וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מפעיל לחץ: הממשל שוקל לסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון

18.11.2017 / 4:03

בכיר במחלקת המדינה מסר ל"אי-פי" כי ארה"ב הודיעה לנציגי הרשות על האפשרות להשבתת משרדיה בבירה בעקבות ניסיונות פלסטינים להעמיד לדין בכירים ישראלים. עוד נמסר, כי הנשיא מעוניין להאיץ את המו"מ לשלום בעזרת המהלך

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

הממשל האמריקני הודיע לרשות הפלסטינית כי הוא שוקל לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון אם הפלסטינים לא ייענו לדרישה לפתוח במשא ומתן עם ישראל - כך דיווחה הלילה (שבת) סוכנות "אי-פי". עוד דווח, כי ממשל טראמפ דרש מהפלסטינים לגנוז את התביעות נגד בכירים ישראלים בבית הדין הבינלאומי בהאג.

שר החוץ רקס טילרסון אמר כי לפי החוק האמריקני יש לסגור את נציגות אש"ף במדינה אם הפלסטינים ינסו לקדם הליכים משפטיים נגד בכירים ישראלים. בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אמר לפני כחודשיים כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עבר על החוק האמריקני כשקרא לבית הדין הבינלאומי לחקור ולתבוע בכירים ישראלים.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת חקירת ראש הממשלה: מילצ'ן כינס את צוות יועציו בלונדון
בדרך לצרפת: אל-חרירי הודיע כי הוא עוזב את ערב הסעודית
עימותים אלימים ביוון בצעדה לציון ההתנגדות לשלטון החונטה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בביקור בסיאול בירת קוריאה הדרומית, 7 בנובמבר 2017. רויטרס
יקבל החלטה סופית בתוך 90 יום. טראמפ/רויטרס

על פי הדיווח, על הנשיא דונלד טראמפ להחליט בתקופה של 90 יום על מניעת המהלך, שבהם יקבע אם הפלסטינים החלו ב"שיחות ישירות ומשמעותיות עם ישראל". גורם בכיר במחלקת המדינה מסר כי טרם ברור אם הממשל האמריקני יסגור את הנציגות הפלסטינית לפני תום התקופה, אך נראה שלפי שעה היא תישאר פעילה. הצעדים שתנקוט ארצות הברית לא ישפיעו על מאמציה להגיע להסכם במזרח התיכון, כך מסר אותו גורם בכיר.

למרות שטרם החל משא ומתן משמעותי בין הרשות הפלסטינית לישראל, בממשלו של הנשיא טראמפ שמו למטרה להביא את הסכסוך הארוך לסיומו. בשנה האחרה נעשו מאמצים מצד האמריקנים לקדם שיחות בין הצדדים, בעיקר בעזרתם של חתנו ויועצו ג'ארד קושנר ושל השליח המיוחד למזרח התיעון ג'ייסון גרינלבט. ממשרדי אש"ף בוושינגטון ומשגרירות ישראל סירבו להגיב לדיווח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביקור בירדן. רויטרס
הפר את החוק שנקבע בקונגרס. אבו מאזן/רויטרס

ועדת החוץ של בית הנבחרים אישרה השבוע את "חוק טיילור פורס", המבקש לקבוע כי ארצות הברית תפסיק את הסיוע הכספי שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית, כל עוד הרשות ממשיכה לשלם משכורות למשפחות מחבלים. החוק נקרא על שם אזרח אמריקני שנרצח בפיגוע בטיילת ביפו במרץ 2016.
הוועדה אישרה את החוק פה אחד, וכעת הוא יעבור להצבעה במליאת בית הנבחרים.

בחודש שעבר פרסם השליח המיוחד גרינבלט הצהרה בנוגע לפיוס הפנים פלסטיני, במסגרתו ארצות הברית אימצה את עמדת ישראל הדורשת מחמאס להתפרק מנשק כתנאי להכרה בממשלת אחדות פלסטינית. בהודעה הביע גרינבלט תמיכה בהעברת האחריות האזרחית והשלטונית ברצועת עזה לידי הרשות הפלסטינית, אך הדגיש כי מבחינת וושינגטון, "כל ממשלה פלסטינית חייבת להתחייב באופן חד משמעי ומפורש לאי אלימות, להכיר במדינת ישראל, לקבל הסכמים ומחויביות קודמות בין הצדדים - כולל פירוק טרוריסטים מנשקם - ולהתחייב למשא ומתן שלום. אם חמאס ימלא תפקיד כלשהו בממשלה הפלסטינית, עליו לקבל את הדרישות הבסיסיות הללו", נמסר בהודעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השליח המיוחד אימץ את עמדת ישראל. גרינבלט בפגישתו עם נתניהו, יולי 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully