וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן משדר עסקים כרגיל למרות החקירה – אך הקואליציה משותקת

4.12.2017 / 21:34

יו"ר הקואליציה שב לכנסת לאחר חקירתו במשטרה, אך ישיבת סיעת הליכוד בוטלה ורוב הצעות החוק שהיו אמורות לעלות להצבעה הוסרו מסדר היום. ח"כים בקואליציה: "לא זוכרים יום שני שהמליאה מסתיימת כה מוקדם, לא ברור איך זה יימשך". ביטן: אין קשר לחקירה

צילום:רוני כנפו, ניב אהרונסון, יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר הקואליציה דוד ביטן ניסה היום (שני) לשדר עסקים כרגיל בכנסת, חרף החקירה שמתנהלת נגדו בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. ביטן יצא מביתו בשעות הצהריים המוקדמות, נפגש עם מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ', השתתף בישיבת הנהלת הקואליציה, קיבל חיבוק מראש הממשלה בנימין נתניהו ותיאם משלחות של חברי כנסת לחו"ל.

עם זאת, הקואליציה בראשותו לא ממש תפקדה. ישיבת סיעת הליכוד, המתקיימת מדי יום שני בהובלת ביטן וראש הממשלה בנימין נתניהו, בוטלה ורוב הצעות החוק שהיו אמורות לעלות להצבעה במליאת הכנסת, בהם חוק המרכולים של השר אריה דרעי הוסרו אחר הצהריים מסדר היום. חברי כנסת בקואליציה טענו כי "מזמן לא זכור לנו יום שני שהמליאה מסתיימת בשעה כה מוקדמת".

לדבריהם, "ביטן משדר עסקים כרגיל אבל הקואליציה לא מתפקדת. לא ברור איך זה יימשך ביום רביעי כשהוא יהיה בחקירה, ומי ינהל את העניינים". חלק מחברי הכנסת ניצלו את האווירה בכנסת ואיימו להצביע נגד הקואליציה כחלק מטענותיהם על כך שחוקים שהגישו אינם מקודמים.

דוד ביטן בכנסת 4 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ביטן, היום בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

עם זאת, חברי כנסת נוספים, בהם משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה) מיהרו לצנן את האווירה בטענה כי "יש ימים כאלה. זה יעבור". אחרים בליכוד תלו את האווירה הרופפת במה שכינו "הפסד" בחוק ההמלצות, לאחר שנתניהו הורה להחריג עצמו מהצעת החוק שקידם חבר מפלגתו ח"כ דודי אמסלם בשבועות האחרונים.

ביטן הכחיש כי יש לכך קשר לחקירה נגדו, ואמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "הסיבה שדחינו את הצבעות על החקיקה במליאה נובעת מכך שהרבה שרים וחברי כנסת היו צריכים לחזור רק הערב מפורום סבן בארצות הברית או מעיסוקים מקצועיים אחרים בחו"ל ולא היה לנו רוב בקואליציה להצבעות. זה לא אומר שאין בעיות אחרות כמו ההתנגדות של ישראל ביתנו לחוק המרכולים".

פתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"לא זכור יום שני כזה". מליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בין החוקים שהיו אמורים לעלות להצבעה היה גם חוק המרכולים של השר אריה דרעי. בקואליציה טענו כי לא השיגו "פטור מחובת הנחה" בוועדת הכנסת, שהיו"ר שלה יואב קיש שוהה בחו"ל, אך למרות זאת קשה היה להתעלם מכך שלא הושג רוב לקואליציה. ישראל ביתנו הצהירה שתצביע נגד, ח"כים בליכוד הצטרפו להצהרות אלה והוחלט לדחות את ההצבעה בשבוע.

ליברמן בירך על הדחייה בהצבעה. בישיבת הסיעה היום אמר כי "מדובר בהפרה בוטה של אותו הסכם קואליציוני שנחתם אתנו. אנחנו דיברנו על זה, התרענו, דיברתי על זה גם אתמול בישיבת ראשי הקואליציה ובכל זאת הקואליציה החליטה לקדם את הצעת החוק בניגוד להסכם הקואליציוני". לדבריו, "אני מקווה שגם במועד האחר אנחנו נצליח לעצור את אותה חקיקה".

(עדכון ראשון: 19:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully