וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: האופוזיציה למדורו החרימה את הבחירות - ותיענש

המפלגה הסוציאלסטית זכתה ללא תחרות ברוב העיריות שבהן התחרתה, והנשיא הבהיר כי המפלגות שהחרימו את ההצבעה לא יוכלו להשתתף בבחירות לנשיאות. האופוזיציה סירבה להשתתף בטענה כי ההליך לא הוגן

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו אמר הלילה (שני) כי מפלגות האופוזיציה המרכזיות לא יוכלו להשתתף בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. זאת אחרי שהחרימו את הבחירות המקומיות, שהתקיימו אתמול ובהן ניצחה ברוב מוחץ מפלגת השלטון הסוציאליסטית.

מנהיגי מפלגות "קודם צדק", "רצון העם" ו"הפעולה הדמוקרטית" סירבו להשתתף בבחירות המקומיות בטענה שהן לא חופשיות ומוטות לטובת השלטון הדיקטטורי של מדורו, אך הוא טוען כי הן הוגנות לחלוטין.

בנאום שנשא הנשיא הוא אמר כי מפלגות האופוזיציה "נעלמו מהמפה הפוליטית". לדברי מדורו, "מפלגה שלא השתתפה וקראה להחרים את הבחירות, לא תוכל להשתתף עוד". הוא אמר עוד כי מפלגתו ניצחה ביותר מ-300 מתוך 335 מרוצי הבחירות שהתקיימו. לפי עדת הבחירות, אחוז ההצבעה היה 47%.

לקריאה נוספת על ונצואלה
ונצואלה: מדורו "זכה" בבחירות המחוזיות - האופוזיציה קוראת למחאה
אם אין לחם - תאכלו ארנבים: תכנית המזון של ממשלת ונצואלה

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו מצביע בבחירות המקומיות בבירה קראקס, דצמבר 2017. רויטרס
מבסס את כוחו. מדורו מצביע בבחירות המקומיות/רויטרס

מדורו הסביר כי הוא פועל על בסיס הקריטריונים שקבעה האספה הלאומית, אך הגוף שהוקם באוגוסט האחרון כדי לכתוב מחדש את החוקה נשלט בידי נאמני המשטר. באופוזיציה רואים באסיפה אמצעי של הנשיא להישאר בכוחו, חרף המשבר הכלכלי החריף שממנו סובלת המדינה הדרום אמריקנית וההתנגדות הרבה בקרב האוכלוסייה לשלטונו.

הבחירות לנשיאות אמורות להתקיים בדצמבר הבא, אך ייתכן שהרשויות ינסו להקדימן ולנצל את הפילוג באופוזיציה ולהקדימן. על מדורו ועל בכירים בממשלו מוטלות סנקציות אמריקניות, אך אחרי חודשים של הפגנות ענק נגד השלטון הסוציאליסטי בן 18 השנה נראה שהמומנטום של מתנגדי מדורו דעך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אזרחים מצביעים בבחירות המקומיות בוונצואלה, מרקאיבו, דצמבר 2017. רויטרס
אזרחים מצביעים בבחירות המקומיות בוונצואלה, מרקאיבו, דצמבר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully