וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הצבעה על "חוק ההמלצות": בקואליציה נלחמים על כל קול

30.11.2017 / 20:00

החוק שנועד לאסור על המשטרה לפרסם המלצות בתום חקירות עבר בקריאה ראשונה, אך בלשכת ביטן נערכים לקרב צמוד בשבוע הבא. עיקר הלחץ מופנה לח"כים המתנדנדים של "כולנו". באופוזיציה הכריזו על גיוס חירום וביטול הנסיעות לחו"ל לאחר ההיעדרות בהצבעה הקודמת

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן הודיע הערב (חמישי) כי ההצבעה על החוק שנועד לאסור על המשטרה לפרסם המלצות בתיקי חקירה תתקיים ביום שני הקרוב. בלשכת ביטן קיימו היום שיחות עם כל נציגי סיעות הקואליציה, מהם הבינו כי מובטח רוב למרות התנגדויות רבות נגד ההצעה.

חרף הבדיקה הקפדנית שביצע ביטן, עומדים בפניו מכשולים רבים שעלולים בסוף להוביל לדחייה בהצבעה. כך למשל בקואליציה העלו השבוע חשש כי שרים וחברי כנסת שיצאו לצורך פעילות מקצועית או אישית בחו"ל ייעדרו מההצבעה המתוכננת, אם לא יספיקו לחזור. נוספה לכך גם עמדתו של היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון שהביע הסתייגות מרומזת מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו והשר חיים כץ ישתתפו בהצבעה לאור חשש לניגוד עניינים בשל חקירה המתנהלת נגדם. השניים לא הצביעו גם בעת ההצבעה על החוק בקריאות טרומית וראשונה.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל: ירי הפצמ"רים בגבול הרצועה - תגובת הג'יהאד לפיצוץ המנהרה
גורם ירדני: שגרירות ישראל לא תיפתח - אם המאבטח לא יעמוד לדין
תאילנד: ישראלי שרצח ישראלי אחר נידון לעונש מוות

איוב קרא, בנימין נתניהו ודוד ביטן בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ביטן ונתניהו בישיבת סיעת הליכוד, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אלה לא המכשולים היחידים בקואליציה. שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון הודיע בעבר כי הוא מעניק לחברי מפלגתו חופש הצבעה על חוק זה, ובסיעתו קיימים לפחות שלושה חברי כנסת שטרם הכריעו אם יצביעו נגד או יימנעו. ח"כ רחל עזריה שהצביעה נגד ההצעה בקריאה טרומית אך נמנעה מלהצביע בקריאה ראשונה. ח"כ מרב בן ארי שנמנעה וח"כ אלי אללוף שמביע הסתייגות מהחוק. בכוונתה של עזריה להצביע נגד גם הפעם, והשניים האחרים טרם החליטו כיצד להצביע.

גם בליכוד ישנם קשיים. ח"כ בני בגין שדרש כי החוק לא יחול רטרואקטיבי על חקירותיו של נתניהו טרם החליט אם יצביע נגד או יימנע. אליהם מצטרף ח"כ אבי דיכטר מהליכוד שהודיע היום כי ייעדר מההצבעה אם לא יובטח לו שהקואליציה תקדם את חוק הלאום בקריאה ראשונה תוך חודש מהיום. הסיבה לאיום שהשמיע דיכטר היא בשל החלטתו של ביטן לא לקדם את חוק הלאום במושב הנוכחי בשל "ריבוי מחלוקות בקואליציה".

עוד באותו נושא

עימות על חוק ההמלצות בוועדה: "התנהלות בריונית של משפחות פשע"

לכתבה המלאה
חברת הכנסת רחל עזריה. יוסי ציפקיס
ח"כ עזריה/יוסי ציפקיס

מכשול נוסף שניצב בפני הקואליציה היא האופוזיציה. אחרי שבשבוע שעבר ספגה ביקורת על כך ש-17 מחבריה התקזזו בהצבעה על ההצעה בקריאה ראשונה, החליטו סיעות האופוזיציה להילחם עד הסוף. יו"ר סיעת "המחנה הציוני" ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון הודיע היום לחבריו כי "מדיניות הגיוס ואפס קיזוזים עומדת בעינה כולל ביטול כל הנסיעות לחו"ל והתייצבות חובה להצבעות". למרות הצהרתו של חסון לא בטוח כי חברי הכנסת של הרשימה המשותפת שחלקם שוהים בחו"ל ישתפו פעולה. האופוזיציה תקשה גם הליך האחרון של החקיקה. חבריה ינסחו עד תחילת השבוע מאות הסתייגויות להצעת החוק שיאריכו את הדיונים בוועדת הפנים ובמליאה למשך שעות ארוכות כדי שהמשימה להעביר את החוק לא תהיה כה קלה.

ביטן אמר הערב כי "יש מכשולים מסוימים אבל אנחנו נבטיח רוב עד יום שני הקרוב, זו דרך ההתנהלות בקואליציה ותמיד אנחנו עוקפים את המכשולים". הוא הוסיף כי "יש לחצים גדולים על הרשימה המשותפת וסביר להניח שחבריה יצביעו נגד. אם יהיו בעיות לא צפויות, אנחנו תמיד יכולים לדחות את הדיון וההצבעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully