וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקום בית העצמאות וחיבור שביל ישראל: הממשלה מתכוננת לחגיגות ה-70

26.11.2017 / 15:02

שתי הצעות ציוניות במיוחד אושרה על ידי השרים, לקראת ציון שבעה עשורים להקמת המדינה. ההצעה הראשונה, של אלקין, כוללת את שיפוץ בית העצמאות בתל אביב, השנייה, של לוין, נוגעת להקמת שביל תיירות לאורכה ולרוחבה של ישראל

בית העצמאות תל אביב. אתר רשמי
המוזיאון ייסגר לשנתיים. בית העצמאות ברחוב רוטשילד/אתר רשמי

הממשלה אישרה היום (ראשון) שתי הצעות החלטה ציוניות במיוחד לקראת חגיגות יום העצמאות ה-70 וציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר. החלטה אחת קובעת כי יושקעו כ-30 מיליון שקל בשיפוץ ושיקום בית העצמאות בתל אביב, וההחלטה השנייה מוציאה לדרך לראשונה פרויקט ממשלתי תיירותי של חיבור שביל ישראל.

לפי הצעת ההחלטה בעניין בית העצמאות של השר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקין, ישופץ וישוקם המבנה ההיסטורי ברחוב רוטשילד שבו התכנסו מנהיגי היישוב להכרזת העצמאות ב-1948. כמו כן, מגילת העצמאות המקורית - ששוכנת היום בארכיון המדינה - תועבר לבית העצמאות, וייבנה מיצג טכנולוגי חדשני שיספר את הסיפור ההיסטורי בין כ"ט בנובמבר ועד הכרזת העצמאות עצמה, כולל סיפורה של העיר תל אביב באותה תקופה.

עוד בוואלה! NEWS
המשבר בממשלה: נתניהו ביטל את ישיבת ראשי הקואליציה
העוזרת של מילצ'ן: הוזעקתי לספק שמפניות לשרה נתניהו בליל הסדר
תושב אשדוד חשוד שתקף את בת זוגו בחרב סמוראי ופצע אותה בינוני

יום שביל ישראל. החברה להגנת הטבע, מערכת וואלה! NEWS
שביל ישראל/מערכת וואלה! NEWS, החברה להגנת הטבע

העבודות צפויות להתחיל מיד עם תום חגיגות ה-70 ביום העצמאות הקרוב, בטקס מיוחד שאחריו ייסגר למשך כשנתיים המוזיאון למבקרים עד לפתיחתו מחדש, הצפויה ביום העצמאות 2020.

"אין דבר יותר סמלי מאשר העובדה שממשלת ישראל, שמתכנסת לקראת 70 שנה להחלטת האו"ם על הקמת מדינת ישראל, תעשה את הצדק ההיסטורי ותהפוך את בית העצמאות לפנינה מוזיאונית עבור הדורות הבאים של אזרחי מדינת ישראל", אלקין אמר היום. "זאת כמאמר המפורסם של יגאל אלון: 'עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"השביל יתרום תרומה כלכלית משמעותית"

במקביל, הממשלה אישרה את הצעת שר התיירות יריב לוין להקמת שביל חוצה ישראל - שביל תיירותי לאורכה ולרוחבה של ישראל. מדובר בפעם הראשונה שהממשלה לוקחת חלק בפרויקט כזה, שיתוקצב בכעשרה מיליון שקלים. בחודשים הקרובים צוות בין-משרדי יגבש המלצות למתווה השביל התיירותי ובכלל זה את החיבור לשביל ישראל לאופניים, תכנון התאמת התשתיות התומכות, מקומות הליכה לאורך השביל ועוד.

במשרד התיירות אומרים כי הניסיון העולמי מראה כי שבילי תרמילאים מהווים אטרקציה תיירותית במדינות רבות, שהשכילו למנף משאבי טבע לשבילים ארוכים, מתוחזקים ברמה גבוהה ומשווקים ברחבי העולם כיעד תיירותי בפני עצמו.

לוין אמר כי "ההחלטה להקים שביל תיירות שיעבור לאורכה ולרוחבה של ישראל היא החלטה חשובה על רקע שבירת שיא כל הזמנים בתיירות הנכנסת לישראל והמאמצים להוסיף אטרקציות תיירותיות שישרתו את המבקרים והמטיילים בארץ". לדבריו, "השביל יחשוף בפני המטיילים והתיירים את נופיה ואתריה של ישראל, ויביא את המסיירים בו לכל חלקיה, גם לאזורי הפריפריה, ובכך יתרום תרומה כלכלית משמעותית לאזורים אלה".

מפות שביל ישראל להורדה בחינם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully