וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות מאיימת: אם טראמפ יסגור את נציגות אש"ף – נשהה את הקשרים

בכיר הרשות סאיב עריקאת התייחס לדיווח שלפיו ממשל טראמפ שוקל לסגור את הנציגות בוושינגטון, ואמר כי מדובר בתוצאה של לחץ מצד ישראל. דוברו של אבו מאזן: "סטירת לחי למאמצי השלום ובפרס לישראל, המסרבת להכיר בפתרון שתי המדינות". לשכת נתניהו: "מעריכים את ההחלטה"

צילום: רויטרס

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הודיע הערב (שבת) כי אם אכן יחליט ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לסגור את נציגות אש"ף במדינה רמאללה תשהה את הקשרים עם וושינגטון. עריקאת הודיע כי מחלקת המדינה האמריקנית מסרה לרשות מכתב רשמי שבו הצהירה כי אינה יכולה לאשר את המשך פעילות נציגות אש"ף בוושינגטון, בשל פנייתה של רמאללה לבית הדין הפלילי הבינלאומי.

לדבריו, "השבנו כי במקרה שבו ייסגרו משרדי אש"ף במדינה נשהה את כל הקשרים שלנו עם הממשל האמריקני הנוכחי". עריקאת הוסיף כי מדובר במצב דברים מצער ובצעד שאינו מקובל בעיני הרשות. הוא הוסיף כי מדובר בתוצאה של הלחץ שמפעילה ממשלת נתניהו על הממשל האמריקני. זאת, הוסיף, "בזמן שאנחנו פועלים בשיתוף פעולה על מנת להשיג את 'הדיל האולטימטיבי'. זהו צעד החותר תחת תהליך השלום".

דובר יו"ר הרשות הפלסטינית נביל אבו רודיינה התייחס מוקדם יותר לדיווח על הצעד ששוקלת וושינגטון ואמר כי "המאמץ לסגירת משרדי אש"ף הוא צעד חסר תקדים בהיסטוריית היחסים בין ארצות הברית והפלסטינים".

אבו רודיינה הוסיף כי סגירת הנציגות היא צעד מסוכן לתהליך השלום וליחסים בין וושינגטון ומדינות ערב. "יש לכך השלכות רציניות מאוד לתהליך השלום וליחסים בין ארצות הברית ומדינות ערב", אמר, והוסיף: "זוהי סטירת לחי למאמצי השלום ופרס לישראל, שמתנגדת למאמצים באמצעות מדיניות ההתנחלויות שלה וסירובה לקבל את פתרון שתי המדינות".

עוד בנושא
טראמפ מפעיל לחץ: הממשל שוקל לסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון
בין טראמפ, בנט ובחירות: הלחץ האמריקני הוא אליבי מושלם לנתניהו

טראמפ  חושף את תוכניתו לאפגניסטן. רויטרס, רויטרס
ממשלו דרש מהפלסטינים לגנוז תביעות נגד בכירים ישראלים. טראמפ/רויטרס, רויטרס

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבה גם היא לדיווחים ומסרה כי "מדובר בחוק אמריקני. אנו מעריכים את ההחלטה ומצפים להמשך עבודתנו עם ארצות הברית לקידום השלום והביטחון באזור".

הלילה דווח בסוכנות הידיעות "אי-פי" כי הממשל האמריקני הודיע לרשות הפלסטינית שהוא שוקל לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון אם הפלסטינים לא ייענו לדרישה לפתוח במשא ומתן עם ישראל. עוד דווח, כי ממשל טראמפ דרש מהפלסטינים לגנוז את התביעות נגד בכירים ישראלים בבית הדין הבינלאומי בהאג.

שר החוץ רקס טילרסון אמר כי לפי החוק האמריקני יש לסגור את נציגות אש"ף במדינה אם הפלסטינים ינסו לקדם הליכים משפטיים נגד בכירים ישראלים. בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אמר לפני כחודשיים כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עבר על החוק האמריקני כשקרא לבית הדין הבינלאומי לחקור ולתבוע בכירים ישראלים.

(עדכון ראשון: 19:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully