וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין לחם - תאכלו ארנבים: תכנית המזון של ממשלת ונצואלה

15.9.2017 / 20:58

בצל המחסור החמור במזון במדינה, משטרו של מדורו מציע לתושבים לגדל את החיה, שלדבריו "אינה חיית מחמד חמודה, כי אם 2.5 ק"ג של בשר עשיר בחלבון". באופוזיציה נדהמו: "כך תפתרו את בעיית המזון?"

צילום: טוויטר, עריכה: יוסי אלטר

ממשלת ונצואלה קראה לאזרחיה לראות בארנבים יותר מאשר סתם "חיות מחמד חמודות", כשניסתה להגן על התכנית שלה לגדל ולאכול אותם בעוד האופוזיציה טוענת כי היא לא תעזור לסיים את משבר המזון החמור.

"תכנית הארנב" היא ניסיון של ממשלו של הנשיא ניקולס מדורו להגדיל את מקורות המזון. הרשויות אף לימדו את האזרחים לשתול צמחים בגגות ובמרפסות שלהם. יריביו דחו את היוזמה הזו, בטענה כי הבעיה האמתית היא הכלכלה הסוציאליסטית שקרסה עם הצניחה במחירי הנפט.

"מדובר בבעיה תרבותית מאחר שלימדו אותנו לחשוב שארנבים הם חיות מחמד חמודות", אמר שר החקלאות העירונית פרדי ברנל במהלך דברים שנשא בטלוויזיה לצד הנשיא מדורו במהלך השבוע האחרון. "ארנב הוא לא חיית מחמד. הוא שניים וחצי קילו של בשר עשיר בחלבון, ללא שומן".

עוד בוואלה! NEWS:
ונצואלה: נגן הכינור שהפגין נגד הנשיא, והפך לסמל המחאה, שוחרר ממעצר
טראמפ על המשבר בוונצואלה: לא שוללים אופציה צבאית
ירי קטלני במפגינים ועינויים: דוח חריף של האו"ם על ונצואלה

הארנבת לולה בדירתה בקראקס, ונצואלה, ספטמבר 2017. רויטרס
צריכת ארנבים נפוצה באירופה. ארנבת בכלוב בקראקס/רויטרס

מבקריו של מדורו השתלחו בו בשל הרעיון. "אתם רציניים?" שאל הנריקה קפרילס, מועמד האופוזיציה לנשיאות בעבר ומתנגד משטר בולט בסרטון שפרסם בתגובה להצעה. "אתם רוצים שהתושבים יתחילו לגדל ארנבים כדי לפתור את בעיית הרעב במדינה שלנו?".

צריכת ארנבים נפוצה באירופה ובכמויות קטנות יותר גם בארצות הברית. לפי ארגון האו"ם למזון ולחקלאות, אכילת ארנבים יעילה יותר בספיגת חלבון בהשוואה לחזירים או לבקר. עם זאת, גידולה של החיה בזמן המשבר הנוכחי עלולה להיות משימה קשה. המחסור החמור במוצרי בסיס, יקשו על כל תעשייה שכזו להשיג מזון או כלובים לגידולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully