וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן התפטר מהממשלה בעקבות משבר הרכבת: "הפרו את הסטטוס-קוו"

התפטרות שר הבריאות תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות, ובקואליציה מקווים שיוכלו למצוא פתרון. "הרכבת הפכה את השבת ליום השיפוץ הלאומי", אמר ליצמן. נתניהו: "השבת חשובה לנו, הפתרון בהישג יד"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל ותום זואילי

התפטרות השר ליצמן - עדכונים אחרונים

- השר ליצמן הגיש את מכתב התפטרותו
- ליצמן: "מאוכזב מעצמי שלא מנעתי חילול שבת"
- נתניהו: מצטער על החלטת ליצמן; השבת חשובה לנו - נמצא פתרון
- דרעי החרים את ישיבת הממשלה

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש הבוקר (ראשון) את מכתב התפטרותו למזכיר הממשלה צחי ברוורמן בעקבות עבודות הרכבת שהתקיימו בשבת האחרונה, חרף דרישתו להפסיקן לאלתר כפי שהורה לו האדמו"ר מגור הרב יעקב אלתר, שאותו הוא מייצג בממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תקווה לפתרון המשבר, והבהיר לשרי הליכוד כי תיק הבריאות יישאר בידיו בשלב זה.

"הגשתי מכתב התפטרות בעקבות עבודות בשבת ברכבת ישראל", אמר ליצמן. "בכל הדורות ידענו שהשבת שומרת עלינו. ידענו שזה יסוד הברית בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא. לצערי, רכבת ישראל הפכה את השבת ליום השיפוץ הלאומי. אני חושב שזה בניגוד להסכם הקואליציוני, בניגוד לסטטוס-קוו. אני מאחל לכולם בהצלחה".

עוד בוואלה! NEWS:
"זה לא ליצמן, זה האדמו"ר": המנהיג שעומד מאחורי משבר הרכבת
משבר השבת: ליצמן הודיע לנתניהו על התפטרותו מתפקיד שר הבריאות
ליצמן צפוי להתפטר היום: "הממשלה לא זיהתה את הפיצוץ"

ההתפטרות של שר הבריאות יעקב ליצמן, 26 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
זועם על הרכבת. ליצמן מגיש את התפטרותו, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

כשנשאל אם הוא מצפה מחברו למפלגה משה גפני ומיו"ר ש"ס אריה דרעי להצטרף אליו, השיב ליצמן: "השבת יקרה לכולם, אני שליח ציבור של גדולי תורה". לדבריו, הפסקת עבודות הרכבת בשבת "תגרום לו לשוב לממשלה" והוא הוסיף כי ימשיך להצביע בשלב זה עם הממשלה. השר דרעי החרים את ישיבת הממשלה על רקע המשברים סביב השבת, ולא הגיע כמדי שבוע.

ביהדות התורה אין כוונה בשלב זה לפרוש מהקואליציה. גם ליצמן עצמו אינו מתכוון לצאת מהקואליציה, והתפטרותו נועדה להתנער מאחריותו המיניסטריאלית כשר לעבודות הרכבת שאישרה אותה ממשלה שבה הוא חבר. גורמים בכירים במפלגה אמרו כי אחת האפשרויות הנבחנות היא חקיקה לשינוי חוק יסוד הממשלה, כך שליצמן יוכל לחזור לכהן כסגן שר למרות פסיקת בג"ץ.

בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי הוא "מצטער על החלטתו" של ליצמן וכי הוא "שר בריאות מצוין". לדבריו, "הממשלה הלאומית היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. כל חברי הקואליציה מעוניינים בקיומה. השבת חשובה לנו וגם הצורך של תחבורה בטוחה. מניח שנמצא פתרון מושכל, עובדים על זה וזה בהישג יד".

מכתב ההתפטרות של שר הבריאות יעקב ליצמן, 26 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מכתב ההתפטרות של ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

במכתב לנתניהו כתב ליצמן: "כידוע לך, ניסיתי למנוע את חילולי השבת ברכבת ישראל בכל דרך, אך משלא הצלחתי, לא אוכל עוד לשאת באחריות מיניסטריאלית לפגיעה קשה באחד מערכי הנצח של העם היהודי, שהוא יום השבת". עוד כתב ליצמן כי הוא "מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות יהודית. איני יכול לקחת אחראיות על חילולי שבת הפוגעים בערכי מסורת ישראל, מנוגדים לסטטוס קוו ומהווים קו אדום מבחינתי".

השרים הביעו אכזבה מהתפטרותו

שר האוצר משה כחלון אמר כי "אנחנו מצטערים על כך שליצמן התפטר מהממשלה". לדבריו, "אין לי ספק שיהיה פתרון לעניין הזה. החלק המעודד הוא שהוא יהיה חלק מהקואליציה. שוחחתי איתו ואני אמור להיפגש איתו מחר. שמח שהוא יצביע מחר עם הממשלה".

שרים נוספים הביעו תקווה כי ליצמן יחזור בו מהתפטרותו. השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי אמר כי "הוא שר מוערך ואני מקווה שיחזור בקרוב. ראש הממשלה מנהל את המשבר באופן אישי, אנחנו סומכים עליו שימצא את הדרך להחזרת המצב לקדמותו".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה לליצמן כי "אנחנו לא מוכנים שתעזוב". לדבריה, "הוא עוד יחזור, הוא עוד יחזור".

יעקב ליצמן חותם על מכתב ההתפטרות שלו 26 בנובמבר 2016. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ליצמן חותם על מכתב ההתפטרות/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully