וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר בית הנבחרים התפטר בשל התנהגות בלתי הולמת: "לא הטרדתי אף עובד"

נציג מדינת אריזונה בבית הנבחרים טרנט פרנקס הודיע כי יסיים את תפקידו בחודש הבא, בעקבות חקירת תלונות של שתיים מעובדותיו, שטענו כי התנהג באופן בלתי הולם בזמן ששוחח איתן על פונדקאות. אמש התפטר גם הסנאטור אל פרנקן בשל טענות להטרדה מינית

חבר בית הנבחרים האמריקני טרנט פרנקס שהתפטר בעקבות טענות להתנהגות בלתי הולמת 8 בדצמבר 2017. רויטרס
התפטר לאחר שהבית הלבן פתח בחקירת הטענות נגדו על התנהגות בלתי הולמת. פרנקס, הלילה/רויטרס

חבר בית הנבחרים בארצות הברית טרנט פרנקס, נציג מדינת אריזונה, התפטר הלילה (שישי) מתפקידו - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. פרנקס, בן 60, הודיע כי יסיים את תפקידו ב-31 בינואר בעקבות החלטת וועדת האתיקה לחקור תלונות של שתיים מעובדותיו, שטענו כי התנהג באופן בלתי הולם בזמן ששוחח איתן על פונדקאות.

פרנקס, חבר בית הנבחרים משנת 2003, אמר כי הוא מתחרט שדבריו גרמו לאי נוחות והאשים את התקשורת בכך שלצד התנהלות החקירה תפרסם גרסאות "מעוותות" עליו ועל משפחתו. זאת, למרות ש"מעולם לא "הטרדתי פיזית או ניסיתי לכפות מגע מיני על אף עובד בצוות שלי", לדבריו. פרנקס נחשב לסממן ימני בקונגרס, שדאג לממן חוקים שמרניים דוגמת החוק שקבע כי הפלת עובר בן 20 שבועות ויותר היא בלתי חוקית.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא צ'כיה: "הכרזת טראמפ משמחת; נלך בעקבות ארצות הברית"
ג'יבריל רג'וב: "סגן הנשיא פנס אינו רצוי ברשות הפלסטינית"
בתגובה לשיגורי הרקטות לדרום: צה"ל תקף שתי מטרות ברצועת עזה

הסנאטור אל פרנקן מגיע לסנאט כדי להודיע על התפטרותו, 7 בדצמבר 2017. רויטרס
פרנקן מגיע לסנאט, אמש/רויטרס

פרנקס אינו היחידי שהתפטר השבוע, אמש הודיע גם הסנאטור הדמוקרטי אל פרנקן על התפטרותו בעקבות גל של עדויות על הטרדות מיניות מצדו. זאת אחרי שיותר מ-30 סנאטורים דמוקרטים יצאו נגדו וקראו לו לפרוש. בתחילת השבוע הודיע החבר הוותיק ביותר בבית הנבחרים וחבר המפלגה הדמוקרטית, ג'ון קוניירס בן ה-88, על פרישה בבגלל עדויות על הטרדות מיניות.

"בחודשים האחרונים נכנסנו לזמן חדש בהיסטוריה של המדינה", אמר הקומיקאי לשעבר, שייצג את מדינת מינסוטה. "התחלנו, באיחור רב, לנהל שיחה ולהקשיב לנשים על האופן שבו התנהגות של גברים משפיעה עליהן. בשבועות האחרונים השיחה הופנתה גם אלי. כמה נשים תיארו את האופן שבו ההתנהגות שלי השפיעה עליהן. הייתי המום".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully