וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולני והשייטת בראש הטבלה: צה"ל ערך אליפות פתע בכושר קרבי

6.12.2017 / 19:15

בתום ארבעה ימים של תחרויות פרסם הצבא את תוצאותיהם של מפקדי ולוחמי יחידות כלל המערך הקרבי. לראשונה נבחנו הלוחמים גם בניווט ובכושר קרבי. החל מהשנה הבאה ייבחנו לוחמים בכושר קרבי בסיום תקופות אימונים

משתתפים באליפות הכושר הקרבית של צה"ל, נובמבר 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לראשונה נבחנו לוחמים גם בניווט ובקרב מגע. משתתף באליפות במהלך בוחן מסלול/דובר צה"ל, דובר צה"ל

חטיבת גולני ומפקדה אלוף-משנה שלומי בינדר הגיעו למקומות הראשונים בשני מקצים באליפות הפתע בכושר קרבי שערך צה"ל השבוע. האליפות שהסתיימה היום (רביעי), נערכה לראשונה במתכונת חדשה שכללה גם מבחני קרב מגע וניווט. כלל היחידות הקרביות הלוחמות בצה"ל השתתפו באליפות שעל פי הודעת דובר צה"ל נועדה "לבחון את כשירות הצבא למלחמה במתארי שדה הקרב השונים" וכן, "להטמיע את תפיסת האימונים של הכושר הקרבי כנגזרת מאתגרי שדה הקרב הפיזיולוגיים והמנטליים".

בתחרות המפקדים הגיעו במקום השני והשלישי מח"ט צנחנים אל"מ יקי דולף ומפקד חטיבת כפיר אל"מ ציון רצון, בהתאמה. בתחרות החטיבות הגיעו במקום השני והשלישי חטיבות הצנחנים והנח"ל. בין יחידות מערך הגנת הגבולות ופיקוד העורף הגיע גדוד קרקל למקום הראשון ואחריו בא"ח העורף וגדוד לביא הבקעה. בתחרות היחידות המיוחדות והמובחרות הגיעה שייטת 13 למקום הראשון ואחריה יחידת שלדג וסיירת מטכ"ל.

מצה"ל נמסר עוד כי "החל משנת 2018, בסוף כל תקופת אימון יבצעו כלל היחידות בחני כושר בתוואי שטח אחיד ובבקרה אובייקטיבית ואחידה על המוכנות של יחידות צה"ל למלחמה". משמעות הדבר היא כי לראשונה כל גדוד לוחם בצה"ל יעבור שורת בחנים: בוחן פלוגה, בוחן גדודי, בוחן כשירות למפקדים, בוחן חפ"ק גדודי ובוחן לפלוגת המפקדה. אל"מ אבי דהן, ראש מחלקת כושר קרבי, הוסיף כי האליפות "מהווה אבן דרך חשובה במהפכת תורות ושיטות האימון של צה"ל בתחום הכושר הקרבי. מהפכה זו תביא את יחידות צה"ל לכשירות ולמוכנות רבה יותר במערכה הבאה".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ לפני ההכרה בירושלים: "ההחלטה הייתה צריכה להתקבל מזמן"
הכלבת מתפשטת בירדן - ואזרחי הממלכה הורגים כלבים משוטטים
אחרי שהכפיש בפייסבוק: תושב יפצה את ראשת העיר ברבע מיליון שקל

משתתפים באליפות הכושר הקרבית של צה"ל, נובמבר 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תחרות קרב מגע במסגרת האליפות/דובר צה"ל, דובר צה"ל
משתתפים באליפות הכושר הקרבית של צה"ל, נובמבר 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לוחם מבצע בוחן מסלול במסגרת האליפות/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully