וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלבת מתפשטת מערבה: תנים נגועים אותרו ביקנעם ובדרום הכרמל

4.12.2017 / 18:38

התנים אותרו במושבה שבמערב עמק יזרעאל וכן באתר חגית הסמוך לבת שלמה. זאת כחלק מהתגברות מקרי ההידבקות במחלה בקרב חיות בר ובעלי חיים, שהחלו בצפון והתקדמו מערבה

בווידאו: בהלת התנים הגיעה לשכונת בבלי/צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

שני תנים נגועים בכלבת התגלו היום (שני) באתר חגית הסמוך למושבה בת שלמה שבדרום הר כרמל ובמושבה יקנעם שבמערב עמק יזרעאל. זאת, בהמשך לסדרת מקרי כלבת שפקדו את אזור הצפון מתחילת השנה ולמגמת התפשטות הכלבת מערבה.

בשבוע שעבר התנפל תן על מכוניות נוסעות במושב מולדת שבגליל התחתון. התן נורה ונשלח לבדיקה. ימים לפני כן התגלה מקרה אחר בקיבוץ רמת השופט שברמות מנשה, לאחר שתן נשך אישה, שהגיעה במהירות למרכז רפואי סמוך כדי לבדוק אם נדבקה.

בעקבות העלייה במספר מקרי הכלבת, החלו הרשויות בפיזור חיסונים אוראליים, שאמורים למנוע מחיות הבר להידבק.

לקריאה נוספת בנושא
גל הכלבת בצפון נמשך - אך הניידת הווטרינרית לא זזה מהחניון במרכז
חשד למקרי כלבת נוספים בצפון הארץ; תן התנפל על מכוניות ונורה

תן סמוך לקיבוץ טירת צבי. אביחי רן, מערכת וואלה! NEWS
עוד מקרים התגלו. תן משוטט בסמוך לטירת צבי/מערכת וואלה! NEWS, אביחי רן

חרף התפרצות מחלת הכלבת בצפון, המרפאה הניידת של משרד החקלאות חונה ללא תזוזה במקומה כבר כמה חודשים. המרפאה, שנמצאת בחניון השירותים הווטרינריים של המשרד בבית דגן, לא קיבלה תקופה ארוכה את האישורים הנחוצים להפעלתה. זאת למרות שהיא מוגדרת כנחוצה על פי הפרוטוקול של משרד החקלאות, שמצריך לכידה, בדיקה, חיסון, עיקור והחזרה של חתולי רחוב.

בגל הכלבת הנוכחי נמצאו כבר שני חתולי בית, ביישוב הקהילתי גן-נר, שנשאו את מחלת הכלבת. חתולים משוטטים נמצאים בסיכון גבוה יותר להינשך בידי חיית בר נגועה בכלבת, להידבק במחלה ולשאת אותה. גם כאשר כמות החתולים המשוטטים ברשויות הצפון הוא גדול, לכן הם זקוקים לתגבור של אמצעים, בין השאר גם עזרה של מרפאה וטרינרית ניידת. במרפאה כזאת ניתן לבצע במקום יותר עיקורים וסירוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully