וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מפרוץ המשבר: נשיא זימבבואה מוגאבה נראה בציבור

17.11.2017 / 21:33

הרודן המודח בן ה-93 הגיע לטקס באוניברסיטה בבירה הרארה ונרדם על כיסאו, בהופעה הפומבית הראשונה מאז הצבא תפס את השלטון ודרש את עזיבתו. ראשי הצבא הודיעו כי יתמכו בקיום צעדה נגד מוגאבה, בתנאי שתהיה לא אלימה

צלמים זמניים מורשים

צבא זימבבואה הביע הערב תמיכה מלאה ב"צעדת הסולידריות" המתוכננת למחר (שבת) בבירה הרארה נגד הנשיא המודח רוברט מוגאבה, כחלק מהתמיכה הציבורית הגוברת בהעברתו מתפקידו. גם מפלגת השלטון מתכננת להתכנס מחר לתמיכה בניסיונות הצבא ובוגרי מלחמת השחרור להדיח את מוגאבה בתום למעלה משלושה עשורים.

היום נראה מוגאבה בציבור לראשונה מאז השתלטות הצבא על מוקדי השלטון בזימבבואה, כשהגיע לטקס סיום באוניברסיטה הפתוחה של זימבבואה בבירה. מוגאבה בן ה-93, השליט המבוגר בעולם, נראה עייף ונרדם על כיסאו.

"אם הוא יהיה עקשן, נדאג שיפוטר כבר ביום ראשון", אמר גורם בממשל. "כשזה יקרה, נדיח אותו ביום שלישי". מנגד, בהודעת הצבא בטלוויזיה הלאומית כי מתקיימים מגעים עם מוגאבה, שכונה המפקד העליון, וכי תוצאותיהם יימסרו בהקדם.

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה בהופעה פומבית ראשונה מפרוץ המשבר והקריאות להדחתו. רויטרס, רויטרס
נראה עייף. מוגאבה, היום/רויטרס, רויטרס

אתמול אמר גורם בזימבבואה כי מוגאבה, אשתו גרייס ושני פוליטיקאים בכירים המקורבים אליה מוחזקים במעצר בית במתחם "הבית הכחול" בהרארה ומתעקשים כי הרודן בן ה-93 יסיים את כהונתו.

המקור הוסיף כי לצד הנשיא ואשתו, נמצאים השרים ג'ונת'ן מויו וסביור קסוקוורה, שנמלטו למתחם אחרי שבתיהם הותקפו על ידי כוחות בליל ההפיכה השבוע. שני השרים הם חלק מאגף G40, שבראשה עמדה גרייס מוגאבה וניסה לקדם אותה להיות היורשת של הרודן.

"זהו מבוי סתום, הם מתעקשים על כך שעל הנשיא לסיים את כהונתו", אמר הגורם. גורם מודיעיני אחר אמר כי מוגאבה מתעקש כי הוא השליט הלגיטימי היחיד של זימבבואה ודחה את מאמצי התיווך שהציע איש דת כדי לאפשר למנהיג הגרילה לשעבר לצאת לגלות.

חיילים בבירת זימבבואה, הרארה, אחרי ההפיכה, 16 בנובמבר 2017. רויטרס
חיילים בבירה הרארה, אתמול/רויטרס

בצבא התעקשו כי אין מדובר בהפיכה צבאית, אולם ראש האיחוד האפריקני הבהיר כי לא הוא לא מקבל את השינויים במדינה. "לעולם לא נקבל את ההפיכה הצבאית", אמר אלפא קונדה, נשיא גינאה המשמש הנשיא התורן של הארגון. "אנחנו דורשים לשמור על הסדר החוקתי"

על אף הדרמה המתחוללת מאחורי הקלעים, רחובות הבירה נותרו שקטים, כשהתושבים המשיכו ללכת כרגיל לעבודה, ברקע החיילים וכלי הרכב המשוריינים הפרוסים במקומות אסטרטגים בעיר. כחלק מרוחות השינוי, שב למדינה גם מנהיג האופוזיציה מורגן צ'נגיראי, שכינס מסיבת עיתונאים במדינה ואמר כי על מוגאבה לפרוש למען האינטרסים של אזרחי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully