק גרעיני, אבל זה לא אומר שהם חזקים. אתה חזק, כשאתה צודק".

נשיא טורקיה, ארדואן, ונשיא איראן, רוחאני, במהלך פגישה  של ה- OIC איסטנבול, טורקיה 13 בדצמבר 2017. רויטרס
קורא לאחדות בקרב המדינות המוסלמיות. רוחאני וארדואן/רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי על המדינות המוסלמיות להגן על זכויות הפלסטינים, ולדבריו הצעד שנקט טראמפ הראה כי לארצות הברית אין שום כבוד לזכויות הלגיטימיות של הפלסטינים להקים מדינה. "איראן מוכנה לשתף פעולה עם כל המדינות המוסלמיות ללא תנאים מוקדמים, כדי להגן על הזכויות הלגיטימיות של הפלסטינים".

בהודעת הסיום של הפסגה, אמרו המנהיגים כי הם רואים בהחלטת ארצות הברית "נסיגה מתפקידה כמתווכת בתהליך השלום" וקוראים לקהילה הבינלאומית להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully