וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בסוריה והסופרת נאוה סמל הלכה לעולמה: כותרות השבת

לפי דיווחים זרים, חיל האוויר תקף בסיס איראני בדמשק. היועץ לביטחון לאומי לשעבר בבית הלבן, מייקל פלין, הודה שהעניק הצהרה כוזבת ל-FBI, ובכיר אמריקני מסר כי טראמפ יכיר בירושלים כבירת ישראל. החדשות של סוף השבוע

דיווח: חיל האוויר תקף את הבסיס שמקימה איראן באזור דמשק

חיל האוויר תקף בסיס איראני בפאתי דמשק – כך דיווחה הלילה (שבת) רשת סקיי ניוז בשפה הערבית. לפי הדיווח, התקיפה אירעה מהמרחב האווירי של לבנון, ובמהלכה שוגרו טילי אוויר-קרקע אל המתקן באל-כיסווה, שנמצא כ-15 ק"מ מדרום לבירת סוריה. בצה"ל סירבו להגיב לדיווחים, שמגיעים ברקע האיומים של ישראל כי לא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול.

בטלוויזיה הסורית נטען שישראל שיגרה טילים לעמדות צבאיות בסמוך לדמשק וכי מערכות ההגנה האוויריות הצליחו ליירט שניים מהם. "האויב הישראלי שיגר כמה טילי קרקע-קרקע לעמדה צבאית ונגרם נזק", נטען בטלוויזיה הממלכתית.

הסופרת נאוה סמל הלכה לעולמה ממחלת הסרטן בגיל 63

הסופרת, המתרגמת והמחזאית נאוה סמל הלכה לעולמה הלילה (שבת) בבית החולים שיבא שבתל השומר בגיל 63. סמל נולדה ביפו למימי ולחבר הכנסת לשעבר יצחק ארצי, שניהם ניצולי שואה. אחיה הבכור הוא המוזיקאי שלמה ארצי. היא פרסמה כ-20 ספרים למבוגרים ולצעירים, האחרון שבהם - "פאני וגבריאל" - יצא לאור השנה. בנוסף פרסמה ארבעה מחזות.

סמל הותירה אחריה את בעלה, נועם סמל, המנכ"ל לשעבר של תיאטרון הקאמרי, ושלושה ילדים (אייר, אילאיל ונמדור). לפני עשרה ימים בלבד הלכה לעולמה אמה ואמו של שלמה ארצי בגיל 100. הלווייתה של סמל תתקיים ביום ראשון.

בכיר בממשל האמריקני: טראמפ יכיר בירושלים כבירת ישראל בנאום השבוע

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי לשאת נאום ביום רביעי שבו יכיר בירושלים כבירת ישראל - כך מסר בכיר בממשל לסוכנות הידיעות "רויטרס". מוקדם יותר השבוע דווח כי גורמים בבית הלבן העריכו שטראמפ צפוי לסגת מהבטחתו להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל מת"א לירושלים.

בכיר בבית הלבן אמר לוואלה! NEWS בעקבות הדיווח כי "הנשיא אמר תמיד שלא מדובר בשאלה של 'אם' אלא 'מתי'. הנשיא בוחן אפשרויות וכרגע אין לנו מה להכריז בנושא". דברי הגורמים באים על רקע ההחלטה לה נדרש טראמפ בסוגיית השגרירות. טראמפ יצטרך להכריע אם הוא חותם על הצו הנשיאותי המעכב את החקיקה מ-1995 הקובעת כי השגרירות תעבור לירושלים.

חשד לרצח: גבר כבן 30 נמצא ירוי בראשו ברכב בגליל העליון

גבר בשנות ה-30 לחייו, תושב בית ג'אן, נמצא ללא רוח חיים בכלי רכב בכפר הדרוזי עין אל אסד שבגליל העליון, לאחר שכנראה נורה בראשו. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו במקום. גופתו נשלחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר ונפתחה חקירה במשטרה.

באותו הערב המשטרה עצרה תושב נצרת כבן 40 החשוד שדקר באבו סנאן בגליל המערבי גבר כבן 42, תושב המקום. צוות ארגון הרפואה חיאן הגיש לפצוע עזרה ראשונה ופינה אותו עם דקירות בגופו, במצב קשה אך יציב, למרכז הרפואי לגליל שבנהריה. בנוסף צעיר כבן 20 נפצע באורח בינוני מירי בג'סר א-זרקא. הצעיר קיבל טיפול רפואי ראשוני ופונה לבית החולים הלל יפה שבחדרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יועצו לשעבר של טראמפ הודה במתן עדות שקר: "שגיתי"

היועץ לביטחון לאומי לשעבר בבית הלבן מייקל פלין הודה במתן הצהרה כוזבת בפני הבולשת הפדרלית (FBI) בדבר שיחותיו עם שגריר רוסיה בארה"ב אחרי הבחירות לנשיאות בשנה שעברה. פלין אמר כי "אני מכיר בכך שהפעולות שבהן הודיתי היו שגויות".

הבית הלבן מסר כי הודאתו של פלין הוכיחה כי הדבר קשור אך ורק אליו, וכי "הגיעה העת לסגור את החקירה המיוחדת". עם יציאתו של פלין מאולם בית המשפט, מפגינים קראו לכלוא אותו. לפי דיווח נוסף באתר "בלומברג", חתנו ויועצו המיוחד של טראמפ, ג'ארד קושנר, הנחה את פלין בדצמבר האחרון ליצור קשר עם גורמים במדינות שונות לפני הצבעת האו"ם בנושא ההתנחלויות. זהו כתב האישום הרביעי המוגש במסגרת חקירת קשרי ממשל טראמפ עם רוסיה.

שנה אחרי הפיגוע הקטלני בברלין: מטען חבלה נמצא בשוק בגרמניה

מטען המכיל חומרי נפץ נמצא באזור שוק חג המולד בעיר פוטסדאם שבגרמניה. השוק וסביבתו פונו וכוחות מיוחדים שהגיעו לאזור החלו בבדיקת החפץ החשוד בטרם נוטרל לבסוף. משטרת גרמניה אישרה כי החפץ החשוד הוא מטען חבלה מאולתר, כפי שקבעה גם בדיקת המעבדה.

גרמניה נמצאת בכוננות גבוהה מאז הפיגוע שהתרחש בשנה שעברה בשוק חג המולד בברלין, בו נהרגו 12 בני אדם, ובהם הישראלית דליה אליקים, תושבת הרצליה, ששהתה בעיר לרגל חופשה עם בעלה רמי, שנפצע קשה בפיגוע.

ברק שב לתקוף את נתניהו: "להציל את ישראל מממשלתה"

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק שב ותוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפעם על רקע התנהלותה המדינית של הממשלה. בטור שפורסם הבוקר ב"ניו יורק טיימס" תחת הכותרת "עלינו להציל את ישראל מממשלתה", מתח ברק ביקורת על התנהלות הממשלה במישור המדיני וכן על מה שכינה "זלזול בשלטון החוק". "חרף ההישגים של מדינת ישראל בשבעת העשורים בהם היא קיימת, ביטחונה, זהותה ועתידה מאוימים כעת בידי הגחמות והאשליות של ממשלתו של נתניהו", אמר ברק.

"בשלוש שנות קיומה, הממשלה נוהגת באי רציונליות ואף במשיחיות", טען ברק, שאף כיהן בעבר כשר ביטחון בממשלתו. "עכשיו ברור יותר לאן הוא הולך: סיפוח איטי של הגדה המערבית שמטרתו למנוע הפרדה קבועה מהפלסטינים. 'פתרון המדינה האחת' שהממשלה מובילה את ישראל אליו אינו פתרון כלל. זה יהפוך בהכרח את ישראל למדינה שאינה יהודית או לא דמוקרטית, ואולי אף לא אחת מהן, שקועה באלימות מתמדת. זוהי סכנה קיומית לפרויקט הציוני כולו".

הישג לטראמפ: הסנאט אישר את רפורמת המס של הנשיא

הסנאט האמריקני אישר היום את רפורמת המס שאותה קידם הנשיא דונלד טראמפ בחודשים האחרונים. מדובר בהישג הגדול ביותר לממשלו של טראמפ מאז נכנס לתפקיד, לאחר שניסיונות אחרים להעביר מהלכים גדולים בסנאט דוגמת ביטול רפורמת הבריאות אובמה קר לא צלחו את הקונגרס. הרפורמה צפויה להביא להפחתת מסים לכל שכבות האוכלוסייה, ועל פי הערכות רשמיות בארצות הברית, היא צפויה להגדיל את הגרעון הממשלתי בסכום אסטרונומי של יותר מטריליון דולר בעשר השנים הבאות.

החוק עדיין לא אושר סופית, וכעת הסנאט צריך למזג אותו עם החוק שאושר בחודש שעבר בבית הנבחרים. טראמפ מקווה לאשר עד סוף השנה את רפורמת המס הגדולה ביותר בארצות הברית מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת.

פועל בן 29 נמחץ למוות תחת משטחי עץ באום אל-פחם

פועל בן 29 נהרג היום (שבת) בתאונת עבודה בסמוך לבית הספר עין איברהים באום אל-פחם. מחקירה ראשונית עולה כי הפועל, תושב המקום, נמחץ תחת משטחי עץ שנפלו מגובה בעת פריקתם ממשאית עם מנוף שהפעיל. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה ניסו להעניק לפועל טיפול רפואי, אך בתום בדיקות נאלצו לקבוע את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה.

פרמדיקית מד"א ליאת צימת סיפרה כי "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 30 שרוע בשטח מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם חבלת ראש קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully