וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן: "המשטרה נערכת לחדירת מחבלים מהאוויר ומהים"

16.11.2017 / 20:03

השר לביטחון הפנים סייר בדרום הארץ, ברקע המתיחות, ובחן את מוכנות המשטרה לאיומים. "מי שינסה לפגוע במדינת ישראל יקבל תגובה קשה מאוד, בלי שום פרופורציה למה שינסה לעשות"

"המשטרה נערכת לכל תרחיש שעלול להתפתח בימים אלו, כולל אירועי חדירה אפשריים לא רק בתווך התת-קרקעי, אלא גם מהאוויר או מהים", כך אמר היום (חמישי) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בסיור בדרום הארץ. ארדן סייר עם מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב דוד ביטן, ובחן את מוכנות המחוז לתרחישי חדירה מרצועת עזה ליישובי העורף.

הסיור החל באשקלון, שם הצטרף ארדן לצוות מיוחד של השיטור הימי על גבול הרצועה, בו קיבל סקירה על האיום של חדירה מעזה דרך הים אל חופי ישראל הסמוכים. בהמשך קיבל סקירה במחוז בבאר שבע על האיומים באזור.

מהמשטרה נמסר כי אין התראה קיימת על ניסיון חדירה יבשתי או ימי, אך ישנה היערכות מבצעית גבוהה בשל העלייה ברמת הכוננות. עוד הדגישו כי בערים שבאחריות המשרד לביטחון פנים כמו אשקלון ובאר שבע המענה לתרחיש של חדירת מחבלים הינו משטרתי ולא צבאי.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדן: "לא אאפשר חקיקה שתפגע בעבודת המשטרה"
המשטרה נגד ארדן: "התנהלות השר נועדה להביך את המפכ"ל"
השר ארדן מקדם הצעת חוק להגבלת עריכת הלוויות למחבלים

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בסיור מיוחד בדרום 16 בנובמבר 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
היערכות מבצעית גבוהה. ארדן בסיור/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

"המשטרה צריכה להיות מוכנה במוכנות הגבוהה ביותר, ולתת מענה", אמר השר ארדן, ברקע המתיחות באזור. "יש כאן התקדמות אדירה ביכולות של היחידות המשטרתיות השונות להתמודד עם כל תרחיש שחמאס או ארגוני הטרור ינסה לפגוע בנו ואני בטוח שהם מבינים שמי שינסה לפגוע במדינת ישראל יקבל תגובה קשה מאוד מאוד בלי שום פרופורציה למה שינסה לעשות".

היערכות מוגברת גם בצה"ל, כשעל רקע התגברות אירועי הטרור של פעילי "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשלוחת הארגון בחצי האי סיני נגד צבא מצרים הובילה אוגדת עזה היערכות מיוחדת בכמה תחומים לקראת אפשרות של פיגועים מכיוון גבול מצרים.

מערך האיסוף על הגבול המצרי עבר שדרוג משמעותי, כוחות מובחרים הובאו לגזרה וכוחות הנדסה פעלו בצורה ממוקדת ליצירת מכשולים רבים מחשש לחדירות כלי רכב – בדומה לחדירת הנגמ"ש המצרי החטוף בשנת 2012 שהגיע עד למרחק של שני קילומטרים בתוך שטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully