וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אני מילאתי את הבטחת הבחירות – קודמיי בתפקיד לא"

8.12.2017 / 9:47

הנשיא התייחס להצהרתו בנוגע להכרה בירושלים ולכוונתו להעביר את השגרירות האמריקנית לבירת ישראל, וצייץ בטוויטר סרטון ובו הבטחות של נשיאים קודמים. בחגיגות חנוכה בבית הלבן אמר כי "אנחנו גאים לעמוד לצד העם בישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אני מילאתי את הבטחת הבחירות שלי – אחרים לא!", כך כתב הבוקר (שישי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בעמוד הטוויטר שלו, וצרף סרטון ובו הבטחות בחירות של נשיאים קודמים שהבטיחו להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולהעביר את השגרירות. הנשיא, שחגג הלילה את חג החנוכה בבית הלבן, התייחס להצהרתו באירוע ואמר כי "אנחנו גאים לעמוד לצד העם בישראל ולחדש את הקשר התמידי בינינו".

לאור הסערה שעוררו דבריו של טראמפ, תדון הערב מועצת הביטחון של האו"ם בהצהרתו של הנשיא האמריקני, לאחר ששמונה מדינות – בריטניה צרפת, מצרים, איטליה, שוודיה, ארגנטינה, בוליביה וסנגל – פנו בבקשה לקיים את הדיון.

הקהל שהתייצב לחגיגות בבית הלבן, הורכב ברובו מבכירים בקהילה היהודית, לרבות שופט בית המשפט העליון סטיבן ברייר, שר האוצר סטיב מנוצ'ין והשליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הביע תשואות רמות כשנאמרה המילה "ירושלים".

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא צ'כיה: "הכרזת טראמפ משמחת; נלך בעקבות ארצות הברית"
טראמפ הכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל: "הגיע זמן לגישה חדשה"
כשטראמפ הדליק נרות ואכל סופגניות: חגיגות חג החנוכה בבית הלבן

טראמפ עוקץ את קודמיו: "אני מילאתי את הבטחת הבחירות שלי"

תזמורת הבית הלבן שביצעה שירי חנוכה קיבלה את פני האורחים ולכבוד המאורע הוגשו במקום אך ורק אוכל ויין כשרים למהדרין. מקהלת בנות מבית ספר יהודי בפרברי וושינגטון קיבלה את המשפחה הנשיאותית, כשאל הבמה נכנסו הנשיא ורעייתו מלניה, לצד בתו של הנשיא איוונקה טראמפ ובעלד ג'ארד קושנר יחד עם הנכדים. לצדם, התייצבו גם סגן הנשיא מייק פנס ורעייתו.

טראמפ סיפר כי הוא שמח ששלושת נכדיו הצטרפו לאירוע ואמר כי הדלקת הנרות היא מסורת מקודשת שהם מקיימים מדי שנה בביתם. "הערב אנחנו מתאספים כאן כדי לחגוג את הסיפור שמסופר בבתים יהודיים ברחבי העולם מזה אלפיים שנה", אמר. טראמפ התייחס גם לנס פך השמן: "קבוצה קטנה של יהודים פטריוטים התקוממה, הביסה את הצבא והשיבה את החירות".

זה היה סימן לנוכחותו של האל, לאמונה ולכושר העמידה של העם היהודי", הוסיף הנשיא. לאחר מכן, פנה לקהל ואמר: "יש לכם אמונה, ויש לכם כושר עמידה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חגיגות חנוכה בבית הלבן 8 בדצמבר 2017. רויטרס
חגיגות חנוכה בבית הלבן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully