וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנטות על חיי המין וחיקויים במשרד: "פוטרתי כי אני הומו"

14.12.2017 / 12:30

ג' מהעמקים תובע 650 אלף שקל מחברת האלקטרוניקה שבה עבד לאחר שלטענתו עבר השפלות על רקע נטייתו המינית ותלונותיו טויחו. לפי כתב התביעה, מעסיקיו "תפרו לו תיק" במטרה לאפשר את פיטוריו. "מהרגע שאמרתי שיש לי חבר, הרגשתי סלידה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתי מגיע לעבודה בתחושות קשות מאוד". ג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג', צעיר הומו מאזור העמקים, תובע את מעסיקיו לשעבר בחברת האלקטרוניקה "טאואר סמיקונדקטור" במגדל העמק בגין הטרדה מינית, התנכלות במקום העבודה ואפליה על רקע נטייה מינית. מהתביעה שהגיש בשבוע שעבר לבית המשפט האזורי בנצרת, על סך 650 אלף שקלים, עולה כי ספג התנכלויות והשפלות על רק מיני מצד מנהל בחברה כבר מימיו הראשונים במקום. "הייתי מגיע לעבודה בתחושות קשות מאוד, לא יודע מתי תגיע ההשפלה הבאה מצד המנהל", סיפר ג' בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדברי ג', לאחר שהחליט להתלונן על המנהל לבכירים בחברה, הם טייחו את הסיפור ופיטרו אותו. "פוטרתי מעבודתי לאחר שהמנהלים 'תפרו לי תיק' כי העזתי להתלונן ולמחות על מסכת ההשפלות שעברתי. במקום לטפל במנהל שכל כך פגע בי, בחרו להעלם מהמידע וחיפשו רק איך לפלוט אותי מהמערכת. פוטרתי בגלל שאני הומו", סיפר.

עוד בוואלה! NEWS:
רב-קו במוניות שירות וחופשי-יומי ארצי: רפורמת התחבורה הציבורית
בנוכחות 15 מוזמנים בלבד: תיעוד נדיר מחתונת הרב שטיינמן ב-1944
חשד: בן 66 ביצע מעשים מגונים בקטינה בת 13 במשך שנה

בכתב התביעה מתאר ג' איך כבר בתחילת דרכו בחברה נתקל בלעג ועלבון מצד המנהל על רקע נטייתו המינית. "כבר ביום הראשון במהלך ארוחת הצהריים נשאלתי אם יש לי חברה. מהרגע שעניתי שיש לי חבר, הרגשתי ניכור וסלידה". הימים שאחרי הארוחה היו ימי חורף קרים, וג' נהג להגיע לעבודה כשצעיף שחור סביב צווארו. לדבריו, בכל פעם שראה אותו המנהל היה מעיר לו ואומר כי גברים לא הולכים עם צעיפים. ג' הושפל מהערותיו של הנתבע, אך הוא לא הסתפק בעקיצות אלה ונהג גם לחקות את קולו של ג' ואת אופן דיבורו לאוזני כל הנוכחים בחלל העבודה המשותף.

אירוע שנחקק בזיכרונו של ג' ומופיע בכתב התביעה אירע בחודש מרץ האחרון, בקפיטריה של מקום העבודה. במכונת הקפה נגמר החלב, ואחד הנוכחים ביקש מג' להשחיל את צינור החלב לכד חדש. המנהל, בתגובה, סימן בפניו לעבר ג' ואמר כי "הוא יודע להשחיל". ג' נותר המום ומושפל ליד מכונת הקפה.

באירוע אחר, נשלחה בקבוצת הווטסאפ המשרדית הזמנה למסיבת בת מצווה של נערה בעלת אותו השם של התובע ובה הכותרת "ג' חוגגת בת מצווה" באותיות ורודות, מלווה בכיתוב "ג', אבד לך?". למרות מסכת ההשפלות וההקנטות המשיך ג' להגיע לעבודה, ואף זכה לתשואות על הצטיינות. במהלך אותו החודש נקבעה לג' פגישה עם מנהלת הצוות שלו, ובמהלכה שיתף אותה בתחושותיו באשר ליחס המשפיל מצד מנהלו הישיר. בתגובה ביקשה מנהלת הצוות מג' לשתף בדברים את המנהלים הממונים. הוא פנה למנהלת הממונה ושיתף אותה במסכת ההטרדות, ואף ביקש להימנע מעבודה משותפת עם הנתבע.

קבוצת וואצאפ  בה חבר צעיר שתובע את מקום עבודתו על רקע פיטורים על רקע נטייתו המינית. -, מערכת וואלה! NEWS
"ג' חוגגת בת מצווה". מתוך ההתכתבות בקבוצה המשרדית/מערכת וואלה! NEWS, -

כשבוע אחרי השיחה עם המנהלת הממונה התקיימה עם ג' שיחה נוספת, ובה הבהירה לו כי שוחחה עם הנתבע, שהופתע מאוד מהטענות הקשות שהופנו כלפיו. לדברי, היא אף הדגישה בפניו כי אין בכוונתה לבצע שינוי פרסונלי או ארגוני בצוות, וכי ההחלטה אם להמשיך בעבודתו נתונה בידיו של ג'. בכתב התביעה נכתב כי המנהלת אילצה את ג' להתאים את עצמו ל"מצב ביניים", שבו הוא לא כפוף לנתבע באופן ישיר, אך הוא עדיין מהווה סמכות מקצועית מייעצת עבורו.

בפועל, לא עבר זמן רב והנתבע חזר להיות מנהלו הישיר של ג', בניגוד לסיכום עם המנהלת הממונה. ג' מחה בתוקף ואף ביקש להתמודד על תפקיד אחר בארגון, אך בקשתו נפלה בטענה כי הוותק שלו במערכת אינו מספיק.

כחודש לאחר ששב הנתבע להיות מנהלו הישיר, ג' זומן על ידי המנהלים לשיחת נזיפה, שבה נאמר לו כי אינו מבצע מטלות מקצועיות כראוי, מפגין חוסר חשק, מתווכח, לא מקשיב למנוסים ממנו ומגלה חוסר הבנה בעבודה. התובע ועורכי דינו תהו מעל דפי כתב התביעה מדוע הביקורת על תפקודו המקצועי הועלתה בפניו רק אחרי שהתלונן על הטרדות מיניות. לטענתם מדובר ב"תפירת תיק" שמטרה לאפשר את פיטוריו מהחברה. ואכן, לא עבר זמן רב וג' זומן לשימוע לפני פיטורים. לטענתו של ג', במעמד השימוע השיב באופן מפורט לכל טענה שהעלו מנהליו על תפקודו הלקוי לכאורה. חרף כל טיעוניו, הוחלט לפטר אותו.

עורכי דינו של ג' הדגישו כי לאורך כל השיחות שהתנהלו בינו ובין המנהלים בחברה על אודות מסכת ההטרדות המיניות שעבר, לא הוצע לו לפנות לגורם מטעם החברה הממונה על טיפול בהטרדות מיניות כנדרש על פי חוק. אף לא הוסבר לו במעמד העלאת הטענות החמורות מהן זכויותיו כנפגע עבירה וכיצד יש לטפל באירועים מסוג זה במקום העבודה. "צר לנו שבשנת 2017 עובד נאלץ לעבור הטרדות במקום עבודתו רק בשל נטייתו המינית", מסרו עורכי הדין דלית אלעד ודוד בן ישי. "כמו בקמפיין #metoo, גם פה מדובר בהטרדה מינית בוטה ואנו תקווה כי בית המשפט יפסוק לטובת הלקוח שלנו פיצוי כספי שיישקף את חומרת המעשים שבוצעו כלפיו".

מחברת "טאואר סמינקונדקטור" נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל בחברה. עם קבלתו יילמדו פרטיו והחברה תגיב כראוי בערכאות המקובלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully