וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: נוכחות איראן בסוריה חוקית, לא הבטחנו להסיג את כוחותיה

ברקע אזהרות ישראל כי לא תסבול את התבססות איראן מעבר לגבול, אמר לברוב כי "ארה"ב היא הגורם המסוכן ביותר בסוריה". לדברי שר החוץ הרוסי, וושינגטון אפשרה ללוחמי דאעש לברוח

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום (שלישי) כי נוכחותה של איראן בסוריה היא חוקית וכי מוסקבה לא הבטיחה להסיג מהמדינה את המיליציות השיעיות הנתמכות בידי טהראן. זאת ברקע אזהרותיה של ישראל כי לא תסבול התבססות של איראן מעבר לגבול ואכזבתה מכך שהסכם הפסקת האש בדרום סוריה לא כלל את הרחק הכוחות הפרו-איראניים למרחק רב יותר.

לברוב, שצוטט על ידי כלי התקשורת ברוסיה, אמר כי ארצות הברית היא "הגורם המסוכן ביותר" בסוריה וכי היא מאפשרת ללוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לברוח, מה שאפשר להם לשוב ולכבוש את עיירת הגבול אלבו כמאל.

"אם צריך לבחון מה הסכנה הגדולה ביותר, זה אלו שכירי החרב של ארצות הברית, ארגוני טרור זרים שונים, חמושים הקשורים לקבוצות האופוזיציה החמושה שנתמכת על ידי ארצות הברית", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו על ההסכם בסוריה: "הבהרנו לארה"ב ורוסיה שנמשיך לפעול"

לוחמי חיזבאללה במבצע בהרי קלמון. רויטרס
כוחות חיזבאללה בהרי הקלמון בסוריה/רויטרס

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהוכי ישראל הבהירה לארצות הברית ולרוסיה כי היא תמשיך לפעול בסוריה "לפי הבנתנו". "אנחנו דואגים לביטחון ישראל. שומרים על הגבולות שלנו ועל המדינה שלנו ונמשיך לעשות זאת", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד בכנסת. "הבהרתי לוושינגטון ולמוסקבה שישראל תפעל בסוריה, כולל בדרום סוריה, לפי הבנתנו ולפי צרכי הביטחון שלנו. זה מה שקורה וזה מה שימשיך לקרות".

בישראל חוששים מהתבססות איראן בסוריה, בחסות המלחמה בדאעש, והבהירו כי לא יאפשרו זאת. ביום שישי אמר גורם ביון מערבי לרשת BBC כי טהראן החלה בהקמת בסיס קבע בסוריה, מדרום לדמשק. לפי תמונות לוויין שצולמו בשנה האחרונה, הבסיס אמור לשמש חיילים וכלי רכב. לא ברור אם הוא כבר מאויש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פגישת נתניהו פוטין במוסקבה 23.8.17. רויטרס
חלוקים בדעתם. נתניהו ופוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully