וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש פסק לטובת מתפללים שהורחקו מהר הבית: "לא יזמו יידוי אבנים"

5.12.2017 / 8:20

ארבעה מתפללים יהודים הורחקו משער המשגיח לאחר שהושלכו לעברם אבנים. המשטרה טענה כי הצעירים הגיעו למקום לשם פרובקציה ולא שיתפו פעולה עם השוטרים. בית המשפט ביטל את ההחלטה: "סיטואציה שיכולה להתרחש בכל מקום בירושלים"

עריכה: שניר דבוש

ארבעה צעירים נעצרו בשבוע שעבר לאחר שהתפללו בשער המשגיח בכניסה להר הבית בירושלים. ההחלטה על המעצר התבצעה לטענת המשטרה לאחר שהתנגדו לעיכוב על ידי השוטרים, ובעקבות יידוי אבנים לעברם. בית משפט השלום דחה את בקשת המשטרה להטיל תנאים מגבילים על הצעירים, וקבע כי מדובר בסיטואציה שיכולה להתרחש "ברחבי ירושלים" ולא רק באזור הר הבית.

בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS נשמע אחד השוטרים שנכחו במקום כשהוא מפציר בצעירים להיזהר מהאבנים שהושלכו לעברם. יידוי האבנים נמשך גם בזמן חילופי הדברים בין הצעירים לשוטרים.

עוד בוואלה NEWS:
"עשה קרקס מהשופטת": מחדל בריחת הדורס ללבנון לא מרפה ממשפחת כץ
עשרות הפגינו נגד משרד הרווחה: "תפיסת עולם חשוכה נגד להט"בים"
עיצומים גם מחר: בתי הספר העל היסודיים באזור הצפון ישבתו

מבקרים לא מוסלמים בכניסה להר הבית, ירושלים, 24 ביולי 2017. רויטרס
הכניסה להר הבית/רויטרס

בדיון בבית משפט השלום בירושלים, טען נציג המשטרה כי הצעירים שהתפללו במקום עשו זאת לשם פרובוקציה והשתוללו כשהתבקשו על ידי השוטרים לעזוב את המקום: "החשודים הגיעו בשעת לילה מאוחרת לעיר העתיקה, כדי להתפלל במקום, ובין היתר על מנת לבצע פרובוקציה בכניסה להר הבית בתוך העיר העתיקה, המקום הכי נפיץ אצלנו". השוטר הוסיף כי "בעצם היותם שם התפתחו יידוי אבנים לעברם שסיכנו אותם ואת השוטרים במקום". לאחר מכן, תיאר, "הם נתבקשו על ידי השוטרים תחילה להזדהות ולעזוב את המקום אך סירבו. במהלך ניסיון עיכובם הם התנגדו לעיכוב, חלקם התפרע והשתולל מה שגרם למעצרם וחקירתם".

בית המשפט סירב לבקשת המשטרה להטיל תנאים מגבילים על החשודים ולהרחיקם מאזור הר הבית בטענה כי מדובר במקרה אשר יכול היה להתקיים במקומות אחרים, בנוסף לעובדה כי הצעירים לא היו אחראים לתקרית. "החומר שהוצג בפניי אינו מעלה עילה בעוצמה שלטעמי מחייבת לפגוע בחשודים בדרך של חיובם בתנאים המבוקשים, וזאת מבלי להתייחס לשאלה האם יש מקום למצות את החקירה", כתב השופט אוהד גורדון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כוננות לקראת תפילת יום השישי בהר הבית. רוני כנפו
שוטרי מג"ב בהר הבית/רוני כנפו

השופט הוסיף כי העובדה שיודו אבנים לעבר החשודים לא מצדיקה את הרחקתם מאזור הר הבית, משום שמקרה מסוג זה יכול להתרחש גם במקומות אחרים: "מדובר בסיטואציה שלא החשודים יזמו, ושעלולה להתרחש ברחבי ירושלים ולאו דווקא במקומות מהם מעוניינת המשטרה להרחיק את החשודים, וכי בסרטון אין כל אינדיקציה להתנגדות פיזית או כוחנית מצד מי מהחשודים".

המשטרה לא ויתרה והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי, אולם שם, בעקבות הערותיו של השופט עודד שחם, שעמד בין היתר על כך שעד להגעת השוטרים למקום לא התפתחה מהומה, החליטה המשטרה לחזור בה מהערעור.

עו"ד משה פולסקי מארגון "חוננו", מסר בתגובה: "בית משפט השלום בירושלים שחרר ביום חמישי האחרון ללא כל תנאי ארבעה מתפללים שעוכבו ונעצרו בשל תפילה במבוא המג'לס. למרות שהמשטרה הסתפקה בבקשה מינימלית של הרחקה ל-15 ימים מהרובע המוסלמי, השופט גורדון דחה את הבקשה כשהוא מציין כי הסיטואציה לא הייתה ביוזמת המתפללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully