וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח פצמ"רים נורה לעבר מוצב בגבול עזה; צה"ל תקף ברצועה

פצצות מרגמה נורו מכיוון רצועת עזה לעבר כוח צבאי בגדר המערכת מבלי לגרום לנפגעים, צה"ל הגיב בירי לעבר עמדות תצפית של חמאס והג'יהאד האסלאמי. התרעת צבע אדום נשמעה באזור, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות הופסקה וחודשה כעבור כשעתיים

צלמים זמניים מורשים

מטח של פצצות מרגמה נורה היום (חמישי) מכיוון רצועת עזה לעבר מוצב צה"ל בגדר המערכת בצפון הרצועה, מבלי לגרום לנפגעים. צה"ל הגיב בירי טנקים ושל חיל האוויר לעבר ארבע עמדות של חמאס והג'יהאד האסלאמי. התרעת צבע אדום נשמעה באזור, ומצה"ל נמסר כי הוא רואה בחמאס אחראי למתרחש ברצועה.

על פי הנחיות גורמי ביטחון, הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. הרכבות מדרום הסתיימו בנתיבות, ורכבות מצפון הסתיימו באשקלון. בחלוף כשעתיים אפשרו גורמי הביטחון לשוב לשגרה ותנועת הרכבות חודשה.

התקרית מגיעה ברקע העיכוב ביישום הסכם הפיוס ופיצוץ המנהרה של הג'יהאד האסלאמי בחודש שעבר. עד כה לא הגיבו בארגון לפיצוץ המנהרה סמוך לקיבוץ כיסופים, בחודש שעבר, והרג 14 הפעילים והמפקדים.

.

גבול ישראל-רצועת עזה, 25 בינואר 2017. רויטרס
גבול רצועת עזה/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון העריכו שבג'יהאד מבין היטב שהתגובה של צה"ל לכל פעולה תהיה קשה ולכן הוא מחפש תגובה "מתחת לרף ההסלמה", פעולה שלא תדרדר את האזור לעימות צבאי רחב היקף עם צה"ל. מאז פיצוץ המנהרה, הרחיב צה"ל את שכבות ההגנה על העורף וסמוך לגדר המערכת

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר החודש כי ישראל תגיב "ביד קשה" לכל מי שינסה לתקוף את המדינה מכל גזרה שהיא. "בימים אלו יש עדיין מי שמשתעשע בלנסות התקפות על ישראל", הוסיף נתניהו, שהבהיר כי דבריו מכוונים "לכל גורם". לדבריו, "אנחנו רואים את חמאס אחראי לכל התקפה שיוצאת מרצועת עזה נגדנו".

עוד קודם לכן, הזהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב מרדכי את הג'יהאד האסלאמי מפני תגובה על פיצוץ המנהרה. "אנו ערים למזימה שרוקם הג'יהאד האסלאמי נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי עזה, ועל חשבון הפיוס הפלסטיני והאזור כולו", אמר מרדכי בסרטון בשפה הערבית שהפיצה לשכתו.

(עדכון ראשון: 14:44)

פעילות צה"ל בגבול רצועת עזה 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
פעילות צה"ל בגבול הרצועה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
פעילות צה"ל בגבול רצועת עזה 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
פעילות צה"ל בגבול הרצועה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully