וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לאחר המסע באסיה: "סיימנו את המדיניות של סבלנות כאסטרטגיה"

15.11.2017 / 22:31

נשיא ארה"ב, ששב לוושינגטון לאחר מסע בן 12 ימים, נשא נאום לסיכום הביקרו והתייחס למשבר בחצי האי הקוריאני: "הנשיא שי מכיר בכך שנשק גרעיני לצפון הוא איום על סין, כל האופציות על השולחן והזמן אוזל"

צלמים זמניים מורשים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא הערב (רביעי) נאום בבית הלבן, עם שובו ממסע באסיה, שבו סיכם את הביקור והתייחס למתיחות בחצי האי הקוריאני. הוא לא התייחס למועמדותו לסנאט של השופט לשעבר רוי מור, שנטען נגדו כי הטריד מינית קטינות בעבר.

"הביקור שלי בקוריאה הדרומית היה הראשון של נשיא אמריקני מזה 25 שנה", אמר טראמפ, "אמרתי שם את האמת לגבי המשטר בקוריאה הצפונית והבהרתי שלא נאפשר להם להחזיק את העולם כבני ערובה לסחיטה גרעינית. עלינו לפרז את צפון קוריאה מנשק גרעיני. סיימנו את המדיניות של סבלנות כאסטרטגיה, וכבר ראינו סנקציות חזקות ממועצת הביטחון.

"בביקורנו בסין הנשיא שי התחייב להשתמש בהשפעה שלו כלפי צפון קוריאה כדי לפרז את חצי האי מנשק גרעיני. הוא הכיר בכך שנשק גרעיני לצפון קוריאה זה איום על סין. הוא הסכים שלא נקבל הסכם בסגנון 'הקפאה בנוסח הקפאה'. הבהרנו שכל האופציות על השולחן והזמן אוזל".

הבוקר חזר טראמפ ממסע בין 12 ימים באסיה, שבמהלכו ביקר ביפן, בקוריאה הדרומית, בסין, בווייטנאם ובפיליפינים. הוא נפגש עם ראשי המדינות והשתתף בוועידות אזוריות, שבמהלכן פגש גם את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מוסר הצהרה בבית הלבן, נובמבר 2017. רויטרס
הצהרה עם שובו מאסיה. טראמפ, היום/רויטרס
באמצע הנאום שבו הבטיח כי יעביר מסר לאומה נתקף טראמפ בצמא וחיפש את בקבוק המים. צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי, מערכת וואלה! NEWS
טראמפ שותה מים באמצע הנאום/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully