וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנוכחות 15 מוזמנים בלבד: תיעוד נדיר מחתונת הרב שטיינמן ב-1944

13.12.2017 / 11:40

מנהיג הזרם החרדי-ליטאי בן ה-104, הובא אתמול למנוחות בליווי מאות אלפי תומכיו בבית העלמין הוותיק בבני ברק. תמונות שהגיעו לוואלה! NEWS מציגות את חתונתו הצנועה בשוויץ עם רעייתו תמר קורנפלד

צלמים זמניים מורשים

הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, שהלך לעולמו אתמול (שלישי), בגיל 104, נישא לפני 74 שנה בשוויץ לתמר קורנפלד, אחרי פגישת שידוכין אחת. שטיינמן היה אז בן 30, וקורנפלד, חסידת גור שברחה מבלגיה בזמן המלחמה הייתה מבוגרת ממנו בחמש שנים. תלמידיו של הרב שטיינמן סיפרו כי בחתונה השתתף קהל מוזמנים שמנה כ-15 איש בלבד, בשל דרישת הרב שטיינמן לחסכון בהוצאות, שמומנו מכספי צדקה של נדיבים יהודים מקומיים.

הרב אהרן שטיינמן בחתונתו בשנת 1944. רפרודוקציה, מערכת וואלה! NEWS
הרב שטיינמן ואשתו תמר ביום חתונתם, שוויץ 1943/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה

אחרי שהתחתן עלה לישראל ולו לאשתו נולדו שני בנים ושתי בנות, עשרות נכדים ונינים ובני נינים. בנם, הרב שרגא שטיינמן, נישא לחנה קנייבסקי – נכדתו של הרב אלישיב. לפני שלוש שנים נולד בן נינו של שטיינמן (דור חמישי שלו), שהוא גם נכד נינו של אלישיב (דור שישי). רעייתו של הרב שטיינמן, תמר, הלכה לעולמה ב-2002.

עוד בוואלה! NEWS:
סוף "עידן המרנים": מנהיג הציבור הליטאי הרב שטיינמן הלך לעולמו
מאות אלפי מלווים וחסימות כבישים נרחבות: הרב שטיינמן הובא למנוחות
לא לכתוב עליי בעיתון ולא לשאת הספדים: צוואת הרב שטיינמן נחשפת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הרב אהרן שטיינמן בחתונתו בשנת 1944. רפרודוקציה, מערכת וואלה! NEWS
הרב שטיינמן ואשתו בכניסה לחתונתם, שוויץ 1943/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה

תמונות החתונה שהועברו לוואלה! NEWS משקפות את אורח החיים הצנוע שבחר הרב לסגל לעצמו. כך, עד יומו האחרון הוא התגורר בדירה צנועה של שני חדרים וחצי ברחוב חזון-איש בבני ברק, דירה שלבקשתו מעולם לא שופצה. חדר השינה היה גם חדר לימוד, חדר אורחים וחדר ישיבות. בחדר הזה התקבלו בחייו תלמידים, פוליטיקאים ושגרירים מהעולם והוא הפך כתובת מרכזית עבור רבים.

סדר יומו של הרב שטיינמן החל בשעות הבוקר המוקדמות והסתיים בשעות הלילה המאוחרות. במהלכו עסק בלימוד תורה ובין לבין התפנה לשאלות או לארוחות שכללו בעיקר דייסות, תפוחי אדמה מרוסקים ומזון קל לעיכול.

הרב נחשב לאישיות החשובה בחברה החרדית כולה. הוא הוכתר לאחר פטירת הרב אלעזר מנחם מן שך כאחד ממובילי הציבור הליטאי ולאחר פטירת הרב יוסף שלום אלישיב הפך לסמכות הרוחנית העליונה של סיעת דגל התורה ביהדות התורה ועמד בראש מועצת גדולי התורה שלה. הסיעה מייצגת את הרוב הליטאי והיא מונה שלושה נציגים בכנסת - הח"כים משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר - ועשרות נציגים ברשויות המקומיות. עם זאת, השפעתו הפוליטית הייתה משמעותית יותר והתייעצו עמו פוליטיקאים המייצגים את הזרם הספרדי והחסידי ואף ממפלגות נוספות.

מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל - ארכיון צילום. בעריש פילמר, מערכת וואלה! NEWS
הרב שטיינמן בשנותיו האחרונות/מערכת וואלה! NEWS, בעריש פילמר

שטיינמן נולד ב-1913 בבריסק על גבול פולין-ליטא, כיום בלארוס, הפך ל"עילוי" בגיל צעיר, ואיבד את משפחתו במלחמת העולם השנייה. עם פרוץ המלחמה ברח הרב שטיינמן מבלארוס לשוויץ, שם הכיר את אשתו. עם עלייתו ארצה החל לעסוק בתפקידים חינוכיים, התמנה לראש ישיבת פונביז' לצעירים וסלל את דרכו להנהגה החרדית. ברחוב החרדי זכה הרב שטיינמן לכינוי הגראי"ל (ראשי תיבות של שמו ותוארו הגאון רבי אהרון יהודה לייב- י"א) וגם "ראש הישיבה", על רקע עיסוקו המרכזי בענייני חינוך.

משתתפים רבים הבלווית הרב שטיינמן, בני ברק, 12 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מאות אלפים בלווית הגראי"ל, אמש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully