וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלבת מתפשטת בירדן - ואזרחי הממלכה הורגים כלבים משוטטים

6.12.2017 / 17:50

בעקבות מקרה מוות של ילדה שננשכה בידי כלב חולה כלבת קרא המופתי הגדול אל-חלאילה להרוג כלבי רחוב בנימוק שחיי אדם הם בעלי ערך רב יותר. מאות כלבים נהרגו עד כה בידי אזרחים שנענו לקריאה

עריכת וידאו:ניר חן

(דיווח של אלי אשכנזי למהדורת וואלה! NEWS על מגפת הכלבת, באוקטובר)

מגפת הכלבת המתפשטת בצפון הארץ הגיעה בחודש האחרון גם אל ירדן. בתחילת נובמבר מתה ילדה שננשכה בפניה בידי כלב משוטט. בכלי התקשורת במדינה דווח כי בבית החולים הסתפקו בתפירת החתך בפניה ולא העניקו לה חיסון נגד כלבת – מה שהוביל למותה. בעקבות המקרה הקשה החלה תופעה של הרג כלבים משוטטים בממלכה, בהיקף נרחב שמגיע לפי כמה דיווחים לכ-1,400 כלבים.

ארגון Network for Animals (NFA) הפועל לקידום זכויות בעלי חיים, קרא לממשלת ירדן לפעול להפסקת התופעה. בארגון קראו לעצור מיד את מה שהם מגדירים ה"טבח" שאזרחים בירדן מבצעים בכל כלבי הרחוב במדינה. לטענת הארגון, כלבים ניצודים ונורים בגלל שהמופתי הגדול מוחמד אל-חלאילה קרא ל"מלחמת קודש" עליהם, בתכנית רדיו שבה התראיין. אל-חלאילה הגיב בשידור למותה של הילדה ואמר כי מותר לאדם להרוג כלב שתוקף אותו, את ילדיו או את בעלי החיים שבבעלותו. זאת, בנימוק ש"חיי אדם הם בעלי ערך רב יותר מחיי בעלי חיים". דוד בריט, פעיל ב-NFA קרא לעצור את התופעה והוסיף כי הנביא מוחמד אסר על התאכזרות לבעלי חיים.

במחוז הצפון חוששים מכך שחיות בר וכלבים משוטטים מירדן עוברים את הגבול לישראל ומפיצים את מחלת הכלבת. כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS בניגוד לשנים קודמות, השנה לא נערך שיתוף פעולה בין הרשויות בירדן למקבילותיהן בישראל לפיזור חיסונים נגד כלבת באמצעות פיתיונות. מדובר במרכיב משמעותי במאבק למניעת התפשטות המחלה ובהעדרו מתקשים במשרד החקלאות וברשות הטבע והגנים לבלום אותה. עם גילוי שני מקרים נוספים היום עלה מספר מקרי כלבת שנרשמו ל-58 - פי שניים מבשנת 2016 וכמות חריגה לשנים האחרונות בכלל. כמות זהה נרשמה רק בשנת 2009.

עוד בנושא:
הכלבת מתפשטת מערבה: תנים נגועים אותרו ביקנעם ובדרום הכרמל
גל הכלבת בצפון נמשך - אך הניידת הווטרינרית לא זזה מהחניון במרכז
חשד למקרי כלבת נוספים בצפון הארץ; תן התנפל על מכוניות ונורה

תן חוצה את גבול ירדן ישראל. אופיר בן-חמו, מערכת וואלה! NEWS
תן חוצה את הגבול מירדן לישראל, בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אופיר בן-חמו
  • עוד באותו נושא:
  • כלבת
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully