וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"ש הכנסת דרש מביטן לא להגיש ברדיו; ביטן: "מה הבעיה?"

13.11.2017 / 21:50

לאחר שיו"ר הקואליציה החליף את זהבי ברדיו 103, לוואלה! NEWS נודע כי היועץ המשפטי איל ינון הנחה אותו שלא לשוב על כך - אלא שביטן לא החליט אם להיעתר להוראה. בעקבות השידור בוטלה ישיבת הנהלת הקואליציה, הרשות השניה: "יש בשידור טעם לפגם"

יותם רונן

היועץ המשפטי לכנסת איל ינון פנה הערב (שני) ליו"ר הקואליציה דוד ביטן בדרישה שלא להגיש מחר את תוכנית המאזינים ברדיו 103 במקומו של נתן זהבי, כפי שעשה היום. ביטן, שלא החליט אם להיענות לדרישה, אמר לינון כי הוא "לא מבין מה הבעיה".

היום החליף ביטן את זהבי ברצועת השידור של 12:00, המכונה "זהבי עצבני" ושונתה באופן חד פעמי ל"ביטן עצבני". בעקבות השידור בוטלה ישיבת הנהלת הקואליציה השבועית, ולחברי כנסת המוזמנים נמסר כי "ביטן נמצא מחוץ למשכן הכנסת".

מבוכה לח"כ דוד ביטן באירוע תרבות בתיאטרון חולון. צילום: יותם רונן, יותם רונן
לא החליט אם לשוב ולהגיש. ביטן/יותם רונן, צילום: יותם רונן

"אני מחליף את זהבי עצבני רק בלי להיות עצבני ובניגוד גמור לדעותיו", אמר ביטן בשידור, וענה לשאלות המאזינים. חברו לסיעת הליכוד דודי אמסלם עלה לשידור ומתח אותו כששאל "פעם אחת ולתמיד - מי יותר שמן, אתה או אמסלם? באמת אבל".

על פי סעיף 46 לחוק הרשות השניה, הגורמים המשודרים המפוקחים על ידי הרשות השנייה אינם רשאים לשדר שידורים שיש בהם תעמולה מפלגתית, למעט תעמולת בחירות. בעבר אף ננזף ח"כ זוהיר בהלול על ידי ועדת האתיקה של הכנסת, לאחר ששידר משחקי כדורגל ברדיו, כפי שעשה במשך שנים טרם בחירתו לכנסת.

גם ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) שהעניקה פרשנויות בתחנת הרדיו הרוסית "ספוטניק" בשם הבדוי "אלכסנדרה קלינינה" התבקשה על ידי ועדת האתיקה לחדול מכך. סבטלובה טענה אז כי היא עבדה בתחנה לפני שמונתה לתפקידה כחברת כנסת, אך המשיכה לפרשן ללא תמורה לאחר מכן לטובת "ההסברה הישראלית".

זהבי חושף: תלונה על תקיפה מינית הוגשה נגד מנכ"ל של חברת ענק. מערכת וואלה! NEWS
נתן זהבי. הוחלף ע"י ביטן/מערכת וואלה! NEWS

ברשות השניה מסרו בתגובה לשידור: "על פניו יש טעם לפגם בהגשת תכנית רדיו על ידי חבר כנסת המכהן בתפקיד בכיר כיו"ר הקואליציה. עם זאת אנו מאמינים כי יש לקחת את הנושא בפרופורציה הראויה, ולאור זאת הרשות השנייה תבדוק את הנושא מול התחנה".

מתחנת הרדיו נמסר כי "ביטן התארח כמחליף חד פעמי. מדובר בתכנית המושתתת כולה על שיחות שלו עם מאזינים על שלל עמדותיהם. צוות התכנית הזמין לשידור גם פוליטיקאים מצדו השני של המתרס. לתכנית עורך מנוסה, המוודא כי התכנית אינה מהווה תעמולה".

(עדכון ראשון 20:27)

האזינו לביטן ב-103FM: "דמוקרטיה זה לא רק בחירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully