וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשק" חדש נגד נשים בצה"ל: "חינמון" נגד לוחמות בתחבורה הציבורית

26.11.2017 / 18:30

חוברות הסברה תחת הכותרת "צה"ל היום" הופצו לאלפי נוסעים בתל אביב ובירושלים מטעם הארגון "אחים לנשק". זאת, כחלק מקמפיין של הארגון נגד גיוס נשים לתפקידי לחימה. בין היתר מחו בארגון על כך ש"היום ערכי שוויון עומדים בראש סדרי העדיפויות"

צילום: מתוך ערוץ ה-youtube של "אחים לנשק"

בתחנות אוטובוסים ורכבת ברחבי הארץ חולקו הבוקר (ראשון) חוברות הסברה מטעם ארגון "אחים לנשק" שעוצבו בדמותו של החינמון "ישראל היום" ואף נשאו שם דומה - "צה''ל היום". החוברות, שחולקו בין היתר מחוץ לתחנה המרכזית בירושלים ולתחנת הרכבת סבידור מרכז בתל אביב, הן חלק מקמפיין כולל של הארגון נגד גיוס נשים לתפקידי לחימה בצה"ל. ה"חינמון" הופץ באופן דומה לזה של "ישראל היום", כאשר בכל תחנה עמד מחלק עם חולצה של הארגון ומסר את החוברות לכל דורש. אולם, בתוך החוברות מופיעה הדגשה כי הן אינן קשורות לחינמון המוכר.

אולם, מחלקי החוברות לא בהכרח מודעים לתוכן שאותו הם מפיצים, כפי שהעיד אחד מהם בתחנת הרכבת בתל אביב. "אני עושה את זה בשביל הכסף ובכלל לא קראתי מה כתוב", הסביר. "המנהלים ביקשו שנלבש חולצה ונחלק למאות הנוסעים את העיתון", הוסיף המחלק.

כל חוברת מכילה עשרה עמודים בלבד, אשר גדושים במגוון מאמרים וטורי דעה, שמסבירים באופנים שונים מדוע נשים לא צריכות לשרת ביחידות קרביות. ה"ידיעה" הראשית, אשר מסתמכת על דוח בלעדי של ראשי הארגון, סוקרת את הבעיות שעולות בגדודים מעורבים. עוד "כתבה" שמקבלת הבלטה מיוחדת בעיתון היא סקר שנערך מטעם הארגון וחושף, לטענת אנשיו, מה באמת חושבות נשים בישראל על תפקידי לחימה שמיועדים להן. לצד ידיעות אלו פורסמה כתבה שמציגה נתונים בלעדיים על פציעות בקרב לוחמות, שנידונו לכאורה בכנס סגור של צה"ל; וכן, מאמר שמציג את האופן שבו נשות אקדמיה מובילות תהליכים בצה"ל, גם נגד אלופים במילואים.

בנוסף לכתבות אלו, ניתן למצוא בחוברת גם טור של העיתונאי קלמן ליבסקינד. הטור שוטח את הסיבות לדעתו של ליבסקינד לפערים בין גדוד רגיל לגדוד מעורב. ליבסקינד עצמו הופתע מאוד מהפרסום של הטור שלו בעיתון של הארגון ואמר לווואלה! NEWS כי "מדובר בטקסט שהופיע בטור השבועי שלי במעריב סופהשבוע, לפני כשבעה חודשים. אין לי מושג מהו העיתון 'צה''ל היום', איש לא פנה אליי מטעמו, והטור שלי הועתק אליו בלא רשות".

עוד בוואלה! NEWS:
אזעקה נשמעה בדרום הנגב; צה"ל: התרעת שווא
מובילת מאבק דרום ת"א שנעצרה: "עלינו לנשיאת העליון על העצבים"
חמאס דוחף למסור סמכויות – בעוד הרשות מתרחקת מחורבות עזה

אחים לנשק מחלקים חינמון צהל היום 26 בנובמבר 2017. פייסבוק אחים לנשק, מערכת וואלה! NEWS
הארגון מקדם בחודשים האחרונים קמפיין נגד שירות נשים בתפקידי לחימה. חלוקת החוברות בירושלים ,היום/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק אחים לנשק

לפי האתר הרשמי של הארגון "אחים לנשק" הארגון נוסד בחורף 2017 על ידי קבוצה של קצינים קרביים במילואים. אלו רוצים לשמור על צה"ל כצבא תרבותי, אנושי ומוסרי, שהערך המרכזי והעיקרי שלו הוא דבקות במשימה וחתירה לניצחון. "החזון שלנו הוא כי צה"ל יחזור לאמץ את משנתו ההיסטורית להיות מקום נטול אג'נדות חיצוניות והשיקולים הבלעדיים של ראשי הצבא יהיו כיצד להביא להכרעת האויב ושמירה על בטחון מדינת ישראל", נכתב באתר.

בחודשים האחרונים מקדם הארגון קמפיין אינטנסיבי תחת הכותרת "מצילים את צה"ל – עוצרים את השירות המשותף", במסגרתו עשרות פעילים של הארגון ממתינים בצמתים מרכזיים, מפגנים ותולים שלטים נגד שירות משותף של גברים ונשים. באתר הרשמי של ארגון מציגים העורכים לטענתם את המשמעויות המרכזיות שעלולות להיגרם משירות משותף. "ייעודו של צה"ל הוא להגן על מדינת ישראל ולנצח במלחמה", נכתב. "זה הערך העליון שהנחה את הנהגת המדינה וצה"ל לאורך השנים בבניין הכח ותכנון כח האדם. תמוה הדבר שבפקודת השרות המשותף ערכי שוויון עומדים בראש סדרי העדיפויות ומובילים את צה"ל לפשרות והתאמות מבצעיות שאינן משרתות את המטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עיתון צה"ל היום. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"שירות משותף בהכרח מוביל לעיסוק המיני בתוך היחידות, ולגידול בהטרדות המיניות". חוברת "צה"ל היום"/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

כמו כן, חברי הארגון סבורים כי קיים קשר ישיר בין הטרדות מיניות בצה"ל לבין שירות משותף של נשים וגברים. "ראש אכ"א התריע בתחילת השנה על עלייה במספר ההטרדות המיניות בצה"ל. כמענה, דובר צה"ל וחיל החינוך מרבים בהסברה נגד הטרדה מינית בצה"ל. אבל, את העיקר הם מפספסים", נטען באתר הארגון.

עוד נכתב כי "כשמכריחים חיילים וחיילות לשרת יחד בחיכוך גבוה ובמציאות מורכבת ולוחצת, כשנמצאים שני בנים ושתי בנות בפילבוקס 72 שעות יש סיכוי שתישמר אווירה מבצעית? שירות משותף בהכרח מוביל לעיסוק המיני בתוך היחידות, ולגידול בהטרדות". כמו כן, מוצגות באתר עדויות של קצינים וחיילים שמשתפים מניסיונם בשירות לצד עם נשים - שמתואר באור שלילי.

מארגון "אחים לנשק" נמסר בתגובה: "צה"ל יקר לנו. חיילי וחיילות צה"ל יקרים לנו. אנחנו מעודדים את הצעירים לתרום בצה"ל ככל יכולתם. אבל בנות בתפקידי לחימה נפצעות הרבה יותר מבנים, ואז צה"ל נאלץ להוריד את רף הדרישות המבצעי. אנחנו קוראים לדובר צה"ל לחשוף את הנתונים המלאים של הפציעות, באומץ וביושר. הסתרת המידע אינה תורמת לאמון הציבור בדובר צה"ל".

האזינו: אריה אלדד ב-103FM - "מרדדים את השירות כדי לשלב נשים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully