וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מתשע שעות: הסתיימה חקירתו של יו"ר הקואליציה ביטן

11.12.2017 / 2:19

חבר הכנסת נחקר בפעם השלישית במשרדי יחידת להב 433 בלוד, במסגרת פרשה 1803 העוסקת בחשדות לשחיתות בעיריית ראשון לציון. לוואלה! NEWS נודע כי חלק מהחשודים בפרשה החלו למסור מידע הקושר את ביטן לחלק מהעבירות

צילום: מא'צי הוף, עריכה: תום זואילי

יו"ר הקואליציה דוד ביטן נחקר אתמול (ראשון) במשך יותר מתשע שעות, בחקירתו השלישית במשרדי להב 433, במסגרת פרשה 1803 העוסקת בחשדות חמורים לשחיתות בעיריית ראשון לציון. בחקירותיו הקודמות שהה ביטן יותר מ-12 שעות בכל פעם במשרדי היחידה שבלוד. לוואלה! NEWS נודע כי חלק מהחשודים בפרשה החלו למסור לחוקרים מידע משמעותי הקושר את ביטן לחלק מהעבירות המיוחסות לו. הוא חשוד כי סייע לאנשי עסקים ויזמים המקורבים לו תמורת שוחד וכן במרמה, הפרת אמונים והלבנת הון.

אתמול שוחרר מבית החולים איש העסקים המקורב לביטן, משה יוסף, לאחר שביום שישי התמוטט במהלך חקירתו ואושפז. אף שבתחילה הוארך מעצרו עד ליום חמישי, בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את ערעורו וקיצר את מעצרו למחר. עם זאת, המשטרה צפויה לבקש להאריך את מעצרו פעם נוספת.

בידי המשטרה קלטות המתעדות חודשים ארוכים ממצלמות שהוטמנו במשרדו של יוסף, והקלטות רבות מהאזנות סתר למכשיר הטלפון שלו. בין היתר בידי המשטרה הקלטות של ביטן ויוסף משוחחים על העברות כספים.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השלישית: ח"כ ביטן הגיע לחקירה במשרדי להב 433
לאחר יותר מ-12 שעות: הסתיימה חקירתו השנייה של ח"כ ביטן
חובות לשוק האפור ומחטף מתחם האירועים: החשדות נגד דוד ביטן

דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
ביטן יוצא מחקירתו/מאצ'י הוף

בסוף השבוע נפגש ביטן עם אשתו חגית, שנחקרה גם היא בפרשה וחשודה בהלבנת הון. על השניים נאסר להיפגש או לשוחח במשך רוב השבוע שעבר, אולם ביום שישי פג תוקפו של איסור זה. עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי, מסר כי חבר הכנסת "ימשיך לשתף פעולה עם חקירה ולענות על כל מה שיתבקש, ימשיך לתת תשובות לשאלות של החוקרים, ויגיע מתי שיבקשו ממנו. הוא מקווה שהחוקרים ימצאו את החקירה עד תום".

החוקרים חושדים שביטן קידם את עניינם של אנשי עסקים שונים, שבתמורה לכך סייעו לו לכסות חובות. את עבירות אלה ביצע לכאורה גם כסגן ראש עיריית ראשון לציון, וגם בתקופת כהונתו בכנסת. מקורבים לביטן נחקרו גם הם במסגרת הפרשה, בהם נהגו שאול הכנעני, החשוד בכך שסייע לביטן בקבלת השוחד. כנעני נעצר בשבוע שעבר למשך שלושה ימים שבסיומם שוחרר למעצר בית.

בפרשה נעצרו גם חוסאם ועדנאן ג'רושי, החשודים במתן שוחד לביטן בתמורה לקידום ענייניהם בתחום הבנייה. על פי החשד, ביטן סייע להטות מכרז בנייה ב"מתחם האלף" בראשון לציון לטובתם. בני משפחת ג'רושי, המכחישים את החשדות נגדם, שוחררו ביום חמישי האחרון למעצר בית. "אם ביטן צריך להיחקר, תחקרו אותו", אמר עדנאן ג'רושי לוואלה! NEWS, "אבל למה אתם צריכים להדביק לו את עדנאן? כדי להגיד שביטן מתעסק עם הג'רושים?".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דוד ביטן בכנסת 4 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
חשוד בקידום עניינם של אנשי עסקים בתמורה לכיסוי חובות. ביטן, בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

שלושה בכירים בעיריית ראשון לציון, בהם ראש העירייה דב צור, סגנו יוסי חממי והמשנה שלו אייל מושייב, עדיין עצורים והם צפויים להשתחרר מחר. גם לאחר שישוחררו עם ישהו במעצר בית למשך עשרה ימים, וייאסר עליהם לעסוק למשך חודש בענייני העירייה או החברה הכלכלית בראשון לציון.

(עדכון ראשון: 18:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully