וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת, החוב וקרקעות היוקרה: המשפחה שמסבכת את ביטן

5.12.2017 / 11:43

בין מוקדי החקירה של פרשת השחיתות, נמצא הקשר בין יו"ר הקואליציה למשפחת יוסף, שאחת מבנותיה עבדה בסביבתו. השיטה: אבי המשפחה הלווה לביטן כספים, ואלה הוחזרו מהקופה הציבורית דרך הטיית מכרזים לעבודות בראשון לציון

צילום:רוני כנפו, ניב אהרונסון, יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

חלק מרכזי בחקירת יו"ר הקואליציה דוד ביטן נוגע למערכת היחסים שניהל עם משפחת יוסף. בני המשפחה מחזיקים בקרקעות יקרות ערך באזור גוש דן. חלק מפעילותם העסקית היא בתחום המרת המטבע, אך גם בעבודות עפר ותשתיות. בגל המעצרים הראשון נחקרו שלושה מבני המשפחה - לרבות אבי המשפחה, משה יוסף, שמעצרו הוארך ב-12 ימים. הוא מוגדר על ידי המשטרה "איש עסקים רב השפעה".

השופט עמית מיכליס, שהאריך את מעצרו של האב, ציין בהחלטתו כי החשדות נגדו הם "ברמה גבוהה ביותר", ונציג המשטרה בדיון חשף כי הוא חשוד במעורבות בשמונה מקרי שוחד שונים. לדברי נציג המשטרה, חקירתו הראשונית של האב חיזקה את החשדות נגדו.

דוד ביטן בכנסת 4 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ביטן בכנסת, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

במשטרה סבורים כי הצליחו לשרטט את הקשר הבעייתי לכאורה בין יו"ר הקואליציה לבין המשפחה: על פי החשד, ביטן לווה סכומי כסף מאבי המשפחה, אולם ההחזר עבור ההלוואות נעשה מהקופה הציבורית. הבת, שנחקרה ושוחררה בתום חקירתה, מונתה לתפקיד בסביבתו הפוליטית של ביטן ואת שכרה קיבלה לכאורה מהקופה הציבורית, כחלק מתשלום החוב לאביה.

עוד חושדת המשטרה כי קרוב משפחה נוסף שנחקר גם הוא בפרשה זכה במכרזים שהוטו, לפי החשד, כך שיקבל עבודות בתחום התשתיות במתחם 1000 במערב ראשון לציון, סמוך למתחם יס פלאנט והסופרלנד ולחוף הים. מדובר בעבודות תשתית בהיקף נרחב, ולפי ההערכות חברות עבודות העפר שפועלות במקום אמורות לשלש את השקעותיהן.

הדמיית מתחם 1000

הקרקע נמצאת ברובה בבעלות העירייה, אך גם של מספר גורמים פרטיים. במקום יש דיונות של חול לבן, שנדרש לתעשיית המלט, ומחירו נאמד בעשרות רבות של מילוני שקלים. במסגרת עבודות התשתית במקום, על הקבלנים להוציא את החול מהמתחם, וייתכן שגם למכור אותו לחברות שונות בתעשיית המלט בישראל.

מתחם יס פלאנט ראשון לציון. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
עבודות בתחום התשתיות, סמוך למתחם יס פלאנט/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

במקביל, כדי לבסס את הקרקע, הוסדר בעבר כי העפר שיוצא מהכרייה בעבודות הרכבת התחתית בתל אביב, שבחלקו הוא אבן גיר, יועבר כמצע לחלק מעבודות התשתית במתחם, וכי הקבלן הזוכה יקבל תשלום מיוחד על כך. בנוסף, נקבע כי הקבלן שזכה במכרז יבצע את עבודות הפיתוח במקום, שנדרשו על ידי החברה הכלכלית של עיריית ראשון לציון.


(עדכון ראשון: 10:05)

מתחם 1000 ראשון לציון 03/12/2017. ראובן קסטרו
עבודות במתחם 1000/ראובן קסטרו
מתחם 1000 ראשון לציון 03/12/2017. ראובן קסטרו
עבודות במתחם 1000/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully