וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע חקירת ביטן: חוק המרכולים לא עלה להצבעה בכנסת

4.12.2017 / 14:20

הצעת החוק של דרעי, שמטרתה להגביל את פעילות המרכולים בשבת, נתקלה בקשיים ובקואליציה החליטו להוריד אותה מעל סדר בצל פרשת השחיתות שבה מעורב ביטן. זאת ברקע החשש מפני אי-השגת רוב לנוכח התנגדות סיעת ישראל ביתנו

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

הצעת חוק המרכולים, שהגיש שר הפנים אריה דרעי ושנועדה להגביל את פעילות המרכולים בשבת ברחבי הארץ פרט לאלו בתל אביב, לא עלתה היום (שני) להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. זאת ברקע החקירה של יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד).

ההחלטה התקבלה גם מחשש שלא יהיה רוב בקואליציה, אחרי שסיעת ישראל ביתנו בראשות השר אביגדור ליברמן הודיעה כי תצביע נגד החוק המליאה. לצד חוק המרכולים, בוטלו עוד שורת הצעות החוק שהיו אמורות להעלות להצבעה.

עוד בוואלה! NEWS:
חוק ההמלצות לא יעלה מחר להצבעה בכנסת; אמסלם: "נתניהו שגה"
בצל המשבר, נתניהו הודיע לאמסלם: "חוק ההמלצות לא יחול עליי"
הקרב על חוק ההמלצות: יש עתיד שילמה - כדי להחזיר מחו"ל ח"כ להצבעה

פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
סיעתו של שר הביטחון תצביע נגד. ליברמן ודרעי/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

לפני ההחלטה למשוך את הצבעה, בליכוד שיגרו אמש הודעה שבה נכתב כי "הנוכחות חובה" בהצבעה. בחלק מסיעות האופוזיציה הודיעו כי מדיניות "אי הקיזוזים" תימשך ולצד התנגדות ארבעת חברי סיעת ישראל ביתנו, הרוב השברירי של 61 קולות היה בסכנה. זאת גם בשל האיום שהשמיע אתמול ח"כ יהודה גליק (הליכוד) בשיחה עם גורמים בלשכת ראש הממשלה, ולפיו לא יצביע עם הקואליציה מכיוון שלא קודמו חוקים שהגיש.

השר אריה דרעי, המקדם את החוק, כתב הבוקר כי חוק המרכולים נועד "לשמור על הסטטוס-קוו הקיים מאז קום המדינה". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו, הוסיף שר הפנים כי "אני מציע לחברי באופוזיציה, בואו ננסה הפעם אחרת: נתווכח, נצעק, אבל בכבוד, בלי הסתה ובלי להכפיש. בבקשה, בואו נקיים ויכוח מכובד, מאסנו כולנו בשנאה ובפירוד, כי אחים אנחנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעת החוק לא כוללת את תל אביב. סניף AM:PM בעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול אישרה הממשלה את החוק. שרי ישראל ביתנו התנגדו לחוק, שר השיכון יואב גלנט (כולנו) נמנע ויתר השרים הצביעו בעדו. החוק אושר בהליך חקיקה מזורז ועבר לוועדת השרים לחקיקה מבלי שניתנה האפשרות להגיש עליו ערר מתוך הממשלה, שם אושר גם כן.

חוק המרכולים נועד להעניק לשר הפנים סמכויות כך שלרשויות המקומיות לא תהיה אפשרות לחוקק חוק עזר עירוני בלא אישורו. בחוק קיים סעיף נוסף לפיו השר יוכל לבטל חוק עזר אלא זה נדרש "לצרכים חיוניים" לדעתו. בכך יוכל שר הפנים דרעי לכפות סגירת מרכולים בשבת בערים שבהם יוחלט לאשר חוקי עזר המתייחסים לפתיחת עסקים בשבת.

(עדכון ראשון: 7:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully