וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יבריל רג'וב: "סגן הנשיא פנס אינו רצוי ברשות הפלסטינית"

8.12.2017 / 0:36

בכיר הפתח אמר כי יו"ר הרשות אבו מאזן לא יפגוש את סגן נשיא ארצות הברית, שיבקר באזור בהמשך החודש, בעקבות ההכרה בירושלים כבירת ישראל. "הוא ביקש להיפגש בבית לחם, אבל זה לא יקרה". הבית הלבן: "מחויבים לתהליך השלום"

אתר רשמי

בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב אמר אמש (חמישי) כי סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס "אינו רצוי בפלסטין", בעקבות הכרת הנשיא דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. "פנס ביקש לפגוש את אבו מאזן ב-19 בדצמבר בבית לחם, אך הפגישה הזאת לא תתקיים", אמר רג'וב. בלשכת אבו מאזן טרם הגיבו לדברים.

בבית הלבן דחו אמש את דברי אבו מאזן על כך שהצהרת טראמפ מהווה נסיגה מתהליך השלום. הדוברת שרה האקבי סנדרס אמר כי "הנשיא הבהיר שאנחנו מחויבים לתהליך השלום ורוצים להמשיך במגעים במטרה להשיג הסכם שלום. זה משהו שארצות הברית מחוייבת אליו". לדבריה, לא ידוע לממשל על כוונה של מדינות נוספות ללכת בעקבות טראמפ ולהכיר בירושלים כבירה הישראלית.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חותם על ההכרה בירושלים, דצמבר 2017. רויטרס
פנס עם טראמפ לאחר ההכרזה על הכרה בירושלים כבירת ישראל, שלשום/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הכרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל, ואמר כי בכך היא "נסוגה מתהליך השלום". בנאום מוקלט ששודר בטלוויזיה, הצהיר אבו מאזן כי "ירושלים היא הבירה הנצחית של המדינה הפלסטינית". לדברי אבו מאזן, ההכרה של טראמפ היא "פרס לישראל שבונה בהתנחלויות ומצפצפת על החוקים הבינלאומיים". הוא הוסיף כי ההחלטה "לא תשנה את אופי העיר ולא תתן לגיטימציה לישראל".

בחמאס אמרו כי הצהרת טראמפ "תפתח את שערי הגיהינום" וכי זאת "מתקפה בוטה נגד העם הפלסטיני". עוד קרא הארגון למדינות האזור "לפגוע באינטרסים האמריקניים באזור" ו"להתעלם מישראל". הג'יאהאד האסלאמי אמר כי זאת "הכרזת מלחמה".

הפלגים הפלסטיניים הכריזו על יום זעם , ברקע אזהרות מערכת הביטחון מפני הסלמה אפשרית. בנוסף, משרד החינוך הפלסטיני הכריז על שביתה כללית, וקרא למורים ולסטודנטים לקחת חלק בצעדות ובהפגנות. לפי רויטרס, מחלקת המדינה שלחה לדיפלומטים שלה מזכר ובו הזהירה מפני הגעה לישראל בשבועיים הקרובים.

ג'יבריל רג'וב, יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, רמאללה 11 בדצמבר 2016. יותם רונן
"הפגישה בבית לחם לא תתקיים". רג'וב/יותם רונן

בנאום שנשא בבית הלבן, אמר טראמפ כי הוא הורה למחלקת המדינה להתחיל בהכנות להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים. עם זאת, הוא חתם על דחיית העברת השגרירות בחצי שנה נוספת לאחר הנאום, שזכה לשבחים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אני מחויב להגיע להסדר שלום המקובל על הישראלים ועל הפלסטינים", אמר טראמפ. "על ההסדר העתידי, אמר טראמפ כי ארצות הברית מוכנה לתמוך בפתרון שתי המדינות – אם שני הצדדים רוצים בכך".

לדבריו, הכרזתו מסמלת את תחילתה של "גישה חדשה לסכסוך הישראלי-פלסטיני". הנשיא הדגיש כי הוא מתכוון לעשות "כל מה שביכולתו כדי להגיע להסדר". כשלצדו סגן הנשיא מייק פנס, שקידם את המהלך, הדגיש טראמפ כי ארצות הברית לא נוקטת עמדה סופית לגבי שום נושא, כולל הגבולות.

(עדכון ראשון: 21:36)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתם בניו יורק, ספטמבר 2017. רויטרס
אבו מאזן וטראמפ בפגישתם ברמאללה, ביוני האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully