וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר השבת: ליצמן הודיע לנתניהו על התפטרותו מתפקיד שר הבריאות

השר הודיע לראש הממשלה על התפטרותו לאחר שעות ארוכות של דיונים בעניין דרישתו לבטל ביטול גורף את עבודות הרכבת בשבת. בליכוד פועלים לשמור את יהדות התורה בקואליציה חרף המהלך הדרמטי

עריכת וידאו:ניר חן

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הבוקר (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יתפטר מתפקידו כשר הבריאות. ההודעה מגיעה בעקבות משבר עבודות הרכבת בשבת, שליצמן דרש לבטל לאלתר וסירב לכל פתרון ביניים מצד שרי הממשלה גם לאחר דיונים ארוכים שנמשכו אל תוך הלילה.

הבוקר נפגש ליצמן עם האדמו"ר מגור, לאחר הדיונים. אמש דרש האדמו"ר דרך נציגו בממשלה את ביטול העבודות באופן גורף, והבוקר הבהיר דרך ליצמן כי לא תתקבל כל חלופה עבורו מלבד ביטול כלל העבודות.

עוד בנושא:
ליצמן דורש לעצור את כל עבודות הרכבת: "השבת יקרה לנו"
"זה לא הוא, זה האדמו"ר": ליצמן מתעקש על עבודות הרכבת בשבת
ליצמן איים להתפטר - נתניהו הציע: "עובדים לא יהודים יועסקו בשבת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן בביקור הפצועים מפיגוע הדריסה בארמון הנציב, בי"ח הדסה עין כרם, ירושלים. ינואר 2017. עמית שאבי, פול צלמים
נתניהו וליצמן/פול צלמים, עמית שאבי

"במצב הזה, אין מנוס מהתפטרותו של ליצמן", אמר מוקדם יותר גורם חרדי. בליכוד מנסים לפעול לכך שחרף ההתפטרות של ליצמן, מפלגתו תשאר בקואליציה, בשל חשש שתגובתו תגרור אחריו גם את שאר הגורמים החרדים בממשלה.

שר העבודה והרווחה חיים כץ הורה הבוקר רשמית, בעניין היתרי העבודה לרכבת בשבת הקרובה, כי יתיר עבודות חיוניות לשמירה על ביטחות תנועת הרכבות. "לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש", מסר. "החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
השר כץ/ניב אהרונסון

מוקדם יותר אמר ליצמן למקורביו כי "אם אני לא יודע למנוע חילול שבת בפהרסיה, אין לי מה לעשות בממשלה כזו". ההקשחה בעמדה של ליצמן הגיעה לבקשת האדמו"ר מגור הרב יעקב אלתר, שאותו מייצג השר בממשלה. "אני לא רוצה בחירות, יש לציבור שומרי השבת מה להפסיד, זו קואליציה טובה אבל יש דברים שהם מעבר להישגים", אמר.

לדבריו, "השבת יקרה לנו וזו האחריות הגדולה ביותר עבורי לשמור עליה. אין לה בכלל מחיר. כששמירה עליה היא בידי הממשלה, צריך לעשות כל שניתן למנוע את הפגיעה בה, ואם לא אצליח, אין לי מה להיות בה".

שר הבריאות יעקב ליצמן  בחניכת מכון הרדיותרפיה בבית החולים זיו בצפת 19 ביוני 2017. אדריאן הרבשטיין
ליצמן/אדריאן הרבשטיין

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי "אם לליצמן היה כל כך דחוף להתפטר, מוטב היה שיעשה זאת על מצב חדרי המיון והרפורמה שהוכרזה בסיעוד, והוא לא עומד מאחוריה יותר מדי". לדבריו, "הרכבת תמשיך לנסוע והממשלה אוטוטו עפה מהמסילה. אי אפשר למרר את חייהם של מאות אלפי ישראלים ולהשבית כליל את תנועת הרכבות".

טוב שהממשלה לא נכנעה לדרישה המופרכת של השר ליצמן להפסיק את עבודות הרכבת בשבת", אמרה יו"ר מרצ זהבה גלאון. "אבל צריך לזכור שיהדות התורה אוחזת במקל משני קצותיו כשהיא עדיין יושבת בקואליציה ויונקת מעטיני השלטון".

מתנועת "ישראל חופשית", שמובילה את המאבק לתחבורה ציבורית בשבת, נמסר: "אנחנו מברכים על התפטרותו של ליצמן. זהו ניצחון של הרוב הישראלי אשר לא מוכן לשלם בגופו ובאיכות חייו למול כפייה דתית דורסנית. הציבור הוכיח שהוא יודע למחות. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תאפשר חיים מאוזנים בהם יש חופש דת, וחופש מדת. עם זאת, יש לנו חשש שמדובר בחרדיבלוף מכיוון שיהדות התורה נשארת בקואליציה ולכן נמשיך לעקוב מקרוב - האם יש כאן מהלך אמיתי".

(עדכון ראשון: 11:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully