וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילרסון: מוכנים לשיחות ישירות עם צפון קוריאה ללא תנאים מוקדמים

13.12.2017 / 4:03

שר החוץ האמריקני אמר כי "לא יהיה מציאותי" לדרוש מפיונגיאנג לוותר על תכנית הגרעין שלה כתנאי מקדים למו"מ. הבית הלבן: "עמדתו של טראמפ בנושא לא השתנתה". מנהיג צפון קוריאה: "נהפוך למעצמה הגרעינית הגדולה בעולם"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ האמריקני, רקס טילרסון, אמר אמש (שלישי) כי ארצות הברית מוכנה להתחיל בשיחות ישירות עם קוריאה הצפונית ללא תנאים מוקדמים. זאת בניגוד לדרישה שהציבה עד כה ארצות הברית כי פיונגיאנג תוותר על הנשק הגרעיני כתנאי מקדים לכל משא ומתן. "בואו ניפגש", אמר טילרסון בנאום שנשא בוושינגטון.

"אנחנו מוכנים לשוחח איתם מתי שהם רק יהיו מוכנים לכך. אנחנו יכולים לדבר על מזג האוויר אם הם רוצים, אנחנו יכולים לדבר על האם זה יהיה שולחן מרובע או שולחן עגול", הוסיף טילרסון, והציע כי כל קשר ראשוני בין הצדדים ישמש לקביעת כללי היסוד למשא ומתן רשמי. "אנחנו יכולים להתחיל לנסח מפה, מפת דרכים, של מה שאנחנו מוכנים לעבוד לקראתו", אמר.

הלילה אמר מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און כי ארצו תהפוך ל"מעצמה הגרעינית והצבאית הגדולה בעולם". לפי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA, במהלך טקס בנוכחות מדענים המפתחים את תכנית הגרעין הוסיף הרודן כי משטרו ממשיך לפתח טכנולוגיות חדשות ו"מתקדם במהירות לעבר ניצחון".

לקריאה נוספת:
עם מאות כלי טיס: ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל אווירי ענק
ברקע המתיחות, בכיר באו"ם הגיע לביקור נדיר בקוריאה הצפונית
טראמפ: סין לא מצליחה לרסן את איש הטילים הקטן

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בוושינגטון, 12 בדצמבר 2017. רויטרס
"בואו ניפגש". טילרסון, אמש/רויטרס

בדבריו אמש הוסיף שר החוץ כי "אנחנו מוכנים לקיים את הפגישה הראשונה ללא תנאים מוקדמים. זה לא מציאותי להגיד שאנחנו הולכים לדבר רק אם אתה בא לשולחן מוכן לוותר על התכנית שלך". לדבריו, "הם השקיעו בזה יותר מדי, גם הנשיא מאוד מציאותי".

מהבית הלבן נמסר בתגובה לדבריו של טילרסון כי "עמדותיו של הנשיא בנושא קוריאה הצפונית לא השתנו. קוריאה הצפונית פועלת בצורה לא בטוחה, לא רק כלפי יפן, סין וקוריאה הדרומית, אלא כלפי העולם כולו". עוד נמסר כי "פעולותיה של קוריאה הצפונית אינן טובות עבור אף אחד ובוודאי לא טובות לקוריאה הצפונית".

קוריאה הצפונית, מצדה, הבהירה בעבר כי היא אינה מעוניינת במשא ומתן עם האמריקנים עד שתפתח את היכולת לפגוע בכל שטח ארצות הברית באמצעות טיל גרעיני. לדברי רוב המומחים, פיונגיאנג עדיין אינה מחזיקה ביכולת זאת.

עוד באותו נושא

מסוגל להגיע לכל פינה בארה"ב: הטיל החדש של קים משלים את מטרתו

לכתבה המלאה
תיעוד שיגור טיל קוריאה הצפונית 30.11.17. North Korea's Korean Central News Agency (KCNA), אתר רשמי
שיגור טיל של קוריאה הצפונית בחודש שעבר/אתר רשמי, North Korea's Korean Central News Agency (KCNA)

בשבוע שעבר ערכו ארצות הברית וקוריאה הדרומית תרגיל אווירי רחב היקף, על אף קריאות מצד רוסיה וסין לעצור זאת בצל המתיחות הגוברת עם קוריאה הצפונית. בפיונגיאנג הזהירו כי התרגיל דוחף את חצי האי הקוריאני אל "סיפה של מלחמה גרעינית". התרגיל האווירי השנתי כלל שישה מטוסי חמקן מדגם F-22 יחד עם עוד 230 כלי טיס.

התרגיל התקיים שבוע לאחר שהמדינה הקומוניסטית שיגרה את הטיל הבליסטי הבין-יבשתי המתקדם ביותר שלה, הוואסנג-15, שלטענתה המסוגל להגיע לכל שטחה של ארצות הברית. הטיל החדש גדול ורחב יותר מקודמו, הוואסנג-14. האחרון שוגר פעמיים בחודש יולי וחלף בשמי יפן. לפי פיונגיאנג, הטיל החדיש מסוגל לשאת כמות דלק גדולה יותר ולטוס למרחק רב יותר. הוא נחת באזור הכלכלי המיוחד של יפן, אך לטענת צבא ארצות הברית, הוא לא היווה סכנה בשום שלב.

המדינה המבודדת ממשיכה לערוך ניסויים, כולל ניסוי גדול שערכה בספטמבר, חרף הסנקציות הבינלאומיות. מומחים אמריקנים אמנם אישרו כי הטיל נראה גדול יותר, אך פקפקו ביכולתו להגיע לטווח כה רחוק בעודו נושא מטען דלק כבד וראש נפץ גרעיני.

(עדכון ראשון: 01:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully