וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי סוכנויות המודיעין לשעבר בארה"ב: טראמפ מסוכן, רוסיה משחקת בו

אחרי הזגזוג של נשיא ארה"ב בדבר מעורבות רוסיה בבחירות, תקפו ראש קהילת המודיעין וראש ה-CIA לשעבר את טראמפ, ואמרו כי הוא מפגין חולשה בפני יריבותיה של ארה"ב. "לא ברור מדוע הוא מסרב להכיר במעורבות הרוסית"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

שני ראשי סוכנויות מודיעין לשעבר בארצות הברית הזהירו היום (ראשון) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ משמש כלי משחק בידי רוסיה, ולכן הוא "מסוכן" לארצות הברית. זאת אחרי שטראמפ שהטיל ספק בהערכות סוכנויות המודיעין כי רוסיה התערבה בבחירות בשנה שעברה, בתום פגישה שערך עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"הוא התייחס אלינו כאל האקרים פוליטיים כדי לפקפק בהערכת הקהילה המודיעינית", אמר ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן בריאיון לרשת CNN. לדברי ראש ה-CIA לשעבר, "מבלי לטפל בנושא באופן ישיר ולא להגיד לפוטין: 'אנחנו יודעים שאתה אחראי לזה', אני חושב שהוא מוותר לו".

טראמפ טען כי ברנן, ראש קהילת המודיעין לשעבר ג'יימס קלאפר וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי הם "האקרים פוליטיים". הם עמדו בראש הסוכנויות שחיברו את הדוח בינואר האחרון, שבו נטען כי רוסיה ניסתה להשפיע על הבחירות לנשיאות ולהתערב במערכת הבחירות. "זה מאוד ברור שהרוסים התערבו בבחירות ועדיין לא ברור מדוע טראמפ לא מכיר בכך, מאמץ זאת ומגיב לפוטין", אמר ברנן.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ גיבה את הערכות המודיעין לגבי רוסיה: "מאמין בהן מאוד"
פוטין וטראמפ בהצהרה משותפת: "אין פתרון צבאי למלחמה בסוריה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בוועידה בווייטנאם. 11 בנובמבר 2017. רויטרס
בקהילת המודיעין חד-משמעיים. טראמפ ופוטין/רויטרס

אחרי שספג ביקורת נוקבת על דבריו, ניסה טראמפ לעדן את ההבנה שהביע כלפי פוטין, שעמו נועד בשולי פסגה אזורית בווייטנאם. "אני מאמין שהוא חש שהוא ורוסיה לא התערבו בבחירות", אמר הנשיא, ששוהה בפיליפינים, היעד האחרון במסע הממושך שלו באסיה. "לגבי השאלה אם אני מאמין בזה או לא, אני עם הסוכנויות שלנו, במיוחד כיום, עם ההנהגה שלהן".

קלאפר, שהתראיין אף הוא לרשת CNN, אמר כי הסתירות בדברי טראמפ הן הפגנת חולשה בפני מנהיגי המדינות היריבות של ארצות הברית. "אני חושב שהסינים והרוסים יכולים לשחק בו", אמר ראש קהיליית המודיעין.

(עדכון ראשון: 17:25)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש קהילת המודיעין של ארצות הברית ג'יימס קלאפר מודיע על התפטרותו, 17 בנובמבר 2016. רויטרס
מזהיר מפני טראמפ. קלאפר/רויטרס

שר האוצר של טראמפ דחה את דבריהם של ראשי המודיעין לשעבר כ"הצהרות מגוחכות". סטיב מנוצ'ין אמר ל-CNN כי "איש לא משחק בנשיא טראמפ". לדבריו, "טראמפ היה ממוקד בסוגיות חשובות כמו קוריאה הצפונית וסוריה, ואלו תחומים שבהם עלינו לפעול יחד עם רוסיה כדי שיתאימו את עצמם לאסטרטגיה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully