וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכתב החשאי ששלח ראש ה-CIA לגנרל האיראני

3.12.2017 / 10:58

מייק פומפאו חשף כי העביר איגרת לסולימאני, מפקד כוח קודס העוצמתי, שבה הזהיר אותו מפני האפשרות שאנשיו יתקפו חיילים אמריקנים בעיראק. בטהראן דווח כי סולימאני סירב לפתוח את המכתב. "אין לי מה להגיד לאנשים האלו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) מייק פומפאו אמר אתמול (שבת) כי הוא שלח מכתב לראש כוח קודס במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סולימאני, ובכירים איראנים אחרים ובו הביע דאגה מפעילותה המאיימת של טהראן בעיראק.

במהלך פורום "ההגנה הלאומית על שם רייגן" בדרום קליפורניה, אמר פומפאו כי הוא שלח את המכתב אחרי שהבכיר האיראינ רמז כי כוחותיו עלולים לתקוף חיילים אמריקנים בעיראק. הוא לא פירט מתי המכתב נשלח.

"הבהרנו לו במכתב שאנחנו רואים בו ובאיראן אחראים לכל מתקפה נגד האינטרסים האמריקניים בעיראק מצד כוחות שבשליטתו", אמר במהלך הדיון. "רצינו להבהיר שהוא ושההנהגה באיראן מבינים זאת בצורה חדה וברורה".

לקריאה נוספת בנושא
בשר התותחים של איראן: כשאלפי שיעים יסתערו עם חיזבאללה על הצפון
מסר מ-700 ק"מ: השיגור האיראני לסוריה הוא הפגנת שרירים למערב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סולימאני בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי פומפאו, שעומד בראש ה-CIA מאז ינואר, סולימאני – האחראי על פעילות יחידת העלית של משמרות המהפכה מחוץ לשטחה של איראן – סירב לפתוח את המכתב.

כלי תקשורת באיראן ציטטו יועץ בכיר למנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, שאמר כי איש קשר מטעם ה-CIA ניסה למסור את המכתב לסולימאני כשהוא היה בחודש שעבר בעיירה הסורית אל-בו כמאל, שם הדפו צבא סוריה, חיזבאללה ומיליציות שיעיות את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "לא אקח את המכתב שלך ולא אקרא אותו ואין לי מה לומר לאנשים הללו", אמר סולימאני, לפי סוכנות הידיעות האיראנית פארס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חבר בית הנבחרים מייק פומפאו, אוקטובר 2015. AP
חושף שיתוף פעולה בין סעודיה לישראל. פומפאו/AP

הנוכחות של סולימאני בחזיתות הלחימה מצביעה על נחישותה של איראן לנצח במלחמות השליחים במזרח התיכון מול ערב הסעודית, בעלת בריתה של ארצות הברית.

"צריך רק להסתכל על השבועות החולפים ועל המאמצים של האיראנים בצפון עיראק ולמקומות אחרים בעיראק כדי להבין שניסיונותיה להפוך להגמוניה במזרח התיכון ממשיכים להתגבר", אמר ראש ה-CIA.

פומפאו אמר כי ערב הסעודית מוכנה לשיתוף פעולה מודיעיני גדול יותר עם מדינות האזור במטרה לעצו את איראן ואת האסלאם הקיצוני. "ראינו אותם עובדים עם הישראלים נגד הטרור באזור, ככל שנוכל להמשיך ולפתח את היחסים הללו, מדינות המפרץ והמזרח התיכון יהיו בטוחות יותר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully