וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאיים: לא נוותר על הנשק, נעביר אותו גם לגדה המערבית

27.11.2017 / 17:07

בעוד שיחות הפיוס עם פתח נתקלות במהמורות, הבהיר בכיר הארגון חליל אל-חיה כי לא רק שהנשק שמחזיק חמאס בעזה לא על הפרק - הוא יועבר גם לשטחים למאבק בישראל. "כל עוד יש כיבוש, זאת זכותנו"

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

חמאס הבהיר היום (שני) כי לא יסכים להתפרק מנשקו ואיים להרחיב את פעילותו נגד ישראל לגדה המערבית. זאת ברקע שיחות הפיוס עם פתח והתגברות המחלוקות בין הצדדים חרף ההסכם שנחתם בתיווך מצרים בקהיר בחודש שעבר.

במסגרת ההסכם, חמאס העביר לרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן את השליטה על המעברים ברצועת עזה, ואמור להעביר לה עוד סמכויות מנהלתיות ב-1 בדצמבר. במסגרת הניסיון לבסס מחדש את שליטתו ברצועה, שנמצאת בידי חמאס זה עשור, דורש פתח מחמאס לפרק את נשקו, שבו השתמש נגדו במהלך ההפיכה ב-2007 ונגד ישראל בשורת מבצעים.

"לא נאפשר לגעת בנשק, זה לא לדיון", הבהיר חליל אל-חיה, בכיר הארגון, במסיבת עיתונאים בעזה. בנוסף לכך, הוא הוסיף כי "כלי הנשק הללו יעברו בוודאות לגדה המערבית כדי להילחם בכיבוש שם. יש לנו זכות להילחם בכיבוש עד שהוא יסתיים".

חמאס מבקר את הרשות על כך שהיא משתפת פעולה עם ישראל בגדה המערבית, ומנגד, בפתח טוענים כי חמאס משבש את פעילות הממשלה הפלסטינית בעזה.

לקריאה נוספת בנושא
חמאס דוחף למסור סמכויות – בעוד הרשות מתרחקת מחורבות עזה
מסתמן: שיחות הפיוס בקהיר בין חמאס לפתח יסתיימו ללא תוצאות

בכיר חמאס חליל אל-חיה במסיבת עיתונאים ברצועת עזה, 27 בנובמבר 2017. AP
בפתח דורשים מחמאס ויתורים נוספים. אל-חיה, היום/AP

דבריו של אל-חיה מדגישים את ההבדלים הגדולים בין חמאס לפתח. סוגיית הנשק של הזרוע הצבאית של חמאס נדחתה לדיונים עתידיים, והיא מאיימת לשבש את מאמצי התיווך של המצרים לסיים את הפילוג בין הפלסטינים. היום הגיעו גורמי ביטחון מצריים לעזה, ונפגשו עם נציגים מטעם פתח וחמאס בניסיון למנוע מההסכם לקרוס.

אחד מסלעי המחלוקת בין הצדדים הוא התשלום לכמעט 40 אלף אנשי חמאס שמונו לתפקידי מנהלה בעזה, והסנקציות שהטיל אבו מאזן על עזה מאז מרץ בניסיון ללחוץ על חמאס.

בפתח מתנים את הסרת העיצומים, שדחקה את חמאס לשולחן הדיונים, בוויתורים נוספים מצד הארגון הקיצוני.
"אנחנו, יחד עם עמנו, נפעל בנחישות כדי לאלץ את הממשלה להסיר את צעדי הענישה", אמר אל-חיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully