וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מיליציה שיעית ביקר בגבול לבנון-ישראל: "מאוחדים נגד הכיבוש"

10.12.2017 / 12:20

מנהיג המיליציה העיראקית עסאיב אהל אל-חאק הגיע מלווה בלוחמי חיזבאללה אל אזור הגבול, וקיבל הסבר על מוצבי צה"ל. לא ברור מתי התרחש הסיור, אך ראש הממשלה אל-חרירי - שחזר בו מהתפטרותו אחרי הבטחת חיזבאללה להישאר ניטרלי, זועם: "ביקור לא חוקי"

עריכה: יאיר דניאל

מפקד מיליציה שיעית עיראקית ביקר בגבול לבנון-ישראל לצד לוחמי חיזבאללה - כך עולה מסרטון שפורסם אתמול (שבת) ברשתות החברתיות, וחשף את ההשפעה של איראן על לבנון. ראש הממשלה סעד אל-חרירי גינה זאת ואמר כי הביקור לא חוקי.

קאיס אל-חאזלי, מנהיג המיליציה עסאיב אהל אל-חאק, הכריז על מוכנותו "לעמוד יחד עם העם הלבנוני והסוגיה הפלסטינית". לא ברור מתי אירע הביקור, אך הופעתו של מנהיג המיליציה מגיעה בזמן שלבנון מנסה להתאושש ממשבר חמור, שהחל לאחר שאל-חרירי התפטר בתחילת החודש שעבר בזמן ביקור בערב הסעודית. זאת בטענה שאיראן וחיזבאללה מערערות את יציבות האזור ומסכנות את לבנון.

אחרי לחץ בינלאומי כבד, אל-חרירי הסוני חזר בו מהתפטרותו והתנה זאת בכך שכל הצדדים בלבנון - במיוחד חיזבאללה השיעי - ימנע מלהתערב בסכסוכים אזוריים שעלולים לגרור את המדינה לעימות האזורי בין ערב הסעודית לאיראן.

אל-חרירי אמר אתמול כי ביקורו של מנהיג המיליציה מפר את החוק הלבנוני. הוא הנחה את ראשי סוכנויות הביטחון "למנוע מכל אדם פעילות צבאית בשטחה של המדינה ולמנוע כל פעילות לא חוקית. הוא הורה לאסור את כניסתו של אל-חאזלי למדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות מטרים בשטח ישראל: צה"ל השמיד מנהרה התקפית של חמאס
"היה פה נס": הילדים וההורים חזרו לגן שנפגע מרקטה בשדרות
בשורה למילואימניקים: החזר של עד אלפי שקלים לחשבון הבנק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד בברית הצבאית בין חיזבאללה, איראן ורוסיה אמר לרויטרס כי אל-חאזלי היה מלווה בבכירים נוספים מארגונו וכי הוא סייר לכך אורך הגבול עם "פלסטין הכבושה". הוא לא ציין מתי אירע הסיור.

בסרטון, מפקד שטח, ככל הנראה מחיזבאללה, הצביע לעבר עמדות של צה"ל בצפון והסביר כי הן נפגעו מרקטות של הארגון בעימותים הקודמים. "אנחנו עכשיו בגבול המפריד בין דרום לבנון לפלסטין הכבושה, עם אחינו מחיזבאללה, ואנחנו מכריזים על מוכנותנו המלאה לעמוד יחד נגד הכובש הישראלי", אמר מפקד המיליציה השיעית העיראקית בסרטון.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הכריז ביוני כי במלחמה הבאה עם ישראל בלבנון או בסוריה, אלפי לוחמים שיעים יצטרפו לארגונו. איראן גייסה בשנים האחרונות אלפי שיעים מהאזור, שנשלחו לעיראק ולסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully