וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקה נשמעה בדרום הנגב; צה"ל: התרעת שווא

26.11.2017 / 15:30

בצבא אמרו כי האזעקה שהופעלה במועצות האזוריות רמת נגב ונווה מדבר באזור הגבול עם מצרים הייתה התרעת שווא. בחודשים האחרונים אירעו כמה התרעות שווא בעוטף עזה ובחלקים אחרים בארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רקטה ששיגרו אנשי דאעש בסיני לעבר ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזעקה נשמעה היום (ראשון) במועצה האזורית רמת נגב ובמועצה האזורית נווה מדבר, הסמוכות לגבול עם מצרים, אך בצה"ל טוענים כי מדובר בהתרעת שווא. בתחילת החודש נרשם אירוע דומה, כשהופעלה התרעת "צבע אדום" בעוטף עזה כתוצאה מזליגת ירי מנשק קל מחצי האי סיני.

התרעת השווא מגיעה ברקע מתיחות רבה מעבר לגבול, אחרי פיגוע שבוצע ככל הנראה בידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במסגד סופי ממערב לאל-עריש. שלוחת הארגון שיגרה בשנים האחרונים כמה פעמים רקטות לשטחה של ישראל.

בחודש שעבר שוגרו שתי רקטות מסיני לעבר המועצה האזורית אשכול, ואחת מהן נחתה בשטח פתוח מבלי לגרום לנפגעים ולנזק. לאחר מכן, דווח בכלי תקשורת שונים כי חיל האוויר תקף מטרות של דאעש בסיני.

לקריאה נוספת בנושא
שתי רקטות שוגרו מסיני לישראל, זוהתה נפילה בשטח פתוח
גורם ביטחוני: "מוכנים לשתף פעולה עם מצרים נגד הטרור"

זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בסיני, שלשום/רויטרס

ביום שישי נהרגו 305 בני אדם במתקפת טרור משולבת במסגד בצפון חצי האי סיני. בין ההרוגים גם 27 ילדים. 128 בני אדם נפצעו במתקפה המשולבת, שאירעה במסגד א-רוודא, שבביר אל-עבד, ממערב לעיר אל-עריש.

עדי ראייה סיפרו כי המחבלים שהוציאו לפועל את המתקפה הגיעו בארבעה רכבי שטח, כיתרו את המבנה והפעילו מטען רב-עוצמה בסמוך אליו. אחרי הפיצוץ, המתפללים נמלטו מהמקום והמחבלים טבחו בהם, ואף העלו באש כלי רכב של מתפללים וחסמו באמצעותם את נתיבי הגישה לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully