וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ירדני: שגרירות ישראל לא תיפתח - אם המאבטח לא יעמוד לדין

30.11.2017 / 16:47

הגורם אמר כי בעמאן דורשים הליכים משפטיים נגד זיו מויאל, שירה למוות בשני ירדים בתקרית ביולי. זאת אחרי שגורם דיפלומטי ישראלי הציע להחליף את השגרירה בניסיון לפתור את המשבר

צילום: צלמי וואלה!NEWS, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ירדן לא תאפשר את פתיחת השגרירות הישראלית מחדש עד שלא תנקוט הליכים משפטיים את המאבטח הישראלי שירה למוות בשני אזרחים בחודש יולי - כך מסר היום (חמישי) גורם דיפלומטי ירדני. זאת אחרי שאתמול אמר גורם דיפלומטי ישראלי כי בירושלים מתכננים למנות שגריר חדש, במקומה של ענת שלאין, במטרה להפיג את המתיחות.

הגורם הוסיף כי ישראל חייבת להבטיח לשכנתה כי "הצדק נעשה" ביחס לזיו מויאל, ששב לארץ אחרי התקרית יחד עם כל צוות השגרירות. הוא שוב עם השגרירה, כשהם זוכים לקבלת פנים חגיגית מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - מהלך שגרם למחאה חריפה מצדה של ירדן.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: ישראל מתכננת למנות שגריר חדש לירדן בניסיון לפתור את המשבר
נתניהו נכנע, משרד החוץ משקר: מדוע הוקרבה שגרירת ישראל בירדן?

השגרירה בעמאן עינת שלאין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומאבטח השגרירות שירה למוות בשני ירדנים. חיים צח/ לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם המאבטח ועם השגרירה לאחר שובם/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח/ לע"מ

מאז עזבה שלאין את השגרירות ב-24 ביולי, פעילותה הופסקה והיחסים בין שתי המדינות התקררו. הגורם הדיפלומטי הישראלי, ששמר על עילום שם, אמר אתמול כי שלאין לא תשוב לתפקידה. "הירדנים לא רוצים אותה בחזרה, וזה היה מכשול משמעותי בפתרון המשבר", אמר. "אנחנו מחפשים אחרי מחליף".

לטענת ישראל, מויאל פתח באש אחרי שהותקף ונפצע באורח קל על ידי פועל שהגיע לדירה במתחם השגרירות בעמאן. הוא הרג אותו ואת בעלי הדירה, שנפגע מירי תועה. גורמים ישראליים אמרו כי ייתכן שמשפחתו של בעלי הדירה תפוצה בגין מותו.

הגורמים אמרו כי לא סביר שישראל תמיד לדין את מויאל, אולם לא ברור אם הוא יוכל להמשיך בעבודתו במקום אחר בחו"ל, מאחר שעיתון ירדני פרסם את זהותו.

דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, מסר אתמול כי "אנחנו עובדים על פתרון שיחזיר את מערכת היחסים למסלולה".

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully