וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד אמיץ עבור השבת: כך הגיבו בעיתונות החרדית להתפטרות ליצמן

26.11.2017 / 13:42

עיתון "המודיע", שופרו של ליצמן, הדגיש ושיבח את ההתפטרות. לעומתו, נדחקה ההתפטרות ב"יתד נאמן" וב"המבשר", בהם התמקדו בפיגוע במסגד בסיני, ורק בכותרות צדדיות התייחסו למשבר בקואליציה

עריכת וידאו: ניר חן

"חשוב לנו שיהיה ברור, שאם במסגרת חברותנו בקואליציה, לא תהיה לנו השפעה על מניעת פרצות חדשות של חילולי שבת – הרי שהדלת נסגרת בעדנו", כך נכתב הבוקר (ראשון) במאמר המערכת של עיתון "המודיע" הנחשב לשופרו של השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) שהתפטר מתפקידו על רקע עבודות הרכבת בשבת האחרונה. הכוונה להתנגדות הליכוד לקדם בשלב זה את הצעות החוק של הסיעות החרדיות שנועדו להגביל את פעילות השבת במרחב הציבורי.

העיתונים החרדים שיוצאים לאור מידי יום הם במידה רבה שופרם של הפוליטיקאים החרדים. המודיע, מייצג את ליצמן ושאר חבריו בסיעת אגודת ישראל, שיבח את השר על התפטרותו מהממשלה. בכותרת הראשית של העיתון נכתב כי ההתפטרות של ליצמן היא "צעד אמיץ לכבודה של שבת קדשנו". ליצמן מצוטט בעיתון אומר כי הוא אינו יכול להיות שותף בממשלה כזו ו"לא לשאת באחראיות מיניסטריאלית קולקטיבית לפגיעה בשבת קודש". עוד הוסיפו כי ליצמן התפטר ב"ראש מורם".

לקריאה נוספת:
ליצמן התפטר מהממשלה בעקבות משבר הרכבת: "הפרו את הסטטוס-קוו"
"זה לא ליצמן, זה האדמו"ר": המנהיג שעומד מאחורי משבר הרכבת
משבר השבת: ליצמן הודיע לנתניהו על התפטרותו מתפקיד שר הבריאות

שר הבריאות יעקב ליצמן, מתפטר מתפקידו 26 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"התפטר בראש מורם". ליצמן, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בשאר העיתונים, בהם "יתד נאמן", המייצג את הסיעה הליטאית דגל התורה שבראשה עומד ח"כ משה גפני, הקדישו את הכותרת הראשית ל"מרחץ דמים במצרים" ורק בכותרת צדדית כתבו על המשבר הפוליטי בקואליציה. "כעס גדול במפלגות החרדיות על חילולי השבת ברכבת ואי התקדמות החקיקה בנושאי השבת", נכתב בכותרת, ורק בכותרת המשנית נכתב כי "ליצמן הודיע כי יתפטר היום מתפקידו כשר הבריאות".

גפני שנמנע מלתמוך בליצמן, והודיע כי יקדם חקיקה במקום לעזוב את הקואליציה, אמר כי "אם הליכוד היה פועל במהירות כמו בחוקים המעניינים אותו, לא היינו מגיעים למשבר החמור בו נמשכות הפרצות בחומות השבת ואי קידום החקיקה בנושאי השבת. נביא את הדברים בפני מרנן ורבנן ונפעל כפי הוראתם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עיתון יתד נאמן ביום התפטרות של יעקב ליצמן 26 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
עיתון יתד נאמן ביום התפטרות של יעקב ליצמן 26 בנובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עיתון "המבשר", שופרו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, נקט בקו דומה. את הכותרת הראשית הקדיש לפיגוע במצרים, ורק ידיעה יבשה דיווחה על כך ש"שר הבריאות הרב ליצמן יתפטר היום מהממשלה" ובנוסף על כך ש"במקביל צפויה הממשלה לקדם מספר חוקים העוסקים בביצור חומות השבת במרחב הציבורי".

ליצמן התנהל במשבר הנוכחי כמעט לבדו. ביום רביעי ניסחו גורמים ביהדות התורה ובש"ס הודעה לתקשורת שלפיה ראשי הסיעות החרדיות פועלים יחד נגד חילול שבת במטרה להעניק גיבוי פומבי לאיומיו של ליצמן, אך ח"כ גפני (יהדות התורה) התנגד, ובעקבות כך ההודעה נגנזה. גפני ויו"ר ש"ס אריה דרעי יתמקדו בימים הקרובים בקידום חקיקה שנועדה להגביל פעילות בשבת, ואם זו לא תקודם, הם עלולים להחריף את המשבר בתוך הקואליציה.

עם זאת, ביהדות התורה אין כוונה בשלב זה לפרוש מהקואליציה. "כולם יודעים שזו הקואליציה הכי טובה לחרדים", אמר גורם במפלגה. "אנחנו צריכים לקדם חקיקה חשובה כמו הגיוס והמרכולים". גם ליצמן עצמו אינו מתכוון לצאת מהקואליציה, והתפטרותו נועדה להתנער מאחריותו המיניסטריאלית כשר לעבודות הרכבת שאישרה אותה ממשלה שבה הוא חבר.

עיתון המבשר ביום התפטרות יעקב ליצמן 26 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
עיתון המבשר ביום התפטרות יעקב ליצמן 26 בנובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
עיתון המודיע ביום התפטרות יעקב ליצמן 26 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
עיתון המודיע ביום התפטרות יעקב ליצמן 26 בנובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully