וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשטראמפ הדליק נרות ואכל סופגניות: חגיגות חג החנוכה בבית הלבן

8.12.2017 / 8:30

נשיא ארצות הברית אירח נציגים מהקהילה היהודית באירוע המסורתי לרגל חנוכה, שהתקיים באווירה שמחה במיוחד על רקע ההכרה בירושלים כבירת ישראל. טראמפ עקץ את קודמיו בתפקיד: "אני מילאתי את הבטחת הבחירות שלי"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

יממה אחרי הכרזתו ההיסטורית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, נערכה הלילה (שישי) בבית הלבן מסיבת חנוכה המסורתית שעורכים מדי שנה נשיאי ארצות הברית - ובמידה רבה הייתה זו גם מסיבה לציון ההכרזה. בדבריו התייחס טראמפ להכרזתו אמש ואמר כי הוא "מודע לכך שיש הרבה אנשים שמחים בחדר", וכי "אנחנו גאים לעמוד לצד העם בישראל ולחדש את הקשר התמידי בינינו".

הקהל, שהורכב ברובו מבכירים בקהילה היהודית לרבות שופט בית המשפט העליון סטיבן ברייר, שר האוצר סטיב מנוצ'ין והשליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הביע תשואות רמות כשנאמרה המילה "ירושלים".

תזמורת הבית הלבן שביצעה שירי חנוכה קיבלה את פני האורחים ולכבוד המאורע הוגשו במקום אך ורק אוכל ויין כשרים למהדרין. מקהלת בנות מבית ספר יהודי בפרברי וושינגטון קיבלה את המשפחה הנשיאותית, כשאל הבמה נכנסו הנשיא ורעייתו מלניה, לצד בתו של הנשיא איוונקה טראמפ ובעלה ג'ראד קושנר יחד עם הנכדים. לצדם, הצטרפו גם סגן הנשיא מייק פנס ורעייתו.

עוד בוואלה! NEWS:
בתגובה לשיגורי הרקטות לדרום: צה"ל תקף שתי מטרות ברצועת עזה
נשיא צ'כיה: "הכרזת טראמפ משמחת; נלך בעקבות ארצות הברית"
הפנים לדרום לבנון: תיעוד - צה"ל וצבא קפריסין בתרגיל משותף

חגיגות חנוכה בבית הלבן 8 בדצמבר 2017. עמרי נחמיאס
סגנו של טראמפ פנס ושר האוצר היו בין המוזמנים. הבית הלבן ,הלילה/עמרי נחמיאס
חגיגות חנוכה בבית הלבן 8 בדצמבר 2017. רויטרס
חגיגות חנוכה בבית הלבן, הלילה/רויטרס

טראמפ סיפר כי הוא שמח ששלושת נכדיו הצטרפו לאירוע ואמר כי הדלקת הנרות היא מסורת מקודשת שהם מקיימים מדי שנה בביתם. "הערב אנחנו מתאספים כאן כדי לחגוג את הסיפור שמסופר בבתים יהודיים ברחבי העולם מזה אלפיים שנה", אמר.טראמפ התייחס גם לנס פך השמן: "קבוצה קטנה של יהודים פטריוטים התקוממה, הביסה את הצבא והשיבה את החירות. זה היה סימן לנוכחותו של האל, לאמונה ולכושר העמידה של העם היהודי". לאחר מכן, פנה לקהל ואמר: "יש לכם אמונה, ויש לכם כושר עמידה".

טראמפ התייחס בדבריו גם לנס חנוכה שהוא "הנס של ישראל": "צאצאי אברהם, יצחק ויעקב עמדו אל מול רדיפה ודיכוי בלתי נתפסים אבל אף כוח מעולם לא שבר את רוחכם. הרשע מעולם לא הכחיד את האמונה שלכם וזו הסיבה שבזכותה העם היהודי מאיר כמו מנורה לכל האומות. כרגע אני חושב על מה שקורה ועל כל האהבה בישראל ובירושלים".

טראמפ עוקץ את קודמיו: "אני מילאתי את הבטחת הבחירות שלי"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם אשתו מלניה טראמפ בארוחת חנוכה בבית הלבן - 8 בדצמבר 2017. רויטרס, רויטרס
עם אשתו מלניה/רויטרס, רויטרס

כשברקע תשואות רמות מן הקהל, המשיך לספר את סיפור החנוכה, שלדבריו זה "הזמן שבו משפחות יהודיות בכל רחבי העולם חוגגות את נסי העבר והבטחות לעתיד. החנוכה שהודלקה באירוע היא חנוכייה שהגיעה מבית הכנסת הראשון בארצות הברית ומודלקת מדי שנה מאז שנת 1650". הנשיא טראמפ פנה אל הרב מאיר סולוביצ'ק בבקשה שינחה את טקס הדלקת הנרות, אך התקשה לבטא את שמו ומיד הוסיף: "הוא כל כך שמח מאתמול שלא אכפת לו בדיוק אם דייקתי". הדלקת הנרות נערכה במעמד לואיס לורנס-ישראל, ניצולת שואה שגם נשאה דברים באירוע.

לא נאמרו כל ברכות החג המסורתיות, אבל הרב סולוביצ'יק הקריא את ברכת "שהחיינו" שעליה חזרו בקול כל הנוכחים בחדר ומחאו כפיים ובטקס הדלקת הנרות התכבדו גם נכדיו של הנשיא. "היום, עמנו חזק יותר ועולמנו מלא בהבטחות, בזכות העם היהודי, מדינת ישראל והאמונה הבוערת בלבכם", סיכם הנשיא.

לאחר שהצהרתו של הנשיא גררה תגובות שלילות ברחבי העולם, ובעיקר בקרב מדינות ערב, תדון הערב מועצת האו"ם של הביטחון בהכרתו בירושלים כבירת ישראל.

(עדכון ראשון: 6:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully