וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הכלבת בצפון נמשך - אך הניידת הווטרינרית לא זזה מהחניון במרכז

3.12.2017 / 11:30

הניידת, שחונה במשרד החקלאות בבית דגן, מושבתת זה חודשים ועדיין לא קיבלה את האישורים להפעלתה. זאת, חרף התפרצות מתמשכת של המחלה בצפון. הרשויות המקומיות: "המדינה חייבת להבין שזה מצב חירום"

בווידאו: בהלת התנים הגיעה לשכונת בבלי/צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

חרף התפרצות מחלת הכלבת בצפון, המרפאה הניידת של משרד החקלאות חונה ללא תזוזה במקומה כבר כמה חודשים. המרפאה, שנמצאת בחניון השירותים הווטרינריים של המשרד בבית דגן, לא קיבלה תקופה ארוכה את האישורים הנחוצים להפעלתה. זאת למרות שהיא מוגדרת כנחוצה על פי הפרוטוקול של משרד החקלאות, שמצריך לכידה, בדיקה, חיסון, עיקור והחזרה של חתולי רחוב.

בגל הכלבת הנוכחי נמצאו כבר שני חתולי בית, ביישוב הקהילתי גן-נר, שנשאו את מחלת הכלבת. חתולים משוטטים נמצאים בסיכון גבוה יותר להינשך בידי חיית בר נגועה בכלבת, להידבק במחלה ולשאת אותה. גם כאשר כמות החתולים המשוטטים ברשויות הצפון הוא גדול, לכן הם זקוקים לתגבור של אמצעים, בין השאר גם עזרה של מרפאה וטרינרית ניידת. במרפאה כזאת ניתן לבצע במקום יותר עיקורים וסירוסים.

עוד בוואלה! NEWS:
פשיטה על עיריית ראשון לציון: ח"כ ביטן נחקר; בכירים נעצרו
המפגינים בגרו, האופוזיציה נעלמה: בין מחאת 2011 ל"צעדת הבושה"
הקרב על חוק ההמלצות: יש עתיד שילמה - כדי להחזיר מחו"ל ח"כ להצבעה

חיסון חתולים נגועים בכלבת בצפון על ידי קרוון השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות. -, מערכת וואלה! NEWS
"העברת הניידת כרוכה בהסדרים טכניים". הניידת בחניון בבית דגן/מערכת וואלה! NEWS, -

במרפאות מסוג זה, חתול משוטט שנתפס ומובא לחיסון כלבת גם יעבור באותה הזדמנות סירוס או עיקור, בטרם ישוחרר חזרה. "אם כבר לוכדים חתול, ברור שצריך לחסן ולסרס או לעקר באותה הזדמנות", הבהיר אופיר בן חמו, שעומד בראש העמותה "בית שאן אוהבת חיות". בית שאן היא אחת הערים העומדות במוקד התפרצות הכלבת וכמה אנשים, בהם גם ילדה בת ארבע, כבר הותקפו בידי תנים נגועים בכלבת.

"מדובר במצב חירום", אמרו באחת הרשויות המקומיות בצפון, "ומצב חירום דורש פעולות חירום. על רשויות המדינה להבין זאת ולפעול כך". אולם במשרד החקלאות מסרו כי "הצענו למועצה סיוע באמצעות העמדת המרפאה הניידת של המשרד לטובת חיסון בעלי החיים. העברתה כרוכה בהסדרים טכניים, לכשיושלמו תועבר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ND אחרי 26 מקרי כלבת מתחילת השנה: שני מטיילים בצפון ננשכו בידי תן. צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
"מבצע כזה הוא טיפה בים". תן משוטט/מערכת וואלה! NEWS, צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

גורם ברשות מקומית בצפון אמר כי ידוע לו על קיומה של המרפאה הניידת, אך הרשות לא פנתה בבקשה לקבל אותה כי ידוע שמדובר במגעים שאורכים חודשים ארוכים וזו סתם "התקשקשות". לדבריו, "מרפאה כזאת היתה מייעלת את העבודה ומורידה עלויות"

לצד זאת משרד החקלאות תגבר שבוע שעבר פעולות אחרות נגד המחלה. הוא הקצה משרד תקציבים גדולים לחיסון חתולי בית וסימונם בשבב. כלבים יקבלו חיסון נוסף לזה שכבר קיבלו, כדי להעלות את יעילותו. משרד החקלאות יממן את החיסונים, והם יינתנו ללא תוספת עלות. בהודעה שהוציא המשרד נכתב עוד כי "במסגרת זו, המשרד והמועצה האזורית גלבוע יחסנו את חתולי הרחוב והבית באזור הגלבוע, יזרעאל, עמק המעיינות ויקנעם".

עם זאת, ד"ר גיל שביט, וטרינר ותיק מיסוד המעלה, מושבה הנמצאת בתוך אזור שמתמודד מזה כעשור ויותר עם הכלבת, טוען שתגבור של מרפאה ניידת לא באמת ישנה במשהו את המצב. "השפעת החתולים היא מינורית", אמר והוסיף כי "בכל מקרה במרפאה ניידת כזאת יכולים להתבצע כ-20 עיקורים וסירוסים ביום. מספר החתולים המשוטטים הוא גדול מאד. מבצע כזה הוא טיפה בים ומדובר בהשפעה נקודתית קצרת מועד. פעולה כזאת צריכה להתבצע באופן שוטף ולשם כך נדרשים תקציבים גדולים מאד. הטיפול בכלבת צריך להתבטא בהיבטים רבים נוספים".

תן "ירדני" חוצה את הגבול נכנס לישראל וחוזר לירדן. אופיר בן-חמו, מערכת וואלה! NEWS
תן עובר מירדן לישראל. המחלה עוברת ממדינות שכנות, על ידי חיות בר נגועות בכלבת/מערכת וואלה! NEWS, אופיר בן-חמו
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully