וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר פריסה רחבה של כיפת ברזל – בניגוד להמלצת הרמטכ"ל

14.11.2017 / 19:25

בצה"ל נערכים להסלמה אפשרית בדרום בעקבות פיצוץ מנהרת הטרור. בדרג המדיני לא קיבלו את גישת איזנקוט שאמר לקבינט כי יש להציב מספר מצומצם של סוללות הגנה מפני רקטות, והחליטו להציב אותן בהיקף גדול. "החלטה היסטרית", אמר גורם המעורה בפרטים

צלמים זמניים מורשים

צה"ל נערך בתקופה האחרונה להסלמה בדרום באמצעות הצבת מספר סוללות כיפת ברזל בדרום הארץ ובגוש דן. בעקבות התמוטטות המנהרה והרג 14 המחבלים והמפקדים מהחמאס והג'יהאד הוחלט לשקול היערכות ביטחונית מתוגברת גם במערך ההגנה האווירי.

לוואלה! NEWS נודע מפי מקורות בצה"ל ומקורות מדיניים כי התנהל דיון בין הקבינט הביטחוני לצה"ל סביב השאלה כמה סוללות כיפת ברזל יש להציב בעורף המדינה. הרמטכ"ל גדי איזנקוט הציג גישה פרגמטית והמליץ על הצבת מספר מצומצם של סוללות כדי להיערך לשלל תרחישים, ובהם שיגור רקטות לעבר מספר יעדים – כולל מתקנים רגישים וערים גדולות. לדברי המקורות, הקבינט הביטחוני החליט, בניגוד להמלצת הרמטכ"ל, לנקוט בגישה מחמירה ולהציב היקף גדול של סוללות כיפת ברזל. אחד המקורות הגדיר את ההחלטה כ"היסטרית".

סוללות כיפת ברזל במרכז הארץ 13 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
סוללת כיפת ברזל שהוצבה במרכז הארץ/ראובן קסטרו

מערך ההגנה האווירי, בפיקודו של תת-אלוף צביקה חיימוביץ, שדרג באופן משמעותי את תורת הלחימה של סוללות כיפת ברזל בשילוב טכנולוגיות חדשות שנקלטו בחיל האוויר, וכתוצאה מכך רדיוס הפעולה ורמת הדיוק השתפרו דרמטית. כמו כן, האופן שבו מפעילים את הסוללה השתנה ולפי המודל המשודרג מדובר ב"מוח" שמפעיל מספר רב של משגרים המאפשרים הגנה של שטחים גדולים יותר. עם קליטת המערכת בצה"ל ידעה סוללת כיפת ברזל אחת להגן על סדר גודל של עיר ואילו כיום סוללה אחת ששודרגה במספר רב של תחומים מגנה על היקף שטח גדול משמעותית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל אינו מפרט אודות דיונים פנימיים והמלצות מבצעיות המועברות לדרג המדיני באופן ישיר".

במקביל, צה"ל ממשיך לשמור על דריכות לאורך קו הגבול ואוסר על אזרחים להתקרב לגדר המערכת בגבול רצועת עזה. למעט מקומות נקודתיים, אין עבודות הנדסיות או חקלאות סמוך לגדר המערכת. בשבוע האחרון הוחלט לעבות את ההגנה על הגבול העזתי וסביב היישובים בנגב המערבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור צבאי בפיקוד צפון. אוגוסט 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הקבינט דחה את המלצת הרמטכ"ל. ראש הממשלה נתניהו ואיזנקוט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully