וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין וטראמפ בהצהרה משותפת: "אין פתרון צבאי למלחמה בסוריה"

11.11.2017 / 13:10

לפי הודעה שנמסרה מהקרמלין, נשיאי רוסיה וארה"ב הגיעו להסכמה על המשך המאמצים המשותפים להבסת דאעש, ואף אישרו את מחויבותם לשלמותה וריבונותה של סוריה. פוטין הכחיש פעם נוספת כי ארצו התערבה בבחירות בארה"ב. טראמפ: "מאמין לו"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצהירו היום (שבת) כי הגיעו להסכמה על המשך המאמצים המשותפים להבסת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בהצהרה שנמסרה מהקרמלין נמסר כי השניים אישרו בנוסף את מחויבותם לריבונות בסוריה, לעצמאותה ולשלמותה הטריטוריאלית, וקראו לצדדים במלחמת האזרחים במדינה לקחת חלק פעיל בתהליך המדיני המתקיים בז'נבה. לפי ההצהרה המשותפת, וושינגטון ומוסקבה מאמינות כי אין פתרון צבאי למלחמת האזרחים.

שני המנהיגים הגיעו להסכמות במהלך ועידת APEC המתקיימת בווייטנאם. אתמול עמדו השניים בתצלום הוועידה זה לצד זה, והבית הלבן הבהיר כי לא תוכננה פגישה רשמית בין השניים עקב אילוצי לוחות הזמנים. עם זאת, דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה כי לא מן הנמנע שטראמפ ופוטין "ייתקלו" זה בזה.

עוד בנושא
בצל החקירה: פוטין וטראמפ לחצו ידיים בוועידה בווייטנאם
"סוף לפרויקט הטרור": צבא סוריה הכריז ניצחון על דאעש
המעוז האחרון של דאעש בסוריה נפל: צבא סוריה כבש עיירה בגבול

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בוועידה בווייטנאם. 11 בנובמבר 2017. רויטרס
שחררו הצהרה משותפת. פוטין וטראמפ בווייטנאם, היום/רויטרס

פוטין וטראמפ נפגשו אתמול כמה שעות לאחר דיווח ברשת CNN כי סטיבן מילר, יועצו הבכיר של הנשיא האמריקני, נחקר על ידי צוות החקירה המיוחד הבודק את מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בשנה שעברה. על פי הדיווח, אחד מהנושאים העיקריים עלייהם נשאל מילר הוא נסיבות פיטוריו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. עוד דווח, כי מילר נשאל על פגישתו של טראמפ עם יועץ מדיניות החוץ בקמפיין הבחירות ג'ורג' פפדופולוס, שהציע לטראמפ פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בשנה האחרונה נלחמים ארגוני מורדים וצבא סוריה בדאעש במעוזיו השונים. רוסיה מעניקה לאורך זמן רב תמיכה לצבאו של הנשיא בשאר אסד, ואילו ארצות הברית תומכת בחלק מארגוני המורדים המתונים. ביום חמישי הכריז צבא סוריה ניצחון על דאעש במעוזו האחרון בסוריה, העיירה אל-בו כמאל. הלחימה באזור, בין כוחות המשטר, חיזבאללה ומיליציות שיעיות נוספות הנתמכות בידי רוסיה ואיראן, עדיין נמשכת. כיבוש העיירה הביא לקריסת השלטון הטריטוריאלי של הארגון, שהריז על הקמת חליפות ברחבי עיראק וסוריה ב-2014.

עוד באותו נושא

חקירת המעורבות הרוסית מתקרבת לטראמפ: יועצו הבכיר תושאל

לכתבה המלאה

טראמפ: "פוטין נעלב מההאשמות כי רוסיה התערבה בבחירות"

בפגישה בין השניים הכחיש פוטין פעם נוספת את ההאשמות כי ארצו ניסתה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית שבסיומן נבחר לפני שנה טראמפ לתפקיד. "אין כל אישור לכך שאמצעי התקשורת במדינה ניסו להשפיע על מערכות בחירות - ולא יכול להיות כזה", אמר.

פוטין התייחס באופן ספציפי לאזכורו של מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ פול מנפורט בכתבי האישום שעומד להגיש התובע המיוחד רוברט מולר החוקר את מעורבות רוסיה בבחירות ואמר כי מדובר ב"טענות מפוברקות שהמציאו מתנגדיו של טראמפ", כדי לנגח אותו.

טראמפ הביע תמיכה בעמיתו הרוסי ואמר כי הוא מאמין לדבריו בנושא. "אני באמת מאמין שהוא מתכוון למה שהוא אומר", הוסיף. "אני חושב שהוא נעלב מאוד מההאשמות וזה לא דבר טוב עבור המדינה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully