וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגורי הרקטות לדרום: צה"ל תקף שתי מטרות ברצועת עזה

ירי טנקים ומטוסי חיל האוויר פגעו במטרות בעזה, לאחר השיגורים שיצאו מצפון הרצועה. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי לעוטף עזה. ארגון סלפי קיבל אחריות. התרעת צבע אדום נשמעה במועצות חוף אשקלון ושער הנגב. ירי נוסף לעבר הדרום לא הפעיל התרעה, משום שכוון לשטח פתוח

צילום: יוסי אוחיון, עריכה: יוסי אלטר

צה"ל תקף אמש (חמישי) ברצועת עזה בתגובה לשיגורי הרקטות מצפון הרצועה לעבר עוטף עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, והתרעת צבע אדום נשמעה במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב לפני הירי. הארגון הסלפי "ליווא אל-תווחיד" קיבל אחריות על הירי לישראל.

לפי הודעת דובר צה"ל, שתי מטרות טרור ברצועה הותקפה על ידי ירי טנק וכלי טיס של חיל האוויר. "צה"ל רואה בארגון חמאס אחראי למתרחש ברצועה", נמסר. ירי מאוחר שבוצע מהרצועה לא גרם להפעלת התרעת צבע אדום, משום שבוצע לעבר שטח פתוח.

גם היום: צה"ל תקף עשרות מטרות ברצועה. רויטרס
צה"ל תקף ברצועה בתגובה לשיגורים מוקדם יותר אמש/רויטרס

השבוע פעלו מערכות ההתרעה במרחב המועצה האזורית אשכול והתריעו על נפילת רקטות בשטח ישראל, אף שלא נשמעו פיצוצים קרובים במרחב - למעט רעש הקרבות הקבוע בעומק השטח המצרי בין צבא מצרים לכוחות דאעש במחוז סיני. לאחר בירור מעמיק שבוצע בצה"ל התברר כי מדובר בהתרעת שווא, כפי שקרה גם בשבוע שעבר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
סריקות במועצה האזורית אשכול אחרי נפילה בעקבות צבע אדום 15.10.17. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
סריקות בעקבות ירי רקטות לעוטף עזה/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

בימים האחרונים נמשכת הסערה בעולם הערבי בעקבות נאום טראמפ, שבו הכריז על הכרה בירושלים כבירת ישראל. יותר ממאה פלסטינים נפצעו בעימותים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, כשבמוקד המהומות היו רמאללה, קלנדיה ובית לחם.

גם במישור הדיפלומטי המתיחות מחריפה, כאשר בכיר פתח ג'יבריל רג'וב אמר הערב כי סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס "אינו רצוי בפלסטין". "פנס ביקש לפגוש את אבו מאזן ב-19 בדצמבר בבית לחם, אך הפגישה הזאת לא תתקיים", אמר רג'וב.

מפגינים פלסטיניים שורפים את דגל ארה"ב במהלך עימותים עם כוח צה"ל במחאה על החלטתו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, רמאללה 7 בדצמבר 2017. רויטרס
יממה מתוחה בשטחים. שריפת דגל ארצות הברית במהומות ברמאללה, אמש/רויטרס

בבית הלבן דחו אמש את דברי אבו מאזן על כך שהצהרת טראמפ מהווה נסיגה מתהליך השלום. הדוברת שרה סנדרס אמרה כי "הנשיא הבהיר שאנחנו מחויבים לתהליך השלום ורוצים להמשיך במגעים במטרה להשיג הסכם שלום. זה משהו שארצות הברית מחויבת אליו". לדבריה, לא ידוע לממשל על כוונה של מדינות נוספות ללכת בעקבות טראמפ ולהכיר בירושלים כבירה הישראלית.

(עדכון ראשון: 21:09)

עימותים בעקבות הכרזת טראפ על ירושלים כבירת ישראל, שער שכם, 7 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
כוחות הביטחון מול המפגינים בירושלים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
עימותים בעקבות הכרזת טראפ על ירושלים כבירת ישראל, שער שכם, 7 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפרות סדר נרשמו גם במזרח העיר. ירושלים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully