וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו נגד משרד הרווחה: "תפיסת עולם חשוכה נגד להט"בים"

4.12.2017 / 17:31

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS על ערעור שהגישה המדינה על הכרה בזוג נשים כאמהות בנימוק של "סחר בילדים", הפגינו כ-30 בני אדם מחוץ לדיון בערעור בבית המשפט המחוזי בת"א על יחס המשרד לקהילת הלהט"ב. "נצא גם 100 אלף איש לרחובות". השופטים הציעו למשרד הרווחה לסגת מהערעור

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

כ-30 בני אדם הפגינו היום (שני) מול בית המשפט המחוזי בתל אביב, שם התקיים דיון בערעור של משרד הרווחה נגד צו הורות שניתן לזוג נשים בטענה כי קיים חשש שבנן בן השלוש, שנולד מתרומת זרע, הוא למעשה "ילד בהזמנה" למטרת סחר בילדים.

"זו הפעם השנייה בתוך כמה חודשים שעמדת המשרד כפי שבאה לידי ביטוי בהליכים משפטיים משקפת תפיסת עולם חשוכה, מבישה ופוגענית כלפי הקהילה הלהט"בית", אמרה חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב. "כישורי ההורות שלו הם לא אלה שצריכים לעמוד כאן למבחן אלא כישורי המנהיגות של הממשלה שמגדירה אותנו כאזרחים ואזרחיות סוג ב'. יש כאן מגמה מדאיגה מאוד של רגרסיה מערכתית. המדינה הולכת אחורה ומציגה עמדות צרות שצריכות להדאיג מאוד את כל מי שמאמין בחופש ושוויון. בפעם הקודמת יצאנו 20 אלף איש לרחובות ונצא גם 100 אלף איש לרחובות - לא נשקוט ולא ניתן לזכויות שלנו להיות מטבע סחר בתוך המסדרונות".

הפנגה מחוץ לבית משפט השלום בתל אביב  4 בדצמבר 2017. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה מול בית המשפט המחוזי, היום בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן
הפנגה מחוץ לבית משפט השלום בתל אביב  4 בדצמבר 2017. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
"תפיסת עולם חשוכה, מבישה ופוגענית". תל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

בשבוע שעבר נחשפה בוואלה! NEWS עמדת משרד הפנים לבית המשפט. בנות הזוג, הדס ומור ארקדיר איילון, הגישו בקשה לבית משפט לענייני משפחה בתל אביב שנה וחצי לאחר הלידה כדי להכיר בהן כאמהותיו של הילד וזו אושרה. אולם, משרד הרווחה ערער על החלת הצו באופן רטרואקטיבי בטענה כי על מנת שצו הורות יוכר מיום הלידה יש להגיש בקשה עד 90 יום ממועד זה, אף טענו כי מדובר בשל כך בסחר בילדים.

בערעור, שהוגש לראשונה בינואר השנה אך יידון רק בחודש הבא באמצעות משרד היועץ המשפטי לממשלה, נכתב כי, "בהעדר קשר גנטי בין הורה לילדו מרחף החשש כי ילד יהפוך ל'מוצר עובר לסוחר', תוך זילות קדושת ערך חיי האדם וערך חיי הילד. כל מי שהפרוטה בידו יוכל 'להזמין' ילד כראות עיניו, וכביכול כל המרבה במחיר 'הרי זה משובח'. החשש הוא, אם כן, מפני סחר בעוברים ובילדים".

בתום הדיון שנערך בבית המשפט השופטים הביעו את דעתם שראוי שצו ההורות שניתן לזוג האמהות יחול מיום הלידה, גם כאשר הבקשה לצו הורות הוגשה שנה וחצי לאחר הלידה. השופטים פנו למשרד הרווחה לסגת מהערעור שהגיש נגד החלטת בית המשפט לענייני משפחה על מתן צו הורות, והורו למדינה למסור את תשובתה בתוך 12 יום.

עו"ד עירא הדר, המייצגת את בנות הזוג: "חבל שהמדינה ממשיכה להתעמר בקהילת הלהט"ב וממשיכה להעלות טענות מעליבות נגד המשפחות שלנו, כמו הטענה המחפירה בדבר חשש לסחר בילדים. אני שמחה שביהמ"ש לחץ על המדינה לחזור בה מהערעור המיותר והמביש הזה ומקווה שבכך יבוא הסוף למסע הדלגיטימציה נגד המשפחות שלנו."

הפוסט של מור ארקדיר 4 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
הפוסט שפרסמה אחת האימהות/מערכת וואלה! NEWS, -

מור ארקדיר, אחת האמהות, טענה בפוסט שכתבה ברקע ההפגנה כי "בית המשפט קבע בשלבים מוקדמים יותר במאבק שלנו על רישום הדס כאם, שהדס היא לא רק אמו של הלל, אלא גם אמו של הלל כבר מלידתו - ועל כן המדינה צריכה לכתוב את שמה בתעודת הלידה שלו. לדבריה, "המדינה כמובן ערערה על ההחלטה ובדיון האחרון המחוזי ביקשה הארכת זמן על מנת שהמשרדים הרלוונטיים והיועץ המשפטי ידונו בסוגיה ויחזרו עם תובנות חדשות. כמעט חצי שנה חיכינו מהדיון הקודם כל מה שטובי המוחות הצליחו להוציא ממוחם הקודח זה את הדבר העלוב הזה: 'בהעדר קשר גנטי בין הורה לילדו מרחף החשש כי ילד יהפוך ממוצר לעובר לסוחר'".

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS שלחה ח"כ מיכל רוזין (מרצ), יו"ר שותפה בשדולה הגאה בכנסת, שאילתה דחופה לשר הרווחה והעבודה, חיים כץ, ובו ביקשה להבין כיצד הפער בין זמני הבקשה מצדיק ערעור על הפסיקה. "אם לא די בכך שהמדינה אינה מכירה בזוגיות ותא משפחתי להט"בי, כעת משרד הרווחה פועל אקטיבית כדי לבטל צו הורות. זו שערורייה ואלימות משפטית שמופנית באופן ישיר כלפי להט"בים בלבד, וחושפת, בפעם השנייה השנה, את הגישה הלהטבופובית של מוסדות המדינה", כתבה. "פלפולים משפטיים לא מסירים את הבושה ממעשה שכזה, ועל משרד הרווחה לחזור בו מעמדתו הנלוזה , למשוך את ערעורו ולפעול להכרה חד משמעית ולא מסויגת במשפחות להט"ביות".

"אין להפלות להט"בים בהליכי האימוץ"

גם ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) שלחה מכתב לשר כץ, ובו כתבה: "כידוע לך, כיום אין חקיקה המסדירה את מעמדן של אימהות לא ביולוגיות כלפי ילדיהן. בעבר, נדרשו נשים שנולדו להן ילדים מבת זוגם לעבור הליך ארוך ומייסר על מנת לקבל צו אימוץ בהתאם לחוק אימוץ ילדים".

לטענתה, למרות אמירה ברורה של בתי המשפט לענייני משפחה שניתן וראוי להכיר בתא המשפחתי בין שתי נשים, משרד הרווחה המיוצג על ידי הפרקליטות ממשיך להתנגד לצו הורות ועכשיו אף טוען כי הוא חושש מסחר בילדים.

"להזכירך", כתבה בהמשך, "טענות אלו סותרות את הצהרותיך בעבר, כי אין בכוונתך למנוע או לשלול את היכולת לאמץ ילדים מקבוצה כזו או אחרת, וכי הניסוח שהוגש לבג"ץ בעתירה לאימוץ על ידי זוגות גאים היה ניסוח כושל שלא היה ראוי שייאמר. טענת משרד הרווחה כי קיים חשש לסחר בילדים היא טענה שערורייתית שהיה אסור שתיטען. לאור הצהרותיך בעבר, ראוי כי תנחה את הפרקליטות המייצגת את משרד הרווחה למשוך את טענותיהם בדבר סחר בילדים ולעמוד מאחורי הצהרותייך כי אין להפלות להט"בים בהליכי האימוץ והכרה בתא המשפחתי". ממשרד הרווחה לא נמסרה תגובה על המחאה.

(עדכון ראשון: 14:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully