וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא פושע מלחמה": גנרל קרואטי שתה רעל בזמן דיון בהאג - ומת

בזמן דיון על ערעור בעונש 20 שנות מאסר שנגזרו עליו בשל השתתפותו במלחמה בבוסניה, שלף סלובודאן פרליאק בן ה-72 כוס ולגם ממנה. "אני מתנגד להרשעה הזו". הוא פונה לבית חולים, ושם נקבע מותו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

גנרל קרואטי-שהורשע בפשעי מלחמה מת היום (רביעי) אחרי ששתה רעל במהלך דיון בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בערעור על עונש המאסר שלו. סלובודאן פרליאק היה אחד משישה מנהיגים פוליטיים וצבאיים קרואטים-בוסנים שהופיעו בפני בית המשפט. הוא נשלח ל-20 שנות מאסר ב-2013 וערער על עונשו.

"שתיתי זה הרגע רעל", אמר, פרליאק בן ה-72, כשהוא הטה את ראשו ושתה מכוס עם הודעת השופט כי הוא דוחה את ערעורו. "אני לא פושע מלחמה. אני מתנגד להרשעה הזאת". השופט המבולבל, שקרא לפרליאק לשבת, עצר את הדיון וקרא לרופא. חובשים הוזעקו לאולם ופרליאק פונה לבית החולים, שם נקבע מותו כעבור כמה שעות.

לקריאה נוספת בנושא
ה"קצב מבוסניה" קיבל את עונשו – אך ספקי הנשק שלו מישראל חסינים
ה"קצב מבוסניה" נשלח למאסר עולם בגין פשעים נגד האנושות

הגנרל הקרואטי לשעבר סלובודן פרליאק שותה רעל במהלך דיון בעונשו בהאג, 29 בנובמבר 2017. רויטרס
פרליאק שותה מהרעל במהלך הדיון/רויטרס

המשטרה ההולנדית פתחה בעקבות המקרה בחקירה והשופט בדיון הכריז כי מדובר ב"זירת פשע". לא ידוע איזה רעל שתה וכיצד הוא הוברח לו.

הבוסנים הקרואטים שיתפו פעולה עם הבוסנים המוסלמים נגד הסרבים הבוסנים למשך פרק זמן מסוים במלחמות יוגוסלביה, אך פנו אלו נגד אלו במלחמת אזרחים שהתחוללה בין 1993 ל-1994. הקבוצה עומדת לדין על חלקה בלחימה בעיר מוסטר, שהייתה אחד ממוקדי הלחימה העזים ביותר.

בית הדין הפלילי המיוחד לפשעי יוגוסלביה קבע כי הוא לא ניסה לעצור את המעצר ההמוני של מוסלמים בעיירה פרוזור בקיץ 1993 על אף שהוא ידע על כך. הוא גם לא פעל כשקיבל מידע על מעשי הטבח המתוכננים, כמו גם על תקיפות של ארגונים בינלאומיים ומבנים במזרח מוסטר, כמו מסגדים.

המלחמה נותרה עדיין סוגיה רגישה ושנויה במחלוקת בקרואטיה. ראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ' הביע צער על מותו ואמר: "המעשה שלו, שאותו ראינו למרבה הצער היום, בעיקר מסמל את אי-הצדק הבולט כלפי הקרואטים מבוסניה וכלפי העם הקרואטי. אנחנו מביעים את חוסר שביעות הרצון שלנו לנוכח גזר הדין שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מוסלמים יוצאי ברית המועצות הבוסנים צופים בשידורי טלוויזיה של הערעור בהאג, הולנד, לשישה פקידים בכירים  הנאשמים בפשעי מלחמה נגד מוסלמים במלחמה בין השנים 1992-1995, במוסטר 29 בנובמבר 2017. רויטרס
אזרחים בוסנים צופים בדיון בהאג/רויטרס

מותו הדרמטי אירע בדקות האחרונות של הקראת גזר הדין, בטרם הטריבונל המיוחד סיים את תפקידו. בית הדין הוקם על ידי האו"ם ב-1993 והמנדט שלו יסתיים בחודש הבא.

ראש החשודים שנחקרו על ידי בית הדין, נשיא יוגוסלביה לשעבר סלובודן מילושביץ', מת מהתקף לב ב-2006, חודשים ספורים לפני גזר הדין בעניינו אחרי שהורשע ברצח עם.

שני נאשמים נוספים שהמתינו למשפטים תלו את עצמם בתאים שבהם הוחזקו. סלבקו דוגמנוביץ' מת ב-1998 ומילאן בביץ' נמצא מת בתאו הנעול ב-2006.

(עדכון ראשון: 14:01)

הגנרל הקרואטי לשעבר סלובודן פרליאק שותה רעל במהלך דיון בעונשו בהאג, 29 בנובמבר 2017. AP
פרליאק במהלך הדיון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully