וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: מדורו "זכה" בבחירות המחוזיות - האופוזיציה קוראת למחאה

16.10.2017 / 23:45

המפלגה הסוציאליסטית בראשות הנשיא ניצחה ב-17 מ-23 מדינות המחוז, אך מתנגדי הרודן טענו כי זו הונאה. ארה"ב גינתה: "קולו של העם הוונצואלי לא נשמע""

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(הפגנות בבחירות בוונצואלה, בחודש יולי)

המפלגה הסוציאליסטית בוונצואלה בראשות הנשיא ניקולס מדורו ניצחה ברוב המחוזות בבחירות שנערכו אתמול (ראשון) במדינה. עם זאת, האופוזיציה האשימה את השלטון באי-סדרים ובהונאת בחירות, ברקע המשבר הפוליטי העמוק במדינה.

נשיא ועדת הבחירות במדינה טיביסיי לוקנה אמר כי 17 מועמדים מטעם מפלגת השלטון ניצחו בבחירות האזוריות, ורק חמישה מושלי מדינות מחוזות יהיו משורות האופוזיציה. במחוז נוסף טרם התקבלה הכרעה ברורה.

מתנגדי מדורו, מצדם, ציינו אי-סדרים רבים וקראו למחאה נרחבת. הניצחון השנוי במחלוקת הגיע חרף הסקרים שהצביעו על כך שהאופוזיציה תגרוף ניצחון קל ברקע המצב הכלכלי החמור שממנו סובלת המדינה הדרום-אמריקנית בשנים האחרונות, שכולל מחסור במזון ובמוצרי יסוד אחרים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
צבא הפיליפינים: חיסלנו את מנהיג דאעש בדרום-מזרח אסיה
לפחות 31 הרוגים ועשרות נפגעים בגל שריפות ענק בפורטוגל
צפון קוריאה: מו"מ עם ארה"ב - רק אחרי שנפתח טיל שיכול לפגוע בשטחה

בחירות אזוריות בוונצואלה, אוקטובר 2017. רויטרס
אזרחים מצביעים בבירה קראקס, אתמול/רויטרס

ארצות הברית, שהטילה השנה סנקציות על מדורו, גינתה את הליך הבחירות ומסרה כי לא היה הוגן או חופשי. בהודעה מטעם מחלקת המדינה נמסר כי וושינגטון תשתמש בכוחה הדיפלומטי והכלכלי כדי לתמוך בהשבת הדמוקרטית למדינה. "אנו מגנים את הבחירות הלא חופשיות והלא הוגנות שהתקיימו אתמול בוונצואלה. קולו של העם הוונצואלי לא נשמע בהן", נמסר בהודעה.

"כל עוד שלטונו של הנשיא מדורו משליט את עצמו כדיקטטורה, נעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי להשתמש בכל כוחנו הכלכלי והדיפלומטי כדי לתמוך בעם הוונצואלי שמבקש להשיב לעצמו את הדמוקרטית".

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו לאחר הבחירות האזוריות במדינה, אוקטובר 2017. רויטרס
נאחז בכיסאו. מדורו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully